Vraag

Ik snijd mezelf

  • 15 May 2019
  • 5 reacties
  • 398 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi
ik heb een probleem ik heb hele erge zelfmoordgedachtes maar ik snijd mezelf ook heel vaak daardoor het begon eigenlijk met een paar sneetjes aan het begin maar ik kan niet meer stoppen ik ben depressief en ik vind het alleen maar fijn om mezelf pijn te doen er komen steeds diepere sneden en mijn mentor heeft het al een keer gezien en mijn ouders ze hebben een afspraak gemaakt en ik vind dat dat ook niet werkt ik heb het gewoon opgegeven ik wil het echt niet meer ik begin de laatste zelf mezelf nog meer pijn te doen ik doe touwen om mijn nek en zorg dat ik even geen lucht meer krijg ik hou ook brandende voorwerpen tegen mijn huid aan ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen gaat het ooit nog goed komen?

xx

5 reacties

Hey!

Wat heftig dat jij je zo naar voelt dat je dit soort dingen doet!
Is er een reden waardoor jij je zo slecht bent gaan voelen?
Zelfbeschadiging is vaak inderdaad een verslaving, waardoor het steeds erger wordt en je er bijna niet meer mee kunt stoppen. Bijna, want als je er echt voor gaat zal dat je zeker lukken.

Ik heb de indruk dat jij eigenlijk heel graag je hart wilt luchten, maar het gevoel hebt dat gesprekken met je mentor niet werken. Klopt dat?
Hoewel het soms zo kan lijken dat niets of niemand je meer kan helpen is dat nooit echt zo. Er zijn een heleboel mensen die je graag zouden willen proberen helpen en die daar middelen toe hebben.
Gesprekken met een psyholoog of psychiater kunnen helpend zijn. Ook helpt medicatie soms tegen depressies. Zou je het zien zitten om eens zo iets te proberen? Als je het niet fijn vindt kun je er nog steeds mee stoppen hé, maar als er een kans is dat het je iets beter doet voelen?
Misschien zal je mentor je doorverwijzen naar een psycholoog. Je zou ook zelf eens contact kunnen opnemen met een schoolpsycholoog/leerlingenbegeleid(st)er.

Je kunt ook zelf al een beetje proberen te stoppen met jezelf zoveel pijn te doen. Het kan je misschien wat helpen om dit topic van iemand die dit ook doet, en dit topic met alternatieven voor zelfbeschadiging eens te bekijken. Het is belangrijk om te weten dat de zelfbeschadiging jou een gevoel van controle geeft, of jou wat rustig doet voelen. Tegelijkertijd is dat ook één van de oorzaken waardoor je depressie kan verergeren. Het is erg belangrijk om voor jezelf dingen te vinden waardoor je die rust kan creëren zonder iets te doen wat zoveel littekens nalaat.

Ja, het komt ooit nog goed! Het is belangrijk dat je er nu voor zorgt dat je goede hulp krijgt zodat het niet kan blijven aanslepen, en net zoals je gebruikersnaam al zegt "Love yourself", doen hé!
Jij bent het helemaal waard en ik geloof echt dat je er met wat hulp helemaal bovenop komt!

Groetjes
Lot
Reputatie 2
Badge +1
Beste @Loveyourself2004,

Wat een heftige situatie waar je je in bevind en erg vervelend dat je je zo voelt. Jezelf snijden is misschien voor jezelf een korte termijn oplossing, maar verder lost het het probleem niet op en maak je het jezelf moeilijker. Ik raad aan om naar de huisarts te gaan en te praten over hoe je je voelt. Je zou dan doorverwezen kunnen worden naar een psycholoog en die zou je dan ervoor kunnen behandelen en er voor proberen te zorgen dat je jezelf weer beter kan gaan voelen. Heel veel sterkte met alles!

Groetjes,

JustMylovelyAdvice

Hoi!

1 van mijn internet vriendinnen deed dit ook… Ik voelde me heel naar bij het gevoel dat zij dit deed. Na ongeveer een maand kreeg ik een appje van haar, waar in stond dat ze zich minder sneed toen ze met mij begon te praten.

Het is misschien een idee om een echte goede vriendin te maken en veel tijd met haar spenderen en te vertrouwen

Hoi @mielxo 

dankjewel voor je reactie het helpt mij echt heel erg❤️

Hallo Loveyourself2004 :)

Je kan bij het topic van alternatieve manieren als je de neiging hebt om te snijden kijken en het staat in '’Succesverhalen'’ voor je zelfmoordgedachtes kun je altijd chatten/bellen met 113 Zelfmoordpreventie, je kunt daar ook online in therapie gaan voor je zelfmoordgedachtes. Link: https://www.113.nl/

-Dr8gon99

Reageer