Vraag

Ik snij mezelf weer

  • 7 December 2018
  • 2 reacties
  • 119 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,
Een hele tijd geleden sneed ik mezelf. Ik kon toen erg moeilijk stoppen maar uiteindelijk is me dat toch gelukt. Mijn beste vriendinnen en familoe weten ervan en hielpen me de hele weg. Nu kwam mijn depressie na 3 maanden clean te zijn weer terug en ben ik weer begonnen met snijden. Ik voel me zo beschaamd, alsof al mijn harde werk voor niks was gewest. Ik durf het ook echt niemand te vertellen omdat ik had beloofd dat ik het nooit meer zou doen. Ik ben bang dat iedereen boos op me gaat worden en dat het nog moeilijker gaat worden om weer te stoppen.
Weet iemand wat ik zou moeten doen nu?

2 reacties

hey,

ik zou het toch echt weer tegen ze zeggen.
je zei dat ze je goed hadden geholpen, nu ben je misschien bang dat ze boos worden maar het is niet erg(om het te zeggen), zij zouden dit moeten begrijpen want dit is een terugval in je depressie.
ik denk dat ze eerder boos/teleurgesteld zouden zijn als je niks tegen ze zou zeggen
Hoi

Je hebt de kracht gehad om te stoppen met snijden, maar nu krijg je het weer moeilijk. Het komt wel vaker voor dat iemand hervalt in snijden. Je kan het zien als een stap terug, maar aan de andere kant kan je het ook zien als een bewijs van hoe ver je reeds vooruitgegaan bent.

Je vrienden en familie hielpen je. Zoals Ronald2001 zegt, lijkt het me nuttig om (één van) hen op de hoogte te brengen van dat je je weer even minder voelt. Het is niet uitgesloten dat de drang naar snijden terugkeert. Ik vermoed dat jouw omgeving dat zal begrijpen.

Heb je professionele hulp gehad?

Groetjes
Kenshin

Reageer