Ik kras & Snij mezelf! :(


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo allemaal ik heb eigelijk nogal een probleem
Ik kras & snij mijzelf & wil er wel mee stoppen maar dat is makkelijker gezegt dan gedaan!
Ik kras & snij mezelf eigelijk uit verdriet & stress
Maar weten jullie iets dat het zelfde aanvoelt maar geen littekens nalaat want ik heb al teveel littekens ?
& Hoe geraak ik ervan af?
Ik praat erwel al over met de leerlingbegeleidster maar dat helpt niet zo goed :((

52 reacties

Hee,
Ik heb mezelf ook een poosje beschadigd dus ik weet hoe je je voelt. Kzal ff een lijstje maken met wat je kan doen om het tegen te houden of iets zonder littekens:
1. Probeer als eerst iets anders te gaan doen. Zoek afleiden (bij mij helpt bijv. Gitaar spelen

2. Zoek contact met anderen. Je hoeft niet met ze te praten maar in bij zijn van anderen snij je jezelf wss nie

3. Zet met een stift strepen op de plej waar je jezelf anders beschadigd. Dat kan er het zelfde uit zien en je kunt je frustratie kwijt.
4. Alleen als al het andere niet werkt!!!! Doe een elastiekje om je pols en schiet ermee tegen je huid. Dit geeft pijn maar geen littekens.


Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Zet m op!
Liefs xxje
Ik heb een keer een video op YouTube gezien, ´alternatives for self harm´ misschien kun je daar even kijken voor tips om er vanaf te komen xx. En je kunt de littekens het beste laten verdwijnen door gewoon niet aan de wondjes te zitten, dan worden het mooie littekens en zijn ze nauwelijks tot bijna niet meer zichtbaar. (ik wou dat ik dit eerder had geweten, mn hele arm zit nu onder de lelijke littekens die paars worden in de kou...............)

succes!xx
Doe jezelf het niet aan want je bent geweldig.

http://irrelevant-and-meaningless.tumblr.com/alternatives

Neem hier ook zeker een kijkje
Dit heeft mij ontzettend geholpen.
Het is in het engels maar het is makkelijk te begrijpen.
Een tip die er niet staat maar bij mij erg helpt is door strakke haarelastiekjes om je pols te doen en die tegen je huid te laten slaan.
Doet zeer & is zeker niet goed maar het laat niks achter dan 10 minuten rode vlekjes.
Kop op, je komt hier doorheen.

xx
@Blondtmeisje
Goed om te horen dat je ermee bent gestopt.
Hopelijk zal je niet meer terugvallen ;d

@Hypnotized
Dat is denk ik de beste oplossing die ik heb gehoord voor dit probleem.
Natuurlijk moet je dan niet doorduwen op de pen, want dan is het dubbel zo erg.
Dan heb je littekens en tattoo's en dat is niet de bedoeling.
Litekens trouwens ook niet, praat over je problemen!
Als je het echt wil, doe het met een pen.
Dat kun je altijd nog weghalen en je ziet eigenlijk wat je niet hebt gedaan.
ik sneed mijzelf vroeger ook altijd, later ging ik mezelf zo hard knijpen totdat het ging bloeden omdat dat minder erge littekens achterlaat. als ik nu kijk naar mijn lichaam haat ik die littekens echt. ik heb met een vriend er heel goed over gepraat en heeft met met de oorzaak waardoor ik mijzelf sneed geholpen. daarna ben ik er langzaam mee gestopt.
 ik snij me uit verdriet en stress. ik doe het op mijn bovenarm(zodat ik het niet door mijn slagarderen doe) dat gaat wel opvallen. ik zeg meestal dat ik een kat heb die ik binnen moet houden vanwege overlast bij de buren. (dat gelooft goed maar dat kan niet voor eeuwig duren) ik heb hulp nodig. please geef me advies(oja en over dat butterfly project: srry maar ik ga net op school met vlidnders op mijn arm lopen. als mensen dat project kennen, weten ze metteen wat ik doe.)
Meid, je hebt een probleem, ik weet het zeker, los eerst dat probleem op door met iemand te praten, dat lucht heel erg op, en dan gaat het stoppen ook makkelijker, en waarom heb je stress enz? leg het me uit, dan zal ik je verder helpen,

xxxxx-britta
Oke, gewoon afkicken 🙂!, ik vind dat niet zo moeilijk missschien meer concentreren op seks.
Ik doe het ook bijna dagelijks.. Ga naar de dokter die kan je doorverwijzen. Je komt er dan nog nieg gelijk van af maar ze kunnen je wel helpen..
Eventuele tips zijn ga met je handen in een bak ijskoudwater gaat vanzelf een keer pijn doen.. Als je nog wilt praten je mag me mailen xxx
ten eerste lieve meid!!
praat met iemand die je vertrouwd ik meen het het lucht zo op als je het tegen iemand heb vertelt..en diegene kan je steunen en dat is zo fijn!!
TIP 1: doe een elastiekje om je arm en iedere keer als je jezelf wilt snijden trek aan het elastiekje en laat het los (het doet net zoveel pijn en laat geen littekens achter!!
TIP 2 : ooit van het butterfly project gehoord?? iedere keer als je je jezelf wilt snijden teken dan op die plek een vlinder en schrijf de naam van iemand op waarvoor je wilt stoppen.. als je de vlinder erop laat zitten dan vervaagt de vlinder vanzelf en vliegt hij weg...alsje toch op die plek het doet dan gaat de vlinder dood.... als je meer vlinders heb op je arm en je snijd jezelf waar dan ook gaan ze dood en moet je ze eraf wassen....
TIP3: heb je een armbandje dat veel voor jou betekend??? doe hem om en iedere keer als je het wilt doen kijk je naar het armbandje en denk je aan de betekenis (dat helpt mij heel erg!!

ik hoop dat je er wat aan heb!!!!!  (ik ben nu zelf ook aan het proberen met stoppen en ik heb het 5 keer gedaan en ik moet je zeggen het is heel moeilijk om ervan af te komen alleen dus zoek hulp meid!!!

xx
Hallo, ik doe dit (jammer genoeg) ook , maar het wordt steeds erger en daarom ben ik op school naar de graadcoordinator gegaan. Ik raad je aan om dit ook te doen, by my bellen ze me ouders niet op, nu word ik geholpen door haar en CLB en by my helpt het !!!! Hopelijk heb ik je een beetje geholpen. Doei xxx
als vervanger zou ikin een ijsklontje knijpen tot het gesmilten is. Dat heeft toch ng het zelfde effect.
Hallo allemaal ik heb eigelijk nogal een probleem
Ik kras & snij mijzelf & wil er wel mee stoppen maar dat is makkelijker gezegt dan gedaan!
Ik kras & snij mezelf eigelijk uit verdriet & stress
Maar weten jullie iets dat het zelfde aanvoelt maar geen littekens nalaat want ik heb al teveel littekens ?
& Hoe geraak ik ervan af?
Ik praat erwel al over met de leerlingbegeleidster maar dat helpt niet zo goed :((

ik ken jou denk ik ergens van frelink? zo ja ken ik jou 
krassen en snijden is heel erg verslavend. Je doet het omdat je innerlijke pijn zo groot is dat je het wil omzetten in fysieke pijn, of om jezelf te straffen. Eerst voelt het goed, maar dan voel je je schuldig omdat je je gesneden hebt en doet het eigenlijk meer (innerlijke) pijn. Het is erg verslavend, dus je moet er zo snel mogelijk mee stoppen. Probeer het gwn niet te doen. Pak niks scherps. Iets beters heb ik niet. Als je het doet zorg dan dat waar je je mee snijd, dat je je dan goed schoonmaakt. Anders kan je infecties krijgen. verzorg je wonden ook goed en koel ze met water of ijs.
hoe heet die creme? waarvan je littekens minder worden??

xx
mijjn vriendin deed dat ook omdat ze ruzie had met haar moeder

ze vroeg aan mij hoe ik zou vinden als ik zo'n vriendin had ik zei Ik zou  haar steunen met erover praten etc

ze heeft het mij toen verteld dat Zei het deed en heeft het laten zien
misschien kun je het tegen je beste vriendin vetellen!
Je weet dat als je prongelijk te diep gaat en je snijd een je bloedding door, dat je dan dood kan  gaan?

btw, ik snap dat je wilt stoppen, dit is ook moeilijk dus ik raad je aan om het met een docent/dokter erover te hebben,
verder moet je ook niet teveel stressen,  en gewoon jezelf afleiden daarvan en er niet aandenken, ik snap dat het erg moeilijk vind
maar ik denk dathet jou wel lukt! 

verder kun je ook wat informatie op google opzoeken!

xo 
Liza
heyhey
als ik jou was er echt mee stoppen:(
ik heb het namenlijk ook al heeeel lang
maar het is niet de juiste oplossing
ik doe het nu ruim 7 maanden
de oplossing van mij ws naar fotos kijken
wand ben 4 maanden gelede een trotse tante geworden
en i heb een paardjee die super lief is

Ik ben er echt voor jee
ik weet hoe je je vaak voelt
xx
ik hoop dat het je zal helpen

groetjes Delenci
Ik heb een Id daardoor ia minn vriendin namelijk ook gwatopt. Elke keer als je jezelf wilt snijden teken je op dat lichaams deel een vlimder die geef je een naam. Die naam moet van iemand zinn van wi j houdt. Je mag die vinder er niet afhalen. Hij moet natuurlijk vervagen. Als hij natuurlijk vervaavt is is devlinder gaan levwn. Je mag jezelf niet snijden als je een vlinder hebt. Want dan vermoord je de vlinder en dus degene van woe je houdt. Voor meer info zoek op google naar het butterfly project
Dankjewel 
Ik ga het zeker opzoeken!
Greetzz Kimm
Ik heb een Id daardoor ia minn vriendin namelijk ook gwatopt. Elke keer als je jezelf wilt snijden teken je op dat lichaams deel een vlimder die geef je een naam. Die naam moet van iemand zinn van wi j houdt. Je mag die vinder er niet afhalen. Hij moet natuurlijk vervagen. Als hij natuurlijk vervaavt is is devlinder gaan levwn. Je mag jezelf niet snijden als je een vlinder hebt. Want dan vermoord je de vlinder en dus degene van woe je houdt. Voor meer info zoek op google naar het butterfly project
schrijv je gevoelens anders van je af of schreeuw heel luid of zing super hard met muziek mee ofzo

Okee zal ik proberen Bedankt!! 
Greetzz Kimm
schrijv je gevoelens anders van je af of schreeuw heel luid of zing super hard met muziek mee ofzo
Hey Meid, Ik Snap wel dat het Moeilijk Is om er mee te Stop, Maar Waarmee Snijd Je jezelf? Scheermesjes, Messen? Want Ga dan met je Ouders Praten en Vraag Of ze die dingen Willen verstoppen 😉 Success x
Heej, ik snij mezelf met de zo scherps mogelijke dingen, zoals : de passer, messen, ... 
Mijn mama weet het nu maar nu controleert ze steeds mijn armen, ik ben zo hopeloos, nu voel ik me nog slechter, omdat ik mijn emoties niet kan uiten,.... Pff het is allemaal zo moeilijk!

Reageer