Vraag

kan je zo snel verslaafd zijn aan vapen?


  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi,

Ik ben de afgelopen drie avonden en dagen (koningsdag) veel uit geweest en heb dus veel gedronken. Ik heb ook gevaped, wat ik nooit eerder deed. Maar nu heb ik al het idee dat ik “niet zonder kan”. Ik voel me onrustig, maar tegelijk ook misselijk. Nou zou die misselijkheid ook nog een kater van gister kunnen zijn. Maar ik wil helemaal niet “verslaafd” zijn aan die vape. Wilde het gewoon proberen, maar nu doe ik het de hele dag door. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan je zo snel verslaafd zijn aan vapen? 
 

Ik weet dat drinken en vapen ongezond is.

 

groetjes, 

fay


10 reacties

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik wil je wel echt adviseren om zo snel mogelijk te stoppen. Hoe langer je doorgaat, hoe lastiger het wordt. Zoals je zelf al zegt, wil je het helemaal niet, dus pak het nu aan nu het nog relatief makkelijk gaat. Gooi die vape gwn weg en zorg dat je voorlopig even niet in aanraking komt met die dingen (bijv bij vrienden) zodat je niet in de verleiding komt. Het is ff kut om die drang te weerstaan, maar je weet zelf ook wel dat dat even nodig is om op de lange termijn weer zonder te kunnen.

Hoe langer je doorgaat, hoe lastiger het wordt.

Ik weet dat het heel ongezond is, het is (nog) niet zo dat ik het echt nodig heb, maar ik doe het liever wel omdat het gewoon chill voelt? Met vrienden doe ik het sowieso niet, het is vooral als ik alleen ben. Maar weggooien vind ik dan zonde omdat ik nu nog helemaal niks merk van de “schade” die het aanricht.

Ook ik heb zelf geen ervaring met verslaving aan vapes maar in dit topic zegt de topic-opener ook dat hij vapen al na de eerste keer verslavend vond.

Jij probeert nu nog te ontkennen dat je verslaafd bent maar ondertussen voel je je wel fijner als je vaped. Voor mij klinkt dat alsof je toch een beetje verslaafd bent. Als je nog kan stoppen zou ik je dat wel aanraden.

@J8j8 Ja… klopt. Ik ga in ieder geval te proberen niet elke keer toe te geven. Bedankt voor je advies.

Maar weggooien vind ik dan zonde omdat ik nu nog helemaal niks merk van de “schade” die het aanricht.

De schade is natuurlijk tweeledig: Op de lange termijn natuurlijk voor je gezondheid maar, de schade die je nu aanricht is daarvan de basis. De schade die je nu aanricht is het creëren van een verslaving.

Je geeft aan dat je het nu nog niet echt nodig hebt, dan heb je nu nog de mogelijkheid om zo snel mogelijk te stoppen voordat dat écht héél lastig wordt. Echter zeg je ook dat je gaat proberen om er niet elke keer aan toe te geven. Dat klinkt al best wel als het ‘nodig hebben’ en dus als een verslaving. Stop nou maar nu het nog relatief eenvoudig is.

Je zegt dat je het zonde vind omdat je nu nog niks merkt van de schade. Maar die schade is er dus wel, namelijk het ontstaan van een verslaving. Vind je die vape echt meer waard dan je gezondheid en deze verslaving? Pleur dat ding lekker weg joh. Het is pas zonde als je doorgaat.

@xLisa Het is makkelijk om ‘m niet te gebruiken, maar daarom doe ik het toch omdat ik er toch makkelijk mee kan stoppen. Ik ga gewoon helemaal stoppen als deze leeg is. Bedankt voor je mening!

Badge

Ik weet niet hoe ik je kan helpen alleen heb ik een vraag: Wat is vapen

?

@Anoniempjedegrote Je kan het gewoon opzoeken op internet, maar het heet ook wel een e-sigaret. 

Badge

Aah thx nog 1 vraag hoe doe je zo taggen als je wilt antwoorden

 

 

 

 

@Anoniempjedegrote  je doet gewoon ‘@‘ en dan komen er vanzelf namen tevoorschijn.

Reageer