Vraag

Ik wil niks voelen..

  • 7 August 2017
  • 13 reacties
  • 2371 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben een meisje van 13 en ik voel me niet altijd even goed, ook heb ik eerder geselfharmed, maar daar ben ik inmiddels al 4 maanden meegestopt, maar ik heb een hele strip pillen liggen, en ik heb een drang om ze elke keer ineens de hele strip te nemen, wat moet ik hier tegen doen?

13 reacties

Hey alonelygirl,

Als ik jou was zou ik met een vertrouwenspersoon of bijvoorbeeld de kindertelefoon gaan praten. Ook zou ik de strip pillen aan iemand anders geven of weggooien op een openbare plek of doorspoelen door een wc of zoiets, zodat je niet de hele strip in één keer doorslikt

Heel veel succes!
weirdwolves
hey

Wat stom dat je je (soms) zo voelt.
Wel goed dat je al 4 maanden niet hebt geselfharmed, stay strong!!
Als je weer een keer de neiging hebt om jezelf iets aan te doen, probeer dan te gaan rennen, het van je af schrijven of praten.
Maar in ieder geval niet jezelf beschadigen.
Je kunt op internet nog meer tips opzoeken als je neigingen hebt.

En de tip van @WEIRDWOLVES vind ik ook erg goed, weg met die strip!!


Stay strong

Liefs,

Thoughts
Hoi!!!
Ik zou naar de huisarts gaan als je niet van die pillen kan afblijven.
En wat heer boven staat ben ik het mee eens.
Gooi die pillen weg je raakt er alleen maar verslaaft aan.
Zoek iet anders waar je je prettig bij voelt.

Er zijn zo veel manieren!!!

Gr angelv
Hoi!

Volg de cliché: Praten helpt. Het helpt echt, geloof me. Het is alsof een deel van je zorgen ergens worden vastgelegd, waardoor je hoofd minder vol en in de war zit. Dingen opschrijven kan ook. Je kunt chatten of bellen met de KinderTelefoon, praten met een vriend(in), ouder, mentor, buurvrouw/man, random familielid... kortom, iemand die je vertrouwt.

Groetjes
x
Waarvoor zijn de pillen, als ik vragen mag?
Wat is ge selfharmed?
@badboy13,

Jezelf pijn hebben gedaan.
bijvoorbeeld : snijden, krassen etc


een familie lid heeft zware depressie bij mij en die had in 1 keer 16 paracetemols genomen.
DAT IS ERG GEVAARLIJk! en dus moest ze meteen naar het ziekenhuis,
het is zwaar af te raden want je kan er je lever mee verpesten...
mijn zus moest toen een hele week gecheckt worden en ja...
Doe het aub niet,
Als je het niet voor jezelf doet doe het dan niet voor je vrienden en familie.
Die geven om je!!

Praten helpt inderdaad (zoals @100divergent11 heeft gezegd) , ga is met mensen er over praten bijvoorbeeld je huisarts en die kan je dan doorverwijzen naar een gepaste psycholoog. ( als je dat wil )
Anders kan je het ook aan je ouders of verzorgers vertellen en aan je vrienden..

Keep strong


xX Maii
@menspersoon , de meeste paracetamol, maar soms ook andere vage pillen van m'n moeder.
Te veel paracetamol nemen is gevaarlijk, maar "vage pillen" nemen is nog gevaarlijker. Je weet niet precies wat die pillen zijn? Dan kunnen ze gevaarlijk zijn. Misschien mag je ze niet eens samennemen met paracetamol, dus je zoekt best een bijsluiter om te kijken waarvoor de pillen zijn (wat nog niet betekent dat je ze mag innemen).

Voor zover ik kan afleiden wil je pillen nemen om niets meer te voelen, geen pijn meer? Bedoel je daarmee mentale pijn? De pillen die jij in huis hebt werken waarschijnlijk alleen maar tegen fysieke pijn, dus die gaan je niet helpen. Een psycholoog daarentegen, die kan je wel helpen. Een keer praten gaat je meer helpen dan een strip vage pillen. Chatten of bellen met de KinderTelefoon kan ook, dat lucht ook op en dat kun je hier op deze site doen.

Groetjes
x
Hoi,
Wat naar dat je dit hebt!
Is er iemand in je omgeving die hiervan weet? Iemand die je kan helpen?
Het is goed om te praten en je gevoel te uiten. Dat verlicht een groot deel van je problemen!
Probeer de pillen niet in te nemen.
Het is heel erg slecht en het gaat je niet verder helpen!
Super knap dat je gestopt bent met selfharm! Echt super knap!
Jij komt er wel, want jij hebt heel veel kracht.
Met je juiste hulp kom je er weer bovenop!
Gr. Pin
heyy
oke ik vind dit best wel heftig, maar jezelf pijn doen is geen oplossing en gooi die pillen weg ik zou er als ik jou was met iemand praten.
@menspersoon , de meeste paracetamol, maar soms ook andere vage pillen van m'n moeder.

(Een beetje laat, maarja)

Ok...

Gelukkig heb je ze dus ingeslikt, maar dat was op zich zelf niet verstandig.
Tenminste , ziek worden daardoor is niet "niets voelen" .

Ik raad jou dan maar aan om hulp te zoeken van iemand zoals je huisarts of familie.
Ik zal eerlijk zijn.
Ik sneed letterlijk overal tot ik mijn vriendin kreeg, zij heeft mij een liedje laten horen waardoor ik ben gaan inzien dat het beter is om niet de doen. ( baby dont cut) en het is raar maar ik wil haar niet alleen achterlaten.

Ik wil haar gelukkig maken reactie aangepast door de Kindertelefoon, in verband met forumregel 9

Toen mijn vriendin hier achter kwam ben ik erachter gekomen hoe belangrijk ik ben. Ik heb haar 4 belangrijke dingen beloofd, en beloftes breek ik nooit

1 ik zal jou nooit verlaten
2 ik zal niet meer snijden
3 ik zal niet meer verbranden
4 als jij gaat volg ik, want ik kan niet zonder jou leven.

Ik weet niet wat er in tussentijd is gebeurd. Maar mijn vriendin heeft m'n leven gered. Heeft self harm gestopt en mijn leven zoveel beter gemaakt.

Mijn tip is krijg een vriendje/vriendinnetje en ontdek hoe mooi het leven kan zijn

Reageer