Vraag

Mijn eetverslaving / probleem??

  • 1 May 2018
  • 6 reacties
  • 373 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hellp!

Ik weet niet meer wat ik moet doen, ik heb geen anorexia ofz maar, nouja ik leg het wel uit:
Ik ben een soort van verslaafd aan eten ofzo. Ik wil steeds maar meer eten. Dat kan van een appel tot een reep chocola zijn, als ik het maar kan eten. Ik eet dat soort kleine dingetjes soms wel 6/7 keer per dag. Het voelt heel rot als ik niks kan eten omdat er niks is of omdat het dan gaat opvallen. Ik heb ook dat ik mijzelf helemaal kan vol eten met het avond eten en dat ik dan 4 uur later al weer hele erge honger heb.

Is dit normaal?
( ik ben 13 trouwens )
En wat kan ik doen dat ik mij niet zo rot voel als ik niks kan eten?
Alvast bedankt voor het helpen

~Asy

Ps: ik weet niet of dit het goede forum is maar ja...

6 reacties

Opzich is het niet erg als je wel gwn gezond bent verder (dus dat je niet erg overgewicht hebt)
(Als je wil kan je je gewicht en lengte hier achterlaten dan kan ik controleren hoe gezond je bent)
Hii, ik heb eigenlijk ondergewicht, mijn BMI is 15 ofz.
Maar ik heb er wel last van omdat ik me echt heel Rot voel als ik niks kan eten. Voor de rest heb ik ook niet heel veel energie, terwijl ik wel heel veel eet. ( nouja behalve op schooldagen, want dan is er gwn niks om tussendoor te eten )
Ik zou naar een dokter ofzo iets gaan
Iemand die sws verstand heeft van voeding
Gwn om vragen te stellen

Maar vgm is er verder niks ergs aan de hand ofzo
Hai,

Is het een beetje dat je eet uit verveling? Dat je zit op de bank en denkt van 'laat ik eens wat eten' ? Wat daar goed tegen helpt is bij mij altijd kauwgom. Dan denk je dat je eet, maar dat doe je eigenlijk niet.

Als je ondergewicht hebt, is het niet erg om meer te eten, maar zoals @Angovis al zei, moet het wel gezond zijn. Ik denk ook dat het verstandig is om een diëtist te raadplegen. Dan kunnen jullie een schema ofzo maken waardoor je als het goed is genoeg gevuld raakt en hopelijk ook van je ondergewicht af komt.

Ik heb geleerd dat het nooit erg is om een appel ofzo te pakken als je trek hebt.

Gr. Pin
Het is niet heel erg, zolang je maar geen overgewicht krijgt. Maar het is niet verstandig om dan snoep ofzo te eten.

Als je je rot voelt kan je misschien afleiding zoeken door bijvoorbeeld te tekenen, tv te kijken of naar buiten te gaan.

• Galaxy
Hee!

Dit is heel herkenbaar. Ik heb een eetverslaving gehad, en zoals met elke verslaving is het eerst geen probleem. Maar zodra je het zelf een probleem vindt, zit je er opeens middenin.

Als je honger hebt, is dat dan echt honger/trek of is het meer onrust omdat je moet eten? Proef je het nog wel?

Eten is verslavend met een reden. Het is namelijk de bedoeling dat je eet, dus je lichaam zorgt dat je wil eten. Alleen als je al veel te veel eet en je onderdrukt het gevoel dat je vol zit, of de misselijkheid, en het is echt niet leuk meer, en je huilt van de buikpijn en je hebt liever de ontwenningsverschijnselen, moet je misschien geen snoep meer eten en extreme regelmaat in je voedingspatroon doen, tot je er weer aan toe bent om uit jezelf goed te eten.

Als je je rot voelt omdat je niks eet: sporten. Werkt ook verslavend.

Het kan natuurlijk ook zijn dat je een supersnelle stofwisseling hebt, of lindworm.

Liefs,

Reageer