Vraag

Gameverslaving?

  • 21 October 2017
  • 15 reacties
  • 1815 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi :v

Ik heb “denk ik” een probleempje.
Ganeverslaving dus:p
Ik zit denk ik te vaak op de laptop
Te is nooit goed. Wel bij tevreden maar ja...
Ik zit dan best lang op de laptop, maar niet dat ik s’avonds nog game. Dat is mij aangeleerd, dus dat doe ik dan ook niet. Maar in de middag zit ik wel “een lange tijd” te gamen. Niet dat ik daardoor mijn huiswerk vergeet, maar meer dat ik dan later te weinig tijd heb om te leren. In het begin ging het nog goed, maar ik ben nu weer bang dat de 2 onvoldoendes, 1 onvoldoende gemiddeld. Meer worden. Hoe moet ik dit oplossen? En wanneer ben je echt gameverslaafd?

15 reacties

thx menspersoon, je bent een topper!
Hmmm....
Misschien kun je alles behalve de broodnodige apps verwijderen.
Of je zou een tijdsrestrictie op het apparaat kunnen zetten.
Als het goed is kan dat met apps.
Update: Ik heb gezien dat op mijn telefoon zitten steeds meer een verslavind word.
Het begint nu srs erg te worden.
Thx?
Reputatie 2
Badge +9
Hoeveel uur ben dag/ per week game je dan LeMac? Want als je in de middag lang gamend maar 's avonds niet? Wat is er dan verslavend onder?

Ik zelf game ook veel. Maar dan ook echt. Ik game elke dag 7/8 uur. Ligt er ook aan hoelang je naar school moet. Als ik 15u vrij ben, ben ik 16u thuis. Dan ga ik meestal game tot 19u (dan gaan we eten) en dan van 20 uur tot half 1/ half2 gamen. En in de weekenden zoals vandaag ga ik een nachtje door gamen. Alleen ik zie het niet als een verslaving meer als een hobby.

Het mooie hieraan is dat je geld kan verdienen met gamen, win even 12 rondes en je hebt €100,-verdiend.

Succes
Mr. S
Hey lemac,
Ik heb hetzelfde soort probleem een soort van. Als je het stoort dat je zo veel aan het gamen bent, probeer met één van je ouders/voogden een afspraak te maken. Jij legt je laptop op een plek waar je ouders er zicht op hebben. Als je dan denkt van 'oh ik heb zin om te gamen, laat ik m'n laptop pakken' moeten je ouders tegen je zeggen van 'nee niet nu'.
Ook is het niet echt een verslaving denk ik bij jou. Een verslaving is (in mijn ogen in ieder geval) dat je zelf niet weet dat je verslaafd bent. Maar jij vertelt er zelf over, dus je bent niet helemaal verloren 😛 .
Zelf gebruikte ik de hierboven genoemde methode ook, maar ik ben nu een soort van van mijn verslaving af.

Succes, Leon
Bedankt! Ik weet niet of de andere dingen er dan onder lijden. Maar dat maakt nu niet uit.
"En wanneer ben je echt gameverslaafd?"
Als je niet kunt stoppen en andere dingen er onder gaan lijden.
Maarrrr hier kun je wat andere beschrijvingen zien: http://www.encyclo.nl/begrip/verslaving
Bedankt voor jouw tips, ik ga ze zeker gebruiken?
Je bent verslaafd als je zonder het verslavende middel (het gamen) helemaal uit je doen bent. Dus eigenlijk afkickverschijnselen krijgt. Je kan niet zonder en het beïnvloed je leven in grote mate. Ik denk niet dat je verslaafd bent, maar dat het gamen wel overmatig is.

Kun je alles wat jou afleid wegleggen bij je huiswerk? Of heb je je laptop nodig? Verder kan het helpen je ouders in te lichten, zodat ze je meer in de gaten houden. Sommige mensen vinden dat prettig, maar ik snap heel goed als jij niet zo'n iemand bent.
Verder, zoals @El1ne zegt, steeds iets meer afbouwen, kan helpen dat je minder behoevend bent naar gamen. Een andere hobby kan ook helpen. Lezen, sporten, etc.

Gr. Pin
Te veel gamen is natuurlijk niet goed.
Probeer anders iets minder te gamen. Als het lukt om minder te gamen, ben je denk ik niet gameverslaafd. Als je iets minder gamet heb je meer tijd om te leren.
Je kan ook eerst gaan leren en daarna gamen.
- Onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon -

@Het meisje
? komt inderdaad droog over
?? oke, alsje
- Onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon -
@Het meisje
Een strakke planning is inderdaad handig en dat heb ik ook, ik moet me er alleen nog aan houden?
Bedankt voor deze reactie?
Als huiswerk wel goed gaat is dat fijn. Ik begin ook vaak te laat met leren. Een strakke planning hielp mij heel erg. En of je game verslaafd bent? Dat zou ik eigenlijk niet weten, maar je gamed Savonds niet en je maakt je huiswerk nog dus ik denk het niet,

Reageer