Hoi, ik ben een meisje van 14 jaar en ik rook soms. Ik lijk ouder (ik wordt heel vaak 16, 17 of 18 geschat) maar ik durf gewoon echt niet naar een winkel te gaan om te kijken of het lukt. Heeft iemand tips hoe ik aan sigaretten kom?
ps. ik heb geen oudere vrienden ofz die het voor me kunnen halen en mijn ouders ook niet
pps. je hoeft niet te zeggen dat ik moet stoppen ofz
Hoe kom ik aan sigaretten?
A
Dit topic is gesloten
A
Stop met roken!!!!!
Roken=Kanker
Kanker=Dood
Roken=Kanker
Kanker=Dood
A
Roken=Kanker
Kanker=Dood
Dude ik zeg toch dat ik daar niet naar luister, ik wil gewoon tips
A
Ook al zeg je dat je niet dingen wil zoals "stop met roken"
je moet je bedenken dat je door te roken vele op het spel zet..
-Het is duur
- ( je wilt steeds meer )
- je adem en kleding stinken naar rook
- je kan ziektes krijgen waardoor je veel minder lang leeft..
Misschien lijkt het nu een ''goede beslissing'' of een ''coole beslissing'' maar later krijg je veel spijt.
Mijn opa heeft gerookt en kan bijna niks meer nu, ik wil zeggen dat je later waarschijnlijk spijt gaat krijgen en het dan al telaat is..
Veel dromen worden verpest door roken.
Dus zou ik zeggen niet doen.
Ook is het illegaal om het op je 14e te doen, als je gepakt word dan heb je wel een probleem hoor..
*Er zit niet voor niks een leeftijds grens op!
* Voel je niet verplicht om te roken omdat je vrienden het doen.
-- Ik bedoel dit niet hatelijk, of gemeen tegen over jou.
xX Maii
je moet je bedenken dat je door te roken vele op het spel zet..
-Het is duur
- ( je wilt steeds meer )
- je adem en kleding stinken naar rook
- je kan ziektes krijgen waardoor je veel minder lang leeft..
Misschien lijkt het nu een ''goede beslissing'' of een ''coole beslissing'' maar later krijg je veel spijt.
Mijn opa heeft gerookt en kan bijna niks meer nu, ik wil zeggen dat je later waarschijnlijk spijt gaat krijgen en het dan al telaat is..
Veel dromen worden verpest door roken.
Dus zou ik zeggen niet doen.
Ook is het illegaal om het op je 14e te doen, als je gepakt word dan heb je wel een probleem hoor..
*Er zit niet voor niks een leeftijds grens op!
* Voel je niet verplicht om te roken omdat je vrienden het doen.
-- Ik bedoel dit niet hatelijk, of gemeen tegen over jou.
xX Maii
Hoi,
In Nederland moet je 18 jaar zijn om sigaretten te kunnen komen. Op dit forum is het niet toegestaan op tips te vragen voor illegale dingen, zie regel 9: Plaats geen illegale, schadelijke en/of choquerende content of links in je bericht op het forum. We hebben dit topic daarom gesloten en de tips verwijderd.
Groetjes,
Hester van de Kindertelefoon
In Nederland moet je 18 jaar zijn om sigaretten te kunnen komen. Op dit forum is het niet toegestaan op tips te vragen voor illegale dingen, zie regel 9: Plaats geen illegale, schadelijke en/of choquerende content of links in je bericht op het forum. We hebben dit topic daarom gesloten en de tips verwijderd.
Groetjes,
Hester van de Kindertelefoon
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.