Ik kras & Snij mezelf! :(


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo allemaal ik heb eigelijk nogal een probleem
Ik kras & snij mijzelf & wil er wel mee stoppen maar dat is makkelijker gezegt dan gedaan!
Ik kras & snij mezelf eigelijk uit verdriet & stress
Maar weten jullie iets dat het zelfde aanvoelt maar geen littekens nalaat want ik heb al teveel littekens ?
& Hoe geraak ik ervan af?
Ik praat erwel al over met de leerlingbegeleidster maar dat helpt niet zo goed :((

52 reacties

Hmm, praat er met je ouders over, Dat zou ik als eerste doen, probeer het gewoon in 1x niet meer te doen , Zo heb ik dat ook gedaan , & Je kan ook een creme halen dat geen littekens achterlaat x &#x; Nog vragen ? Sta voor je klaar
Hmm, praat er met je ouders over, Dat zou ik als eerste doen, probeer het gewoon in 1x niet meer te doen , Zo heb ik dat ook gedaan , & Je kan ook een creme halen dat geen littekens achterlaat x &#x; Nog vragen ? Sta voor je klaar


Bedankt Jemeid voor je reactie
Ik heb ondertussen al créme die geen littekens nalaat.
Weet jij ook iets dat hetzelfde aanvoelt dan krassen & snijden??
Alvast bedankt &#x;
Greettzzz Kimmm
je kan in iets zachts heel hard slaan ?
je kan in iets zachts heel hard slaan ?


Dankjewel Dark!
Ik zal het zeker proberen
¨*Knuffel** Kimm
eeuum, misschien iets scherps wat je huid niet helemaal kapot maakt? ik zou er mee stoppen want later is het echt heel lelijk.
ik kras mezelf ook op mn handen. en ik krab mezelf tot bloedends toe. en dat omdat ik me nooit lekker in me vel voel zitten. ik kan er nix aan doen. ik ben nu eenmaal zo.
eeuum, misschien iets scherps wat je huid niet helemaal kapot maakt? ik zou er mee stoppen want later is het echt heel lelijk.


Bedankt voor jouw reactie
Maar stoppn is makkelijker gezegt dan gedaan hoor :)
Greetzz Kimmm
ik kras mezelf ook op mn handen. en ik krab mezelf tot bloedends toe. en dat omdat ik me nooit lekker in me vel voel zitten. ik kan er nix aan doen. ik ben nu eenmaal zo.


Ja ik begrijp je wel
Ik kras mezelf ook omdat ik me niet goed in mijn vel voel
Greetzzz Kimmm
Hallo allemaal ik heb eigelijk nogal een probleem
Ik kras & snij mijzelf & wil er wel mee stoppen maar dat is makkelijker gezegt dan gedaan!
Ik kras & snij mezelf eigelijk uit verdriet & stress
Maar weten jullie iets dat het zelfde aanvoelt maar geen littekens nalaat want ik heb al teveel littekens ?
& Hoe geraak ik ervan af?
Ik praat erwel al over met de leerlingbegeleidster maar dat helpt niet zo goed :((



Heey meis,

Snij/kras je zelf niet.. Ik weet hoe je je voelt. Maar het is niet goed...
Ooit wil je opeens terug en dan ben je misschien al aant doodbloeden.
Ik hoop niet dat dit voor hoef te komen
Denk goed na..
Ik ben er 24/7 voor je,,
Xxx
ik wil ook stoppen met krassen van mezelf maar ik weet niet hoe. iemand tips?????
Hallo allemaal ik heb eigelijk nogal een probleem
Ik kras & snij mijzelf & wil er wel mee stoppen maar dat is makkelijker gezegt dan gedaan!
Ik kras & snij mezelf eigelijk uit verdriet & stress
Maar weten jullie iets dat het zelfde aanvoelt maar geen littekens nalaat want ik heb al teveel littekens ?
& Hoe geraak ik ervan af?
Ik praat erwel al over met de leerlingbegeleidster maar dat helpt niet zo goed :((



Heey meis,

Snij/kras je zelf niet.. Ik weet hoe je je voelt. Maar het is niet goed...
Ooit wil je opeens terug en dan ben je misschien al aant doodbloeden.
Ik hoop niet dat dit voor hoef te komen
Denk goed na..
Ik ben er 24/7 voor je,,
Xxx


Dankje voor jouw reactie
Doodbloeden zal ik heus niet
& ik doe er zalf aan zodat het rapper weggaat & geen littekens achterlaat
& ik weet dat het niet goed is maar stoppen is moeilijk dan je denkt !
XXX
Als je inplaats van snijden iets anders probeert wat je juist opvrolijkt in die tijd?
klinkt misschien raar en moeilijk maar probeer gewoon iets te doen waardoor je je beter voelt inplaats van dat.greets derp
dat is best moeilijk voor mij. ik zit namelijk egt in de put. al 3 jaar ofzo.
naja kijk bijvoorbeeld wat je geweldig vind en probeer zo het kressen ter vermijden. zoals ik altijd gewoon een spelletje op de pc gaat doen als ik erg pissig ben of het moeilijk om gewoon alles te vergeten. en het is niet erg dat je af en toe krast maar het moet minder woorden dan los je het langzaam op want in een keer stoppen lukt niet neem ik aan.
naja kijk bijvoorbeeld wat je geweldig vind en probeer zo het kressen ter vermijden. zoals ik altijd gewoon een spelletje op de pc gaat doen als ik erg pissig ben of het moeilijk om gewoon alles te vergeten. en het is niet erg dat je af en toe krast maar het moet minder woorden dan los je het langzaam op want in een keer stoppen lukt niet neem ik aan.

Nee dat lukt idd niet, nu ben ik al gemindert enzo
Ma de drang blijft heel erg groot
Bovendien heb ik nog altijd krassn van een week geleden ofzo
Maar toch probeer ik om het te vermijden!

Greetzz Kimm
stress balletje om die kapot te maken?Greetz en waarom doe je krassen om zo te denken dat je al je emoties kwijt ben en een beter leven leefd zo?
stress balletje om die kapot te maken?Greetz en waarom doe je krassen om zo te denken dat je al je emoties kwijt ben en een beter leven leefd zo?

Ja zoiets ja
hey het is het beste om een exstra kussen te kopen ofzo waar in je snijd in plaats van je zelfhet werkt echt je kunt zo nog je emotsie kwijt maar dan op je kussen gr TheKroonp.s ik sta 24/7 voor je klaar
hey het is het beste om een exstra kussen te kopen ofzo waar in je snijd in plaats van je zelfhet werkt echt je kunt zo nog je emotsie kwijt maar dan op je kussen gr TheKroonp.s ik sta 24/7 voor je klaar

Bedankt voor je reactie
Ik zal dat zeker proberen

Greetzzz kimm
Probeer gewoon een paar dingen. en rome is niet gebouwd in een dag.
eeuum, misschien iets scherps wat je huid niet helemaal kapot maakt? ik zou er mee stoppen want later is het echt heel lelijk.
Bedankt voor jouw reactie Maar stoppn is makkelijker gezegt dan gedaan hoor 🙂 Greetzz Kimmm


indd kim ik snijdt me zelf ook tot ik zelfs moet gehecht worden en het beste is om afleiding te zoeken bij het begin is het niet makkelijk had ik ook wou nliever me zelf helemaal kapot snijden en op een gegeven moment

met goeie vrienden en familie en goeie afleiding is het me gelukt

ik wens je sterktee<3 je kan altijd berichtje sturen als het moeilijk gaat<3
Probeer ten eerste met vrienden te praten, of met je ouders?Verder kun je het langzaam afbouwen.Blijf weg van scherpe dingen, en doe elke dag een stiekje om je pols.Als je iets wilt doen, schiet dan een paar x met het stiekje tegenje pols aan, het doet wel pijn, maar het levert geen lichamelijke schade op.Littekencrème gebruiken tegen de littekens,en, als er nieuwe komen, meteen goed ontsmetten en verzorgen, dat vermindert de kans op littekens. http://www.automutilatie-site.nl/ geeft ook tips over hoe je ervanaf kunt komen,kijk er eens op ;)succes!
xxx
Probeer ten eerste met vrienden te praten, of met je ouders?Verder kun je het langzaam afbouwen.Blijf weg van scherpe dingen, en doe elke dag een stiekje om je pols.Als je iets wilt doen, schiet dan een paar x met het stiekje tegenje pols aan, het doet wel pijn, maar het levert geen lichamelijke schade op.Littekencrème gebruiken tegen de littekens,en, als er nieuwe komen, meteen goed ontsmetten en verzorgen, dat vermindert de kans op littekens. http://www.automutilatie-site.nl/ geeft ook tips over hoe je ervanaf kunt komen,kijk er eens op ;)succes!xxx
Dankje wel ik ga het allemaal proberen & die site ook eens bekijken
Echt bedankt
Greetzzz Kimm
[quote]
eeuum, misschien iets scherps wat je huid niet helemaal kapot maakt? ik zou er mee stoppen want later is het echt heel lelijk.
Bedankt voor jouw reactie Maar stoppn is makkelijker gezegt dan gedaan hoor 🙂 Greetzz Kimmm
indd kim ik snijdt me zelf ook tot ik zelfs moet gehecht worden en het beste is om afleiding te zoeken bij het begin is het niet makkelijk had ik ook wou nliever me zelf helemaal kapot snijden en op een gegeven momentmet goeie vrienden en familie en goeie afleiding is het me gelukt ik wens je sterktee<3 je kan altijd berichtje sturen als het moeilijk gaat<3[/QUOTE Bedankt voor je reactie & steun
Greetzz Kimm
Heyy kim ;3
Ik heb het ook gedaan, snijden & stoppen
het eerste wat echt heel erg belangrijk is: vertrouwen, hoop, inzet
dus:
- ik wil stoppen
- ik kan het ook
- ik ga er alles aan doen

wat het eigenlijk is met snijden is; je zit in een zogenaamde 'neerwaartse spiraal'
je voelt je slecht, je snijd/krast je, daar voel je je schuldig om, daardoor voel je je weer slecht, kras je jezelf weer, enzovoort.
je moet uit die spiraal komen.,

wat ik heb gedaan voor het eerste deel is: 'the butterfly project', zoek het maar op op youtube enzo, daar leggen ze precies uit wat je moet doen :)
ik hoop dat je hier wat aan hebt!

mocht je nog meer willen weten dan kun je het altijd vragen!
heel veel succes!

xoxo

Reageer