ik duim nog maar mijn ouder mogen het niet weten

  • 25 July 2022
  • 4 reacties
  • 152 Bekeken

Reputatie 7

heyhey, ik duim dus nog, maar mijn ouders mogen het niet weten. ik was eigenlijk gestopt op mn e maar 4 jaar geleden ben ik weer begonnen met duimen. weet iemand hoeik hier vanaf kom want het is zo fijn maar niet goed voor mn tanden!


4 reacties

Badge

Probeer het bewust te maken dat je het niet meer moet doen, en zo bewust dat je het altijd door hebt wanneer je je duim naar je mond doet. En daarna moet je proberen om ook zo sterk te zijn om de drang te weerstaan. Het gaat je lukken als je in jezelf gelooft 😊

Reputatie 1
Badge +1

Het is wel een beetje raar, maar ik zie daar geen andere problemen in dan dat het slecht is voor je tanden. Als je er echt mee wil stoppen zou ik het afbouwen, steeds minder vaak, succes 😉

 

Reputatie 2
Badge +4

Ik heb het afgeleerd door mijn sokken die ik overdag aan had savonds over mijn handen te doen.. en als je dan wil duimen wil je dat echt niet.. het heeft mij geholpen ervan af te komen :)

Reputatie 4
Badge +2

niks hielp bij mij, ik heb echt tot m’n 12e geduimd (informatie die je irl niet uit me af kan persen met de ergste mishandeling).

wat bij mij hielp was gewoon met mn mond dicht slapen,  omdat ik altijd door mn mond ademde deed mn lichaam automatisch gewoon die duim erin zodat ik normaal ging ademen (doet je sowieso goed trouwens, door je neus ademen. veel beter voor je luchtwegen en gezichtsstuctuur enzo) en toen ik een beugel had ook omdat het dan pijn deed. dat is nou niet echt een simpele optie. je kan ook van die vieze nagellak tegen nagelbijten proberen, of je vinger afplakken met verbandtape, of een vingerpoppetje op je vinger (hielp soms), of een handschoen aan (lijkt wel alsof het zou werken)

hopelijk heb ik je geholpen!

Reageer