Vraag

Hoe kan ik mijn vader laten stoppen met roken

  • 21 August 2019
  • 7 reacties
  • 427 Bekeken

Reputatie 1
Badge
Mijn vader rookt altijd heeft iemand een tip hoe ik mijn vader kan laten stopen ik heb geen idee mijn vader rookt 20 keer per dag dat vind ik niet leuk die geur is heel vies.



Groet jordi.

7 reacties

Hey,

Op het nieuws hoorde ik dat er volgend jaar iets gratis is met betrekking tot stoppen met roken. Een cursus die helpt met stoppen wordt dan vergoed door de zorgverzekeraar, wat verder ingewikkeld is, denk ik.

Echter is stoppen met roken heel erg moeilijk, ook voor je vader. Twintig keer is misschien wel heel vaak, dus je zou hem kunnen vragen om het af en toe wat minder te doen en doe alle ramen open, zodat de lucht ververst wordt.

Groetjes,

Geen_Naam
ik zei dat hij de prijs van het pakje aan mij moest geven zodat het duurder word
Badge
Je kan niet dwingen iemand te stoppen met roken. Het is goed om iemand te accepteren zoals hij zij is. Natuurlijk is het goed om iemand te motiveren maar pak dit dan wel tactisch en liefdevol aan. Toon respect.

Ook kan dit een proces zijn waar jaren over heen gaat. Niemand is perfect en maakt fouten. Roken is nou eenmaal verslavend en niet makkelijk vanaf te komen. Ook zien rokers vaak andere voordelen aan roken.

Een tip wat me te binnen schiet is dat je aan je vader kan vragen samen eens wat leuks te doen en daarbij of hij dan niet wilt roken als jullie dat doen samen.

Overhalen, sigaretten verstoppen enz heeft geen zin, iemand moet dit doen voor zichzelf!

Achtergrond:
Mijn vader rookt sinds zijn 14e en is nu 60 jaar. Vroeger had ik een anti roken club en moest ik altijd met oud en nieuw huilen omdat ik wilde dat hij ging stoppen met roken. nu meer dan 10 jaar later rook ik zelf. Mijn vader zit nu middenin een poging van stoppen met roken met behulp van pilletjes gekregen van de huisarts. Hij heeft hier veel moeite mee en rookt stiekem sigaretten van mij mij. Ik probeer hem te steunen maar het is nou eenmaal niet makkelijk.
Ik ga eerlijk zijn als je al een lange periode rookt dan zal het een pain in the ass worden om te stoppen maar het is mogelijk onthoud dat!
Badge +1
hee. De beste vriendin van me had haar moeder laten stoppen met roken door haar sigaretten onder dr bed te verstoppen. Die dingen zijn duur dus denk niet dan ze daarna na zo’n 5x verstoppen nog nieuwe gaat halen. Suc6
Reputatie 1
Badge
Hey,

Heel naar dat je vader zoveel rookt. Het is echter zijn beslissing of hij stopt of niet (stoppen is ook erg lastig). je kunt met je vader in gesprek gaan en ook als hij niet wikt stoppen vragen of hij wat minder wilt roken.

Heel veel succes!

Hallo Jordi2006 :)

Ik wil ook graag dat mijn moeder stopt met roken maar het is nou eenmaal lastig om te stoppen met roken als je eenmaal verslaafd bent eraan. Vrij late reactie maar toch even laten weten dat je niet de enige bent waarvan je wilt dat de ouder(s) stopt met roken.

-Dr8gon99

Reageer