Hoe komt iedereen aan sigaretten?

• 16 February 2012
  • 55 reacties
  • 30477 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
hayy

weet iemand hoe je aan sigaretten komt? ik ken weinig mensen die roken ( ja mijn vader maar mijn ouders zijn gescheiden dus ik zie mijn vader niet vaak) en dus kan ik niet aan sigaretten komen...
ik ben 12 dus ik kan niet ff de jumbo in stappen om te vragen voor sigaretten! helaas...:(

X.

weeet iemand hoe je aan sigarettenn komt?? info zeeer gerespecteerd!:):)

Dit topic is gesloten

55 reacties

Beste forumleden,

Je moet 18 jaar oud zijn om sigaretten te kunnen kopen.
Omdat de antwoorden op dit topic in strijd zijn met forumregel 9, wordt deze gesloten.

Groeten,
Eva
De Kindertelefoon
Oh ja das gek ik ken niemand die onder de 16 is en die rookt ik zou er gewoon vanaf blijven
Internetwinkels
koop het gewoon bij tankstations, frituren of videotheken. Zolang het maar kleine zaken zijn die graag iets willen bijverdienen. En Aziaten achter de toonbank is meestal een goed teken. Je kan sigaretten ook online bestellen, maar dat is reteduur en je ouders moeten natuurlijk je pakketje niet onderscheppen
Ja ik krijg ook via vrienden ik ben zelf 14 en de broer van een vriendin van een vriendin van mij haalt ze 😛
Ik ben zelf 15 en krijg het zelf altijd mee maar een kennis van me haalt het ook wel voor me! En omdat ik goed met computers om kan gaan ken ik bijna iedereen in het dorp waar ik woon! Dus altijd iemand die sigaretten voor me wil halen! Ps 12?? Ik vind je tejong zelf begon ik op me 13de maar kwam door "vrienden" maar als je het lekker vind moet je het gewoon doen! Trouwens weten je ouder dit wel??
waarom neem je de moeite om te vragen hoe iedereen aan sigaretten komt? Het is echt super slecht om op je 12e al te gaan roken. nja' roken is sws al slecht. Als ik jou was zou ik gewoon stoppen met roken. Dat is veel beter voor je gezondheid & het kost je geen geld meer.

Ja precies vooral geld! Ik ken mensen die roken gewoon 1 pakje per dag op, en die dingen zijn ongeveer 5 euro!! Zal ik eens een berekening maken, ongeveer 30 dagen per maand dus 5 x 30 = 150 euro per maand !! 150 x 12 = 1800 euro per jaar!!!! Dat is een heel hoop geld hoor...

eigenlijk is t beter 365 dagen in een jaar dus 5 x 365 = 1825 en sommigen zijn nog duurder met 6 euro kom je uit in de 2100 euro per jaar! als je 1 pakje per dag rookt tenminste ik doe een maand ongeveer soms met 1 pakje maar ik vraag ook regelmatig aan vrienden en steel soms wat van mn ouders dus ik geef er heel weinig aan uit tot nu toe
Als je op je 12e al moet roken om van je stress af te komen ga je het nog heel zwaar krijgen in de rest van je leven... succes :/

Ben het met HondenKoekje eens.
Reputatie 2
Badge +17
Het is niet verstandig om te beginnen met roken, en al helemaal niet als je pas twaalf bent. Ik raad je dus echt niet aan om te beginnen met roken. Wat ik wel kan doen, is antwoord geven op je vraag. Het is vrij simpel om aan sigaretten te komen. De ene tabakzaak verkoopt zelfs aan kinderen waarbij de leeftijd geen rol speelt. Zo komen sommige mensen aan sigaretten. Anderen laten oudere vrienden het kopen, die wel oud genoeg zijn.
Als je op je 12e al moet roken om van je stress af te komen ga je het nog heel zwaar krijgen in de rest van je leven... succes 😕
Ik rookte op mijn 11 de al ik ben nu 13 en ik krijg van mijn vriendje hij is 17 dus hij mag ook nog niet halen maar hij kent iemand van het tankstation en daar mag hij gewoon halen ga naar tankstation of avond winkels en goedkopen Winkels  of je zecht is voor me moeder 
Ik ben 12 en ik rook ik weet dat het niet goed is maar zo kom ik van stress af mijn vriendje is 16 en haalt voor mij 
Deze reactie was in strijd met de forumregels en is verwijderd
ik haal ze gwn op t station, meestal controleren ze daar minder streng, ik ben wel 15, en byna 16 dus dat scheelt, je kan denk t beste aan iemand vragen die ook rookt of die t kan halen (gwn een vreemde) en dan 1 of 2 peuken geven, meestal doen ze dat wel, je kan dan ook t beste zeggen dat je iets ouder bent, ik zou eerst by t station proberen, en als ze naar je id vragen, m "zoeken' en dan zeggen dat je m bent vergeten, en dan gwn weggaan
je kan vrienden vragen om een pakje voor je te kopen en dan zeg je dat ze 2 euro fso moge houde. dat doen ze meestal wel
Lol waarom ga je roken als je 12 ben dat is sick
ik kom aan siggaretten door mijn zakgeld 50euro per week en van dat geld koop ik wiet en siggaretten
Stop met roken, beter voor je gezondheid, beter voor jezelf en dan verspil je geen geld.
Je geeft nu gewoon geld uit aan iets wat je een ziekte kan bezorgen.
Niet aan beginnen! Het is superverslavend en heel erg ongezond. Niet doen!
heeii,
ik weet niet of je zelf ook wil roken,
maar zo ja dan moet je er echt niet aan beginnen, en al helemaal niet op jou leeftijd !
als je eenmaal verslaafd bent, kun je heel moeilijk stoppen.

maar als het gewoon een vraag was is dit het antwoord;
meestal krijgen kinderen die van oudere kinderen die ze kennen.
meestal moeten ze wel die grotere kinderen ervoor betalen.
x
ik rook nu ook al 3 jaar ik was ook 12 toen ik begon bijna 4 jaar inmiddels maar wat ik had was ik ging altijd roken met mijn matties en die waren veel ouder als mij tegen 15 jaar en mijn moeder kwam er ook niet achter want die rookt zelf ook dus die rook het niet..
en wat ik dus deed ik ging sigaretten "stelen" van mijn moeder en toen op het gegeven moment ging zij haar sigaretten steeds tellen dus ik kon daar niks meer van krijgen wat ik toen deed was mijn zakgeld pakken en vragen aan mensen die ouder waren als 16 om sigarreten voor mij te halen en vaak doen ze dat wel maarja zo kwam ik dus aan mijn sigaretten en nu al heel lang geleden heb ik aan mijn moeder gevraagt of ik gewoon mag roken en ik mag het gewoon dus zij betaalt nu mijn tabak en ik rook gewoon in huis dat kan je natuurlijk ook doen dus.,.

veel sterkte er mee 

Remko
whahhaaaah ga gwn aan een ouder iemand vragen ofzo en bij kleine winkels krijg je gwn mee maar 1 tip je bent 12 begin nog niet aan roken je blijft er verslaafd aan het duurt 7 jaar om je longen schoon te krijgen bovendien bespaar je ook nog is geld x
Je kunt het door oudere vrienden of kennisen krijgen, ofzo. Geef ze geld en vraag of ze sigaretten willen halen, makkelijk toch!
oudere vrienden & vriendinnen die van hun  famiie jatten ;$
Roken als een 12 jarige vind ik écht te jong.
Het is je eigen keuze, maar ik hoop dat je dit niet door zet. Het is namelijk niet stoer.

Volgens de wet mag je sigaretten halen als je 16 jaar of ouder bent.
Dit zeggen ze ook niet voor niets. Ik ben van mening dat je het niet aan andere mensen mag vragen.

Groetjes.