Vraag

ik voel me te dik

  • 17 October 2022
  • 15 reacties
  • 408 Bekeken

Reputatie 3
Badge +2

ik voel me te  dik en ik wil gezond zijn maar ik weeg 40 kilo en ik  ben 13 ik wil bijna niks meer eten


15 reacties

Reputatie 2
Badge +1

als je 40 kilo bent op jou leeftijd is niet gezond. probeer meer te eten, ik vind het persoonlijk niet erg mooi als meisjes extreem dun zijn.

 

__

mats

Reputatie 4
Badge +3

Ik denk niet dat ik je hierbij kan helpen maar misschien heb je anorexia of een eetstoornis. Je kunt naar de huisarts gaan of dit bespreken met iemand die je vertrouwt. Je kunt natuurlijk ook bellen of chatten met de kindertelefoon. Zij kunnen je denk ik beter helpen.

Reputatie 1
Badge

Hoe groot ben je je kan je bmi berekenen

en wrm voel je je dik 

Reputatie 3
Badge +2

Ok, Hoi

LUISTER HEEL GOED NAAR ME!! IK BEN EEN JONGEN VAN 13 EN IK WEEG 48,9 KILO!

Bijna 50 dus,… Je bent helemaal niet dik voor je leeftijd! Probeer dat ook niet te denken, ok?

Je kunt je BMI berekenen, en volgensmij mag jij zelfs 50-  60 KG op die leeftijd wegen.

Ga a.u.b Meer eten. Ok?

 

Groetjes

Lucky Luke

Als je 40 kilo bent op je 13e is echt normaal hoor

Reputatie 1
Badge

Lieve @Esmeehelp ,

Ik herken deze gedachte. Niet omdat ik dit ook over mezelf denk, maar een aantal jaar geleden wel. Ik was toen ook 13, en was ook heel onzeker over mijn gewicht (ik was hartstikke gezond, normale lengte en normaal gewicht (dat is in de meeste gevallen flink wat boven 40 kilo!). Ik wilde ook zo min mogelijk eten en daardoor heb ik een eetstoornis ontwikkeld.

En ik beloof je 1 ding: het is een verschrikkelijke ziekte. En het lijkt nu misschien onschuldig, zo’n gedachte, maar dit kan binnen hele korte tijd heel erg uit de hand lopen. Ik heb niet alleen mezelf vernietigd, maar ook mijn familie en ik ben bijna al mijn vrienden kwijt. Ik ben blijven zitten en loop nu al tig jaar bij de GGZ.

Met minder/niet eten help je jezelf de vernieling in en kun dood gaan. Klinkt overdreven, maar ruim 15% van alle anorexiapatiënten overleeft het niet.

Maar ik herken me heel erg in je berichtje, en daarom wilde ik heel graag reageren.  Wat ik zou willen dat mijn 13-jarige ik gedaan had, was praten. Want een eetstoornis kún je niet in je eentje oplossen. Ik snap dat het lastig kan zijn om naar je ouders te gaan, maar er zijn genoeg plekken waar je terecht kan (Kindertelefoon, de huisarts, misschien een vertrouwenspersoon/schoolpsycholoog, etc.). Zij kunnen je helpen stappen te nemen en het met je ouders te delen.

Het belangrijkst is dat je blijft eten, hoe moeilijk het ook is. Bij de huisarts of op https://www.proud2bme.nl/ (dit is een hele fijne site voor mensen die kampen met eetproblematiek, herstelgericht en je kunt info vinden, ervaringsverhalen, hulpinstanties, een forum, etc.) zou je kunnen vragen/kijken voor een eetlijst. Dat klinkt eng, maar dat geeft houvast waardoor je weet wat je gaat eten en wat normaal en gezond is.

Want 40 kilo op 13-jarige leeftijd is niet gezond. Je hoort nog te groeien, in lengte en vooral in gewicht. Ik ben inmiddels ruim 20 kilo zwaarder en ik ben heel gezond. Ik heb nog steeds weleens moeite met mijn gedachten, maar door de hulp die ik heb gehad en nog steeds krijg, is het echt mogelijk.

Dat kun je je misschien niet voorstellen, maar ook jij kan groeien tot een prachtig gezond mens.

Je mag er zijn, je mag en moet gezien worden, en er zijn mensen die je willen helpen. Ik denk aan je en hoop met heel mijn hart dat je op tijd hulp zoekt, zodat het niet erger wordt en je aan deze gevoelens en gedachten kan werken.

Ik geloof in jou.

Heel veel liefs,

xx

Reputatie 7

je bent niet te dik want ik ben 55 kilo en ik ben ook 13 en dat is gewoon goed.

Reputatie 2
Badge

same girl same

ik hoop het beste voor jou en dat je eten als iets goed ziet voor je lichaam en mentaal en niet als vijand.

Reputatie 3
Badge +2

ik ben dan wel lich maar ik zie er niet licht uit΅

Reputatie 3
Badge

de meeste jongens maakt het niet heel veel uit hoe je er uit ziet en meer hoe je bent als ze je leren kennen. ik raad aan gewoon normaal te eten

 

Reputatie 2
Badge

ik ben ook 13, ik weeg 49 kilo en ik krijg ALTIJD complimenten (vooral van jongens) over hoe mooi mijn lichaam is.  als je een gezond gewicht hebt, is er niks aan de hand. tuurlijk kan het zijn dat je je onzeker voelt over je lichaam, dat heeft iedereen weleens. maar dit betekent niet dat je dik bent of moet afvallen. liefs💋

Reputatie 7
Badge +11

Heyy lieverd,

Ik ben ook 13 en weeg 55/60 kilo, wat gezond is. 40 kilo is eigenlijk aan de lage kant.

ik ben dan wel licht maar ik zie er niet licht uit΅

Er bestaat een eetstoornis waarbij je denkt dat je dik bent, want dat laten je hersenen je denken, terwijl je hartstikke gezond bent. En het gaat niet alleen over uiterlijk, maar ook over gezondheid. Als je echt niet licht lijkt, dan kan dat zo zijn, terwijl je lichaam toch meer voedingsstoffen nodig heeft.

Als je echt iets anders wilt, dan moet je misschien naar een diëtist, maar die gaat waarschijnlijk zeggen dat je meer moet eten.

Veel succes!

 

Liefs,

  1.  
Reputatie 3
Badge

Hee! Ik herken het ik ben zelf ook dik vind ik, ik word er ook heel erg mee gepest en dat is zo stom.. Ik ben zelf ook 40-50 kilo. Mr trek je er niks van aan! doe gewoon wat je zelf wil

Reputatie 3
Badge

ik voel me te  dik en ik wil gezond zijn maar ik weeg 40 kilo en ik  ben 13 ik wil bijna niks meer eten

Ik herken hett! Blijf jezelf, no watter what xx

jij ben gewoon gezond

 

Reageer