Vraag

Ik rook dagelijks wiet samen met mijn moeder

  • 23 August 2022
  • 6 reacties
  • 325 Bekeken

Badge

Haii, dus ik ben net 15 geworden en ik rookte voor het eerst wiet toen ik 13 was. De enige reden hiervoor is omdat mijn moeder mij dit laat doen, en soms zelfs een paar gram voor mij koopt. Ze rookt al wiet zolang ik me kan herinneren, en mijn oudere zus (die nu al uit huis is) rookte ook wiet van een best jonge leeftijd. Ze heeft er simpel weg geen probleem mee en ziet niet hoe het schadelijk kan zijn. Nou ik had hier eerst natuurlijk ook geen probleem mee, ik vind het een fijn gevoel om high te zijn want ik voel me een stuk blijer en spreek meer mijn gedachtes uit, terwijl ik sober een best stil persoon ben, en me vrienden vonden het cool, maar ik ben bang dat dit zeg maar een gateway is voor mogelijke drugsverslavingen later in mijn leven. Nou van wiet kan je dus geen fysieke verslaving van krijgen, maar soms wanneer me moeder het allemaal heeft opgerookt zonder mij, of een weekje niet rookt om geld te besparen, kan ik serieus geïrriteerd worden en heb ik, ook al wil ik het eigenlijk miet toegeven, de drang om een joint te roken. Maar als het niet voor mijn moeder is, is het natuurlijk totaal niet toegankelijk voor mij om van een coffeeshop wiet te krijgen aangezien ik 15 ben. Het stoort mij, en het hindert soms mijn dagelijkse leven omdat ik gewoon zo graag in die high wil zitten. Denken jullie dat ik moet stoppen(als ik daar de wilskracht voor heb tenminste)?


6 reacties

Badge

Ps. Ik wil trouwens niet bij mijn moeder weggehaald worden door kinderbescherming en ik ben ook benieuwd of andere kinderen hun ouders zo’n kijk punt hebben?

Reputatie 4
Badge +4

Hoi , stoppen met die troep is uiteraard het beste maar ik moet niet teveel zeggen . Wat jij hebt met wiet heb ik met sigaretten . Ben er vorige zomer mee begonnen (ben ook een meid van nu 15) , eerst stiekem maar doe het intussen openlijk , ook hier thuis (ouders roken ook en kopen mijn pakjes (gaat wel af van mijn zakgeld)) . Voorwaarde is wel dat ik afblijf van andere drugs en daar hou ik me aan , ook geen behoefte aan . Zoals jij het beschrijft ben je denk ik intussen wel een soort van verslaafd eraan en dat herken ik , als mijn pakje leeg is of ik ben het ergens vergeten ben ik ook best pissig . Of je wil stoppen is jouw eigen keuze , ik ben voorlopig niet van plan om te stoppen met roken , ik geniet er te veel van , haha .

PS : rook jij ook sigaretten ?

Reputatie 4
Badge +4

En wat mijn ouders betreft : zij zijn heel erg tegen drugs maar roken allebei “gewone” sigaretten . Toen ik vorig jaar werd betrapt (vergeten sigaretten in mijn jas) waren ze niet blij maar ik mocht verder roken onder de voorwaarden die ik in vorig bericht zei (geen drugs en sigaretten zelf betalen) .

Badge

Hoi , stoppen met die troep is uiteraard het beste maar ik moet niet teveel zeggen . Wat jij hebt met wiet heb ik met sigaretten . Ben er vorige zomer mee begonnen (ben ook een meid van nu 15) , eerst stiekem maar doe het intussen openlijk , ook hier thuis (ouders roken ook en kopen mijn pakjes (gaat wel af van mijn zakgeld)) . Voorwaarde is wel dat ik afblijf van andere drugs en daar hou ik me aan , ook geen behoefte aan . Zoals jij het beschrijft ben je denk ik intussen wel een soort van verslaafd eraan en dat herken ik , als mijn pakje leeg is of ik ben het ergens vergeten ben ik ook best pissig . Of je wil stoppen is jouw eigen keuze , ik ben voorlopig niet van plan om te stoppen met roken , ik geniet er te veel van , haha .

PS : rook jij ook sigaretten ?

Nee ik rook geen sigaretten. Heb het wel een keer geprobeerd maar verder nooit.  
 

Ik zou eerlijk gezegd niet zeggen dat ik verslaaft ben. Als het nodig is kan ik gewoon voor een maandje stoppen en dan is het gewoon wat saaier, maar ik heb verder geen klachten behalve dat verlangen. Ik denk dat dat een klein verschil is tussen wiet, want in sigaretten zit nicotine en daar kan je fysiek verslaafd aan worden. Ik neem aan dat je dit al weet maar als je dan zou stoppen na veel roken is het mogelijk dat je bepaalde afkickverschijnselen hebt zoals hoofdpijn, vermoeidheid of concentratie problemen bijvoorbeeld. Maar dit is meer voor een persoon die al meerdere jaren rookt. Als ik sigaretten ga roken zou me moeder dar zeker niet goedkeuren, hoe ironisch dat ook lijkt lol. Maar ik beoordeel je niet op het feit dat je sigaretten rookt, maar in mijn mening is wiet minder schadelijk dan sigaretten.

Badge

Ook al is wiet natuurlijk ook niet aan te raden

Reputatie 4
Badge +4

Ik beoordeel je ook niet omdat je aan de wiet zit hoor , ik heb vrienden die het ook doen . Maar ik heb het nooit  geprobeerd omdat ik bang ben dat ik het ook graag ga doen en er ook afhankelijk van wordt .  En beide zijn inderdaad niet goed , als ik ooit stop met sigaretten is het omdat het steeds duurder wordt . Ik denk wel dat ik een tijdje kan stoppen met roken maar heb het nog nooit geprobeerd , sinds ik het openlijk doe ben ik wel méér gaan roken , met een pakje doe ik intussen zo’n drie dagen .Wat ik wel vreemd blijf vinden is dat je moeder tegen roken is maar je wel wiet laat gebruiken , bij mij is het omgekeerd , lol . Wat ik wel merk op school en feestjes is dat sigaretten minder populair worden (hoewel een vriendin er onlangs ook mee begonnen is) maar dat het gebruik van vape , softdrugs (zoals wiet) en vooral alcohol in stijgende lijn gaat , allemaal dingen die ik niét doe . Wel leuk om hier met jou van gedachten over te wisselen .

Reageer