Harddrugs

• 13 October 2015
  • 10 reacties
  • 923 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hoi iedereen, ik heb het laatste jaar een beetje veel gebruikt in de zomer. Niet deze, maar vorige.
Ik heb bijna elke paar dagen xtc gebruikt, met vrienden en mijn vriendje. Na een tijdje begon ik elke keer wel een of meer keren te kotsen. Dat kwam waarschijnlijk doordat mijn maagwand dunner was geworden door het gebruik. Maar nun gebruik ik niet meer zo vaak, misschien een keer in de 3 maanden, maar als ik het doe, kots ik nog steeds. En niet een of twee keer, maar wel 5 tot 10 keer. Ookal heb ik maar een of twee pillen genomen, het kotsen houdt niet op. Ik dacht dat het weg zou gaan doordat ik niet meer zoveel gebruik, maar dat is het niet. Ik weet dat veel zouden zeggen dat ik er nu helemaal mee moet stoppen, maar ik ga het wel gewoon soms blijven doen, maar wel een keer in de 3 maanden of minder. Weet iemand wat ik tegen het kotsen kan doen? Ik probeer het altijd in te houden of aan iets anders te denken maar word altijd misselijk. Gaat dit ooit weg? Alvast bedankt.:)

10 reacties

ik heb wat tips voor je gezocht die je eventueel nog met het stappen zou kunnen doen, want je wilt natuurlijk niet aan de muntthee.
- cola is een heel goede tip( eb van veel mensen gehoord dat het werkt)
- droog brood absorbeert te stoffen die je misselijk maken
- beetje tegenstrijdig met de vorige maar eet geen vast voedsel dus alleen vloeibaar (soep bijvoorbeeld in die zin) en veel drinken om je honger te voorkomen.
let wel op niet te veel drinken van xtc kun je dorst krijgen maar drink niet te veel een glas per uur is meer dan genoeg anders loop je en watervergiftiging op en kunnen ze je met de ambulance op komen halen dus wel genoeg drinken maar niet te veel.

en ja stoppen blijft he beste maar snap wel dat je er af en toe 1 wilt hoor.
alles met mate zeggen ze wel eens dus waarom dit dan iet toch.
Je kan bovenstaande tips proberen, maar jouw hersenen hebben XTC met kotsen geassocieerd. Dat betekend dat het een reactie van je lichaam is op XTC. Dat ga je vermoedelijk nooit meer weg krijgen.
Maar ik heb dit ook als ik mdma gebruik, ligt het dan aan de mdma die erin zit?
In het begin zal het kotsen wel zijn geweest door je overmatige drugs intake, maar nu denk ik dat het meer iets psychologisch is (of je hebt er gewoon een overgevoeligheid voor gecreeërd). 
Ik wil er eigenlijk wel mee naar de huisarts, misschien weet die het wel, maar de huisarts mag toch niks zeggen tegen je ouders erover of wel?
nee zeker niet het beroepsgeheim is heel strict binnen het artsenbeleid
Reputatie 2
Badge +3
Hoi EstherXXX,

Wat goed dat je meedenkt! We hebben alleen een kleine aanvulling. Wanneer je tussen de 12 en 16 jaar bent beslist de arts zelf of hij het wel of niet nodig vindt om aan je ouders te vertellen. Als je boven de 16 jaar bent mag de arts niks aan je ouders vertellen.

Groetjes,

Hester van de Kindertelefoon
Oh dan mogen ze niks zeggen want ik ben 16 🙂
Bij buitensporig drugsgebruik is de code zo dat de huisarts dit wel moet melden.

Verder, als je xtc neemt met een maagbeschermer, is het dan minder?
Ik geloof niet dat het iets psychologisch is. Ik zit eerder te denken dat je je maag beschadigt hebt, al dan niet definitief, of dat je overvoelig bent voor xtc. Kotsen is een teken dat je lichaam het eruit wilt hebben (dus), het kan bijvoorbeeld ook zijn dat je lichaam protesteert tegen die 'slechte' stoffen (dit zie je bijvoorbeeld bij zelfmoordpogingen dmv overdossisen die oraal binnen worden genomen, je gaat geheid kotsen). Mocht het het laatste zijn, dan kan je een anti-kots middel nemen. Ik weet alleen niet meer hoe die heten.
Als je naar de huisarts gaat komt de nadruk inderdaad te liggen op het stoppen met drugs. De huisarts gaat je niet helpen om je maagklachten te verhelpen zodat jij probleemloos je drugs kunt gebruiken. Daarnaast ben je 16 jaar, je mag dus ook iedere zorg weigeren. De huisarts mag wel andere instanties inschakelen, maar dat mag je weigeren. De huisarts mag geen informatie doorgeven aan je ouders. Pas als je het heel erg bond maakt dan kan er een gedwongen opname volgen, maar dan moet je echt wel meerdere malen bewusteloos in je eigen kots met coke in je neus uit de trein worden gesleept door de politie zegmaar.

Om even te reageren op Ananiempje: bij een maagprobleem zouden voortdurende klachten aannemelijk moeten zijn en niet alleen wanneer je drugs hebt gebruikt. En overigens zijn er nog talloze redenen te noemen waarom je gaat kotsen, naast het slikken van 'slechte' stoffen (vagale reactie, lage bloeddruk, etc.). Het zou fijn zijn als iedereen die een zelfmoordpoging deed door middel van medicatie dit allemaal weer uit zou kotsen, dat scheelt de ambulancezorg en ziekenhuizen een hoop werk. Maar helaas is de werkelijkheid niet zo rooskleurig en worden er een nog een hoop magen leeggepompt.

Wat betreft anti-kots, zou best kunnen werken evenals een maagbeschermer, maar daar ga ik verder geen tips over geven.

Reageer