gok verslaving?

  • 10 October 2018
  • 8 reacties
  • 192 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hi iedereen,
nou ja dit is een groot en tegelijk klein probleem...
ik heb meerdere spellen gespeeld : CSGO, Rocket league en daarnaast nu fifa19, op elk spel kan je van die lootcrates kopen en daar weer een skin of speler uit halen...

nu heb ik gewoon het probleem dat ik dit bijna iedere week wel 50 euro uitgeef aan fifa19 en als het even "tegenzit" meer als ze van die speciale pakketjes hebben....
nu heb ik al met mezelf afgesproken om niet meer aan gewonen pakketjes geld uit te geven maar elke keer al komen die speciale pakketjes gaat er bijna automatisch geld op en daarna heb ik weer spijt.... lang leven endorfine....

nu weet ik dat dit verkeerd is en dat ik moet stoppen, dat wil ik ook want wil bijv met rijles beginnen maar dat kan niet vanwege dit...

iemand tips?
bvd

8 reacties

Hoi

Je geeft veel geld uit aan spellen. Misschien kan het helpen om een afspraak met jezelf te maken, en een bepaald bedrag voor je spellen opzij te zetten. Je kiest per maand hoeveel je aan dat spel wilt uitgeven, dat geld zet je opzij, en als het geld voor die maand op is, moet je wachten tot de volgende maand. Als je denkt dat je dit voor jezelf moeilijk gaat kunnen doen, zou je iemand kunnen vragen om je hierbij te helpen, en erop toe te zien dat jij niet over je maandelijks bedrag gaat.

Verder kan het helpen om geld op een spaarrekening te zetten, zodat je er minder makkelijk aankan.

Groetjes
Kenshin
Niet per se de beste oplossing, maar het lijkt mij aan te raden om dergelijke spellen even te mijden.
EA heeft er zeker voor gezorgd dat consumenten zo veel mogelijk geld uitgeven aan hun spel (fifa) , wat het dus niet opvallend maakt dat je er moeite mee hebt.

Misschien kun je dus andere spellen spelen, die geen lootboxes of andere microtransactions bevatten.
Als het goed is , is er recent een site gekomen die ook weergeeft of er lootboxes e.d. inzitten.
(https://microtransaction.zone/)
Op de site staat ook de uitleg van de tags, zodat je in een oogopslag kunt dien hoe men hun geld probeert te verdienen.

Het is in ieder geval goed dat niet alleen onze kansspelautoriteit zich met deze kwestie bezighoudt, maar ook andere landen.
Hoi,

Ik weet niet helemaal hoe deze dingen werken, maar het lijkt me dat jij die spellen hebt aangesloten op je bankrekening of een creditcard achtig iets. Een middel waardoor het heel makkelijk is om het te kopen. Of heb ik dat fout? Ik weet in ieder geval dat mijn neefje voor z'n Playstation af en toe van die cadeaukaarten gebruikt om iets te kopen.

Is het een idee om dat dan af en toe te doen? Dat als je met jezelf afspreekt per maand/week x euro uit te geven, dat je dit dan koopt aan cadeaubonnen voor jezelf en zo een gelimiteerd bedrag hebt?

Als dit dus allemaal onzin is, vergeet dan maar wat ik heb gezegd.

Verder lijkt het mij verstandig iemand in jouw omgeving op de hoogte te brengen van dit probleem, zodat ze je kunnen helpen en je wellicht een beetje in de gaten kunnen houden.

Gr. Pin
Reputatie 2
Badge +9
Heey,

Is dit gokken? Hmm dan ben ik ook dik verslaafd haha.

Ik heb zelf een Playstation en ik speel vooral Rainbow six siege en The Division. En daar heb je dus ook elke week van die lootboxes waar je skins voor je wapen of armor kan kopen.

Ik weet niet hoe het gaat op andere consoles of op de pc. Maar voor PS4 kan je volgens mij niet je bankrekening aansluiten. Tenminste dat heb ik nooit. Ik gebruikte gewoon de app van ING. Dan bestel je iets en dan krijg je de prijs met QR code en die scan je en het is klaar.

Dat was voor mij dan ook het eerste wat ik verwijderde. Die app dus. Daarnaast heb ik zoals wat Kenshin en Pin al zei tegenwoordig een bepaald bedrag die ik kan uitgeven. Ik heb zelfs een 2e rekening gemaakt zodat ik op de ene het geld op kan zetten voor gamen en collectibles en een andere voor de rest.

En dat gaat eigenlijk heel goed. Ik hou tegenwoordig ook nog geld over. Per maand heb ik €150,- om uit te geven aan game dingen. En dat is voor deze maand iets hoger door Assassins Creed Odessy, COD4 Blackout, en Rdr 2. Maar November is weer een saaie maand dus geef dan weinig uit. Maar ja op = op (met uitzondering van deze maand).

Maar kort gezegd dus.

Maak een prijs limiet voor jezelf elke week/maand. Speel zoals Menspersoon al zei niet tot weinig games die lootgrates bevatten. En misschien wel het belangrijkste denk 2x na voor dat je iets koopt.

Zie je bijvoorbeeld een speciale pakketje? Denk dan even goed na of je er wel wat aan hebt en of het wel de prijs waard is!

Gr:Mr. S
hey
bedankt voor de reacties.

@Pin wat je zei klopte groten deels wel.

nou het probleem is dat ik met mezelf afspreek 20 euro is de max.

vervolgens heb je bijv van die pakketjes en dan kan je er 10 maximaal openen en al gebruik je 20 euro kan je er maar 3 openen ofzo dus dan ben ik weer de persoon die perse alle 10 moet openen en dan ga ik al in 1 dag over het limiet....
Dat is iets wat je echt moet leren te negeren. Probeer het voor jezelf moeilijk te maken om het te kopen, zoals Mr.S zei door bv de ING app te verwijderen.

Als je dat eerst probeert, valt het misschien wel mee en als het niet werkt, kunnen we dan weer verder kijken wat we nog meer kunnen doen.

Jij creëert je eigen limiet, niet dat spelletje.
Heb je anderen topics vaak gelezen.

Ik denk dat dit kan komen omdat het je even een fijn gevoel geeft. Wat je natuurlijke El wilt als je je zo voelt. Als je zelf werkt en het daarvan betaald moet je het echt zelf weeten maar zorg in ieder geval dat het niet nog erger word. Maar volgensmij ben je daar al mee bezig👍🏻

Als je dit betaald van zakgeld dus geld waar je ouder voor hebben gewerkt lijkt mij dit minder handig. Ook is het fijn om geld te hebben voor anderen dingen.

Als je het zelf een groot probleem vind kan je proberen te minderen. Je hoeft echt niet meteen te stoppen dat is heel lastig maar probeer steeds te minderen. Als je er echt van af wilt en het lukt niet kan je kijken of iemand je daar bij kan helpen👍🏻

Probeer ook om de skins die je nu hebt afrewisslen en plezier te haalen uit het gebruiken van wat je hebt. Dan iis de behoefte om ene nieuwe te neemen misschien wat minder. En kijk niet naar wat er te koop is kan ook helpen👍🏻 games zijn gemaakt om je er geld aan te laaten uitgeven dus het is echt niet jou schuld.(ik heb ook te veel uitgegeven aan games ondertussen wel gemindert👍🏻)

Veel suc6 met je heel situatie en ik wens je veel sterkte👍🏻❤️
@Mijnigezien ja dat klopt, ik weet namelijk ook welke hormoon het aanmaakt enz(heb t een beetje bestudeerd en het is hetzelfde hormoon als bij zelfbeschadiging)

ik ga het wel proberen denk alleen niet dat het meteen lukt ofz en dan is t weer zo slecht

Reageer