Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18
Vraag

Kan niet stoppen

• 31 augustus 2017
  • 10 reacties
  • 814 Bekeken

Hoi ik ben 14 bijna 15 .
Ik heb me ongeveer 1 week geleden gesneden, het zijn korte diepe krassen, nu denk ik er elke dag aan , eergisteren had ik mezelf weer besneden, en zo net ook weer 2x, ik weet niet wat ik moet, het begint verslafent te worden, het use moeilijk om mezelf te stoppen.
Iemand tips?

10 reacties

De eerste tip is om toch naar je ouders te gaan maar sommige mensen durven dit echt niet wat ik wel snap dus is de tip om te na denken waarom je dit doet want je moet weten littekens blijven voor altijd !
Praat hier over met de kindertelefoon of een anders persoon die je blind vertrouwd want je moet hier echt mee stoppen !
Denk ook aan leuke dingen bijvoorbeeld als je van plan bent om te gaan snijden denk je aan je famillie of aan leuke dingen !
Ps. Als je op vakantie bent of mensen willen gaan zwemmen kan dit ook niet 😞
Heey,

Ik weet er niet heel veel over maar kreeg dit pas van een vriendin!

Vlindermethode! Wanneer je jezelf wilt pijnigen! Kan je er beter een pen of viltstift bij pakken! Dit breng bijna tot geen schade aan je lichaam! En inderdaad wat blij persoon hier al boven vermeld heeft.. wanneer je een mes gebruikt kan je er littekens aan over houden.. dit wil je niet! Praat er dus met een persoon over die je vertrouwt!

Ik hoop dat je er wat aan hebt!
@blijpersoon bedankt voor je tips , m'n moeder weet het al lang dat heeft een dag na de eerste snee een hulp dienst tegen haar gezegd (het boeit haar niet ). Ik voel me namelijk ook niet echt fijn thuis nou ik noem het niet echt thuis, alleen stoppen gaat altijd makkelijk gezegd dan gedaan.
@echtejongen bedankt
Hoi!

Het is inderdaad makkelijk gezegd om te stoppen. Weet je waarom je snijdt? Is het omdat je verdrietig of boos bent? Het is makkelijker om te stoppen met snijden als je weet waarom je snijdt.

Kun je dit aan je mentor vertellen, als thuis niet echt een oplossing is? Je kunt eerst een mailtje sturen, dan is de drempel minder hoog, snap je? Als je mentor je niks lijkt, kun je ook naar je schoolverpleegster gaan. De leerlingenbegeleiding op je school heeft zwijgplicht, ze mogen dus niets tegen je ouders zeggen, tenzij het een groot gevaar voor je vormt. Je mentor gaat je ouders waarschijnlijk inlichten, de leerlingenbegeleiding niet, door de zwijgplicht.

Groetjes
x
@100divergent11 bedankt, ik heb alleen pas volgende week school, dan ga ik naar een nieuwe dus heb nog geen mentor ?
Dan heb je nog een weekendje vrij 🙂 De eerste dag is het waarschijnlijk zo'n kennismaking, dus dan kun je bekijken of die mentor je ligt, misschien kun je de leerlingenbegeleiding ook al leren kennen, meestal zeggen ze daar iets over.

Je kunt in het begin een mailtje naar je mentor sturen met daarin dat je je zo voelt, en dan weet je mentor dat alvast, dan houdt die daar vast rekening mee.

Groetjes
x
@100divergent11 bedankt
Graag gedaan 🙂 Probeer nog wat van je vrije dagen te genieten. Het helpt om scherpe voorwerpen ver weg te leggen, dat ze niet zo voor de hand liggen.

Groetjes
x
Reputatie 6
Hoi,

Ik wil momenteel ook zoooo graag snijden, maar ik heb een maand geleden mijn mesjes weggegooid, dus ik zit met lege handen. Echt, het is een aanrader. Haal alles weg uit je buurt waarmee je kunt snijden.

Zoals @100divergent11 al zei, praten is goed. Snijden is altijd een gevolg, nooit een oorzaak. Weet jij jouw oorzaak? Vaak is het fijn die oorzaak met iemand te zoeken en daar aan te werken. Je hebt hulp? Hoe gaat dat?

Gr. Pin

Reageer