Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Mijn eerste sigaretje en wil meer!

• 9 juli 2013
  • 5 reacties
  • 632 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
hallo,

vanmiddag heb ik mijn eerste peukie gerookt (nou in ieder geval van de afgelopen 2 jaar).
Ik ben 14 en mijn vrienden gingen peukie roken en ik ging mee en nam er ook een.
Toen ik thuis kwam heb ik 10 sigaretten van me moeder gestolen voor het geval dat.
Maar binnen 3 uur heb ik ze alle 10 opgerookt en ik baal nu best wel.
Ik wil niet eens roken maar het klinkt misschien raar maar ik ben na 1 dag verslaafd.
Ik heb continu zin in peuken en probeer er hier en daar wat van me moeder te stelen.
Wat moet ik doen. Stoppen is moeilijk en ik ben pas 1 dag aan het roken.
Ik kan echt niet zonder en wordt helemaal gek nu ik geen peuken heb..
Help me..

PS. Stoppen is denk ik geen optie 

5 reacties

Praat er met je ouders over. Vroeg of laat komen ze er achter dus is het beter dat je het ze gelijk verteld en zo als je zelf al zei: je bent verslaafd. Op jouw leeftijd: afkicken, je bent je lichaam aan het vernietigen. Dit is een serieus probleem en ik weet zeker dat je er iets tegen wilt doen anders post je het niet hier. Praat er in elk geval met één van je ouders over. Natuurlijk hoef je mijn advies niet op te volgen. Het zal mij waarschijnlijk meer vragen beantwoorden als die van jouw. Succes!

R1
Met mijn ouders erover praten durf ik niet.
mijn moeder rookt 2 á 3 pakjes per dag en jat nu ongeveer 15 sigaretten per dag
Tja... Praat met een persoon die je vertrouwd en je kan helpen. Verder kan ik niks voor je doen.

R1
ik doe het af en toe stiekem maar ben niet verslaafd,,

ik wil ook niet verslaafd raken,

maar als je dat al bent kan je er beter voor uit komen, ga met je ouders praten.. dan kan je ook gewoon thuis roken..

waarschijnlijk reageren ze veel minder heftig dan je verwacht..

dus je hebt in principe 2 opties.. of stoppen of het vertellen ;)

succes ermee..

groetjes
Hey Dennis,
na 1 dag kan en ben je nog niet verslaafd.
je denkt dat je er zin in heb, en omdat je er steeds over blijf nadenken wil je het ook echt.
En stoppen is wel een optie, de aller beste juist.
Roken heeft geen voordelen, alleen maar nadelen. Dat zijn er teveel om op te noemen, iedereen weet dat.
Wat jij moet doen is dus heel simpel.Stop met roken en stop met denken aan sigaretten.
Hoe weet ik dit allemaal?
Ik rook zelf ook, nog steeds jammer genoeg, al 3.5 jaar. Ben beetje het zelfde als jou begonnen.
Het begon met 1 sigaret, ik bleef er maar aan denken en dacht dat ik verslaafd was. Dus ik bleef maar roken en roken.
Tot de dag van nu, rook ik nog steeds en ben ik wel echt verslaafd.
Stop voor dat het te laat is. Want bij jou is het nog lang niet te laat

Reageer