Ik ben sinds kort verslaafd aan snijden

• Anonymous
  • 0 reacties
Sinds een week of 2 snijd ik mezelf. Ik ben hier erg verslaafd aan en kom lastig de school dag door zo, omdat ik aldoor het gevoel heb dat ik wil snijden of minstens een mes vast houden. Kan ik hier wat tegen doen zodat ik minder erg dat gevoel krijg op school en andere plekken waar dat niet kan.

Greets, WASD

11 reacties

Ten eerste vind ik het al knap dat je zelf inziet dat je het niet meer wilt en dat je een oplossing wil vinden. Als ik eerlijk ben denk ik alleen niet dat je al echt verslaafd bent aan snijden maar dit doet er verder ook niet toe. Het kan heel erg opluchten om het met iemand te delen, als ik voor mezelf spreek merk ik dat het daarna ook veel minder in mijn gedachtes is. Ook zou je de gedachtes over het snijden op papier kunnen zetten, dit kan er ook voor zorgen dat ze uit je hoofd raken. De beste optie is natuurlijk om niet toe te geven aan de drang, in het begin zal het heel lastig zijn maar geloof me, het constant bezig zijn met snijden wordt echt minder. Je moet alleen door dat eerste stuk heen en dat gaat makkelijker als je hulp hebt.
Oke, sinds je reactie heb ik het tegen een vriend van mij vertelt. Het lugte wel op. Ik heb op het moment al een uur of 4 niet gesneden, zo lang ik maar muziek luister dan blijft het wel een beetje te doen. Ik heb met m'n vriend gepraat over de dingen in ons leven die nou ja mooi ruk waren. Dat was wel opluchtend. Ik hoop dat het lukken gaat het te minderen. Dat schrijven op een velletje heb ik ook gedaan. Ik ben nog wel bang dat mensen het merken als ik morgen bij gym kom, omdat ik om moet kleden. Maar ik zie wel wat er van komt . Amen, en dan komt alles goed zal ik maar zeggen. Nog bedankt van je reactie Kyra.

Greets, WASD
Geen dank!
Wat goed van je dat je het hebt verteld aan je vriend! Mag je trots op zijn!
Wat betreft het omkleden bij gym herken ik je spanning, maar ik denk dat niemand het gaat opmerken. Ik kleed me al 3 jaar elke week om bij gym met goed zichtbare littekens/wonden en nog nooit heeft iemand het gezien. Wat ik vaak doe is in het hoekje van de kleedkamer me omkleden, zodat ik meer 'beschutting' heb van de muren. Klinkt misschien een beetje vaag, maar werkt echt! En bovendien letten mensen er ook helemaal niet zo op als je misschien zou denken. Jij bent er de hele tijd mee bezig (dat herken ik trouwens zelf ook hoor) maar zij verwachten het niet en zullen er helemaal niet zo op letten. Veel succes!
Reputatie 7
Badge +19
Hey,

Goed dat je erkent dat je een probeem hebt! Dat is stap 1 🙂 Ook top dat je het er met je vriend over hebt gehad.

Weet je waarom je snijd? Als je weet wat je dwars zit, kun je er sneller vanaf komen. Snijden is namelijk een gevolg.

Ik vind deze site: http://www.automutilatie-site.nl/ehbd.html in z'n algemeen erg handig, maar deze specifieke link is ook goed. Ik zou er zeker een kijkje nemen. Er was nog een site die goede alternatieven biedt tegen snijden (manieren waarbij je jezelf dus niet pijn doet), maar die kan ik zo snel niet vinden, dus ik ga nog even zoeken voor je.

Al heb je het natuurlijk wel het liefst dat je meteen helemaal stopt, dat lukt vaak niet. Soms val je terug, soms dan snijd je. Dat kan gebeuren. Je zal de drang blijven voelen, maar het wordt steeds makkelijker die te negeren!

Mensen zijn over het algemeen veel meer bezig met zichzelf dan met jou. Ik loop al maanden met zichtbare littekens op m'n arm en er is 1 iemand die het opviel. Ze zijn echt niet met je bezig!! Als je omkleed kun je je op bepaalde manieren richting een muur gaan staan. Iedereen wilt dingen verbergen, zoals bijv. een buikje, bh, what ever.

Zet 'm op!
Gr. Pin
Ik zal zeker een kijkje nemen op die site PIN. Ik had laatst gym en het ging goed. Dus dat was wel fijn. Ik hoop dat t me lukken gaat ondanks ik t heel fijn gevoel vind. Mijn grootste reden zou zijn dat mijn oma is overleden aan kanker en mijn opa 2 maand later overleed. Dat was een flinke klapper voor mij. Daarnaast had mijn vriendin het ook met me uitgemaakt en dat was me ook een beste klapper weer. Sinds een dat van mijn oma en opa begon ik wat depressief te raken zou ik zeggen. Ik zit meestal in de les met een glimlach die ik eigenlijk niet heb. Maar goed, nog bedankt van je reactie pin. Greets, WASD
Ik raat aan om iemand in vertrouwen te nemen en het te zeggen of op school aan te geven blijf ook positief denken
Als je meer tips wil hoor ik graag van je

Gr wout
Reputatie 7
Badge +19
Ah vervelend! Gecondoleerd! :(

Heb je hulp gehad voor het verwerken van het verlies van je opa en oma? Veel mensen denken dat je daar vanzelf overheen komt, maar voor ieder werkt dat anders. Misschien heb jij gewoon wat meer ondersteuning nodig in dat proces. Dat is helemaal niet raar, juist begrijpelijk! Kun je er een keer met je ouders over praten? Dan hoef je het snijden echt niet te benoemen als je dat niet durft. Gewoon om eens te kijken hoe ze je kunnen helpen enzo.

Fijn dat gym goed ging! Moet vast vertrouwen geven! De momenten dat je strest over je littekens en wonden, kunnen een punt worden die je in je achterhoofd houdt als je gaat stoppen. Dat zijn namelijk momenten die je niet wilt meemaken. Doe het ook daarvoor!

Gr. Pin
hoi, eet chocolade, daarin zit hetzelfde stofje die je aanmaakt als je snijdt
Badge
Huh wat wat gebeuet er als je je snijdt
Reputatie 7
Badge +17
hoi, eet chocolade, daarin zit hetzelfde stofje die je aanmaakt als je snijdt

Misschien, maar het is met name de suiker die er in zit aangezien dat stofje je hersenen niet (in groot genoege concentraties) kan bereiken.
Reputatie 7
Badge +17
Huh wat wat gebeuet er als je je snijdt

Mensen snijden met bijvoorbeeld een mes in hun armen en de pijn of een of een andere regelstof van je hersenen zorgt voor afleiding. (als ik het goed snap tenminste)

Reageer