ik snij me denk ik

  • 9 January 2019
  • 6 reacties
  • 184 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
vandaag had ik ruzie met mijn broertje
ik was woedend naar mijn kamer gelopen
eenmaal binnen was ik verdrietig
ik liep meteen naar een nagel schaar toe en begon over mijn had te schaven
ik heb mij zelf nog nooit gesneden denk ik
maar het ging zo simpel als of ik het al tijden doe

wat kan ik er aan doen om er niet aan te beginnen

6 reacties

Hoi D_annoniem,

Wij lezen dat je het heel erg moeilijk hebt.

Als je hierover wilt praten kun je elke dag tussen 11:00 en 21:00 bellen (0800-0432) of chatten met De Kindertelefoon, www.kindertelefoon.nl.

We hopen dat je hiervoor de juiste hulp vindt.

Hartelijke groet en veel sterkte!
Ramon van de Kindertelefoon
Hey!

Je bent er achter gekomen dat je je vaker hebt gesneden, maar dit kun je je niet herinneren. Dat is best heftig. Ik raad je dus aan om er met iemand over te praten, ik denk namelijk dat je hulp nodig hebt. Wie weet wat je jezelf nog meer aan kunt doen zonder je er van bewust te zijn?

Sterkte!

Groetjes, Anoniempje
heel erg bedankt voor jullie tips.
ik schok er inderdaad erg van.
ik heb ook allemaal littekens gevonden
ik denk dat ik in een waas doe.
vandaar dat ik het niet herinner.
wat @Anoniem06 ben ik het mee eens, probeer scherpe dingen te vermijden.

wanneer je nog een keer de behoeft voelt om dit te doen zou je naar een drukkere ruimte kunnen gaan waardoor je gedachtes even afgeleid worden(daarnaast denk ik dat je niet wil snijden in een drukke omgeving). wat je ook kan doen is inplaats van jezelf te snijden, je emotie op een stressbal of knuffel of dergelijke te uiten. arme knuffel maar dat is beter voor je eigen lichaam.

wat ook kan helpen is om voor jezelf te bedenken wat zijn de nadelen?
je krijgt allemaal plekken, het is verslaven, het doet pijn, slecht voor je lichaam, misschien ga je je daardoor schamen met gym, etc... dat kan je misschien helpen om te stoppen met snijden
Hey!

Wat heftig dat dat opeens gebeurde. Ben je geschrokken van wat je hebt gedaan of vind je het wel oké?

Probeer je kamer vrij te maken van scherpe dingen en scharen in een la te leggen. Als je weer in een impuls jezelf pijn wilt doen moet je zoeken en kom je ondertussen misschien een beetje tot rust waardoor je na kunt denken over wat je van plan bent om te gaan doen.

Als het nog eens gebeurt raad ik je zeker aan om er met iemand over te praten, als je er op tijd bij bent is het namelijk makkelijker om te stoppen. Je kunt chatten of bellen met de Kindertelefoon of met iemand in je omgeving praten die je vertrouwt.

Succes!

Groetjes, Anoniempje
Probeer tot tien te tellen en rustig na te denken waarom je het wilt doen.. Waarom wil ik mijzelf dit aandoen? Moet ik het zo oplossen of ben ik gewoon heel erg overstuur? Dat heeft mij ook geholpen.. M.V.G. mij

Reageer