Vraag

hebben meer mensen dit

  • 26 July 2021
  • 3 reacties
  • 141 Bekeken

Badge

Ik heb geëxperimenteerd met wiet alcohol xtc speed en lachgas. Ik rook ook. Meestal als ik te lang geen nicotine kan krijgen of andere drugs neem ik een paar paracetemolletjes. Ik word er rustig van. Hebben meer mensen dit?


3 reacties

Reputatie 1
Badge

Mn ouders geven me geld om ht te kopen maar ik heb er spijt van dat ik er aan begonen ben. In het begin zij ik dat ik 1 keer ging roken en dat ik 1 keer drugs ging gebruiken. Inmiddels rook ik 1 pak van 26 per dag en zie ik bijna elke dag wazig van de crack lsd en ghb. En ik ben 14 jaar

 

Wat je ervaart als je voor langere tijd geen drugs neemt, die onrustigheid, dat zijn naar alle waarschijnlijkheid ontwenningsverschijnselen. Dat houdt in dat je lichaam afhankelijk aan het worden is van de stoffen die je tot je neemt in de vorm van drugs. Sigaretten zijn daar ook een vorm van.

 

Ik raad je aan om sowieso geen "gewone” drugs meer te nemen, en als ik jou was zou ik ook proberen te stoppen met roken. Dat is erg lastig, en daarom is het misschien verstandig hier met iemand over te praten. Ook iets wat je niet meer moet doen: zomaar medicijnen nemen. Een medicatieverslaving komt steeds vaker voor, en als het met een simpel paracetamolletje begint, is de aanleg voor zo'n verslaving bij medicijnen als Tramadol e.d. groter.  Gebruik nooit medicijnen als het niet écht nodig is! Paracetamol e.d. zijn gewone pijnstillers, maar kijk hier mee uit. Ikzelf gebruik misschien één keer per halfjaar een paracetamol/ibuprofen, alleen als ik echt niet meer goed kan functioneren van de pijn. Daar zijn pijnstillers voor bedoeld.

Reputatie 7
Badge +19

Ik heb dit niet. Maaaaar je kunt het beter niet doen. Je zou naar de dokter kunnen gaan om dit te bespreken.

Reageer