ik ben 13 en soms rook ik... raar?

  • 29 March 2012
  • 37 reacties
  • 5354 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
soms rook ik als ik zin heb in een sigaret

ben iik raar?

37 reacties

ja!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
nouu het is niet echt raar ofsow, maar het is niet echt handig om te roken! Ik heb zelf ook niet echt iets tegen roken.
Maar zoals er ook altijd op zown pakje staat dat het dodelijk is ofsow.. Dus het is misschien beter als je gaat "afkicken".
xoxox~
Hey,
Ik raad je aan te proberen om ermee te stoppen en jezelf op te leggen niet meer te roken. Want als je een sigaretje rookt als je zin hebt zal je na enige tijd om de 5 minuten zin krijgen in een sigaretje. En dan heb je wel een probleem. Het kan natuurlijk geen kwaad om af en toe eens een sigaretje te roken als je echt verslaafd bent maar als je nog maar net begonnen bent zou ik je aanraden direct te stoppen. Je bespaart er veel geld mee. Natuurlijk hangt het roken van verschillende factoren af zoals:
  1. Roken je ouders?
  2. Koop jij zelf de sigaretten of je ouders? (Steel je ze misschien?)
  3. Weten je ouders dat je rookt?
Indien je toch een sigaretje wilt pakken moet je er geen gaan kopen. En geef een lichte tik op je handen als je toch zou gaan kopen. Dat is de beste oplossing.
nee, ik steel het van mijn moeder....

mijn vader is al een paar jaar gestopt met roken

nee mijn ouders weten het niet...
nee, ik steel het van mijn moeder....

mijn vader is al een paar jaar gestopt met roken

nee mijn ouders weten het niet...


hey ik deet dat vroeger ook maar nu niet meer ze zijn er achtergekomen mijn moeder tellde ze --___--
duss
xx
het is niet raar om te roken, maar zeker niet gezond!
ik zou er zo snel mogelijk mee stoppen. als je een verslaving krijgt heb je echt problemen.
zo snel mogelijk stoppen dus!
x
Het is niet raar hoor =S
j kan gewoon roken maar zoals elmo-x het zegt het is niet gezond,
en daardoor krijg j snel rimpels, en word j sneller ouder,
en loop j meer kans op ziektes,
maar of het raar is ?
precies niet


xoxo
Vroeg of laat ze komen er toch achter...
En ja ik ben 13 en ik vind het echt heel raar/dom.
Zo jonge leetijd roken kan je fataal worden (geen grapje)
Stop ermee of ga naar je mentor om hult te vragen zo snel mogelijk!!!!
Heeeii,
Soms een keer een sigaret kan geen kwaad als het maar niet elke dag is. Ja je bent inderdaad jong, maar er zijn zoveel dingen die niet mogen in je leven. Het is wel beter om te stoppen natuurlijk, maar je hoeft er GEEN hulp ervoor te gaan zoeken, jeukt ook met je zelf een afspraak maken wannneer je er wel een mag en wanneer niet. Dan ben je er zo overheen!
Veel succes!
Xxxxx.
soms rook ik als ik zin heb in een sigaret

ben iik raar?


nee hoor ik ben nu 17 en ik rook al 10 jaar nu bijna
Stop er onmiddelijk mee, je bent nog maar 13 dus waarschijnlijk nog maar aan het begin van he puberteit! Roken remt je groei en je ontwikkeling. Je zult er niet mooier van worden geloof me. Het is tevens ook zeer ongezond en zeker niet cool, het toont enkel hoe zwak je eigenlijk bent als je niet meer kan stoppen dus stop voor je verslaafd geraakt !
roken is keislecht. het verhoogt de kans op kanker dus kijk uit.
nee tuurlijk ben je niet raar, je bent miss 13 maar voelt je niet zo? ik ben nu 14 en ik begon met roken op me 12e
en ja ook wiet, en op me 13e begon ik met snuiven en werd af en toe byna elke dag. raar ben je niet het komt door de omgeving waar je je bevind
als je maar niet verslaafd word en er mensen teleur mee telt!
dus, succes ermee x
t is niet raar , en iedereen zegt wel dat t super raar is ofs , 
maar als jij je daar goed bij voelt en je beetje slechte bui heb en wilt gaan roken ofs
dan moet je t zelf weten vind ik . 
maar t is wel slecht voor je natuurlijk.. ik vind dat je t zelf moet weten,
zolang t voor jou gevoel fijn is , MAAR ik zeg wel ff dat je t niet te vaak moet gaan doen,
t is heel slecht voor je dus pas op.
Ik zal gauw stoppen, je begint met af en toe roken. Maar al snel zul je verslaafd worden, zo begin je eigenlijk langzaam aan zelfmoord te plegen door alle schadelijke stoffen die er in zitten. Als je op zo'n jonge leeftijd gaat roken zal je huid er verouderd uitzien en zul je last krijgen met ademhaling. Je krijgt een grote kans dat je al jong zal sterven als je nu al begint. Nadat ik in de brugklas geleerd heb over roken wil ik nooit meer die stank inademen, ik was geschokt toen ik de gevolgen zag van roken. Niet doen alsjeblieft.

xx
Roken is gwn nice, soms.
Jeugd van tegenwoordig..... bedenk maar eens waarom je rookt ? Niemand kan sigaretten lekker vinden. 
Sanne, ik heb van januari tot april 2014 gerookt. In het begin is het niet lekker, maar naarmate je het meer doet wordt het wel lekker. Mensen die niet hebben gerookt begrijpen dit niet. 
Waarom ik rookte?
Ik had stress, dat is de voornaamste reden. Soms rookte ik ook wiet, om even alles te kunnen vergeten,ik zat al heel lang in een depressie, die is overgegaan in juni vorig jaar gelukkig.
Eenmaal dat je begint, is het moeilijk om te stoppen. Gelukkig heb ik toen mijn ouders het ontdekten bijna zonder problemen kunnen stoppen. Ik heb een maand later nog een weekje gerookt, dan weer gestopt. Voor de rest heb ik heel af en toe (de laatste keer bijna een maand geleden) nog 1 sigaret gerookt.
Ik ben wel blij dat ik gestopt ben, want toen mijn klasgenoten het wisten kreeg ik de eerste 2 dagen constant vragen (zelfs tijdens de lessen!) over dat ik rookte en soms kreeg ik opmerkingen dat ik naar sigeretten rook. Een jongen die vorig schooljaar in mijn klas zat heeft ook al heel veel gevraagd of ik nog rook (wat dus heel irritant is). 
Wat ook irritant is, is als mensen zeggen dat mensen gewoon roken om erbij te horen, op te vallen, om cool te zijn,.. Dat was bij mij dus absoluut niet waar. Ik wou ook absoluut niet dat iemand het wist. Uiteindelijk zijn ze er jammer genoeg toch achter gekomen. 
Ik rook ook soms, is niet raar gewoon lekker doen! Het is niet gezond maar dat weet jij zelf denk ik ook wel denk ik. Als je er goed bij voelt is dat oke aleen zou ik proberen niet vast te gaan roken omdat het best moeilijk is om er vanaf te komen! X
Tja.. je mag wel gaan roken alleen je kan hierdoor je longen verkloten zelf vind ik het geld en tijdverspelling maar als je hier plezier van hebt ook veel plezier met je longen 

-Mister
Je mag het gewoon zelf weten, ik ga niet liegen, ik heb ook wel eens gerookt.
Waarschijnlijk ga je allemaal reacties krijgen van: 'NIET ROKEN, DAT IS SLECHT VOOR JE!'
Maar het blijft jou keuze.
Ik zou nooit roken het is niet gezond en het kost veel geld. En het is niet raar maar dom.
alsjeblieft stop met roken nu het nog kan 😞 iemand bij ons opschool is in de brugklas gewoon doodgegaan omdat hij rookte we kregen een heel speeche enz over roken en de ouder van die jonge kwamen ook en de moeder moest heel hrd huilen was echt heel triest om te zien
het is niet raar, veel mensen doen het.

Het is gwn zo slecht voor je, waarom ben je ooit begonnen??!

Reageer