Vraag

ik snij mezelf

  • 23 December 2020
  • 3 reacties
  • 218 Bekeken

Badge

Hey hey! Ik snij mezelf al sinds ik 12 ben (ik ben nu 14) alleen de laatste tijd merk ik dat ik niet meer weet hoe ik moet stoppen… Eerst waren het altijd maar een paar sneeën en ik sneed mezelf niet elke dag. Maar de afgelopen weken snij ik mezelf elke dag. En ik weet ook niet hoe ik moet stoppen. Ik haal heel me bovenarmen open en vaak ook me bovenbenen. Om heel eerlijk te zijn heb ik vaak dat ik de pijn niet eens meer voel en vaak snij ik mezelf ook zonder een echte reden te hebben. Heeft iemand anders dit ook?? 


3 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Probeer daar eens met iemand over te praten, en als het gevoel dan opkomt, kan je altijd wat anders gaan doen, al is gelijk stoppen het beste is het volgens mij niet het beste voor je mentale gedeelte, probeer het gewoon om de week te doen, en dan over een paar maanden te stoppen, en stop ook met je bovenarm, (je bovenbeen geneest wat sneller) maar praten is volgens mij het beste.

veel geluk

flopflop13

Hoi

ik snij mezelf ook soms als ik verdrietig liedjes luister krijg ik de drang om te  snijden. Ik ben soms best verdrietig want in heb geen vrienden , vind mezelf lelijk en dik en ik mis mijn cavia en krijg een schuldgevoel dat ik mijn cavia niet goed verzorgd heb . Gelukkig heb ik al een tijdje niet gesneden . Ik ben ook 14

ik heb nog geen verslaving (denk ik) 


Waarmee snijd je je mee misschien kan je dat weggooien ? Of langzaam afbouwen 

ik geloof dat jij kunt stoppen !

Groetjes 

 

Gr.

Hey baseballgirl_5,

Wat naar voor je dat je je al een aantal jaar snijdt. Je geeft aan dat je niet meer goed weet hoe te stoppen en dat je ook snijd zonder reden. Misschien geeft snijden je (onbewust) een gevoel wat je anders niet hebt, waar je je beter bij voelt?

Snijden is niet de oplossing, echt niet. Het helpt je misschien tijdelijk, maar het brengt je niet verder.

Kijk eens in dit topicvoor alternatieven voor zelfbeschadiging. Het is een hele lijst, lees het rustig door, er zit vast wel iets tussen waar je wat mee kan. Je kunt ook eens kijken op de site sameninmijnschoenen.nl voor tips en adviezen. En ze hebben ook een forum voor en door mensen die aan zelfbeschadiging doen/deden.

Mijn advies is om er met iemand over te praten en er niet alleen mee te blijven rondlopen. Wat de reden ook is dat je het doet, het is niet de oplossing. Er zijn echt mensen die je hierbij willen helpen en die er voor je willen zijn! Zoek iemand die je vertrouwt en praat daarmee. Je kunt ook naar de huisarts gaan om te kijken wat jou zou kunnen helpen, misschien wel professionele hulpverlening. Een gesprekje bij de huisarts is vrijblijvend.

In ieder geval goed dat je er hier over komt praten, dat laat ook zien dat je er wel iets mee wilt doen. Succes en sterkte!

Groetjes,
Simply Me

Reageer