Vraag

Gameverslaafd en school lijdt eronder...

  • 13 June 2020
  • 7 reacties
  • 175 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Heyy,

Ik stel mezelf even kort voor. Ik ben 16 jaar, game veel en vind het super leuk.

 

Afgelopen  jaren op de middelbare game ik steeds vaker. Ook erg veel tijdens mijn huiswerk.. Dit vind ik naderhand nooit goed maar als ik het eenmaal doe super leuk. Ik ben vroeger 1x betrapt en had er toch een hoop stress aan overgehouden. Dit weer geheim houden is ook erg stressgevend..

 

Ik zou het liefste willen dat ik geholpen ofz kan worden maar als ik het dan in mijn hoofd krijg om te zeggen houd iets mij daarvan tegen.. Ik zoek dus naar een oplossing voor mijzelf.

 

Ik blijf dit jaar al zitten maar wil het volgend jaar super goed gaan doen en mijn ouders trots maken en laten zien dat ik het wel kan, alleen als ik eenmaal bezig ben ga ik weer gamen want dat zegt iets in mij. Kan iemand mij hiermee helpen dat ik mezelf eroverheen kan zetten?


7 reacties

Badge

-Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon-

@TheMightySlayer tegenwoordig heb je wel je computer nodig voor school en huiswerk, dus dat gaat lastig worden. Daarom vind ik dit een lastige situatie..

probeer eens wat andere dingen uit bijvoorbeeld in plaats van gamen mastruberen even 2 a 3 minuten en dan weer verder met huiswerk korter dan gamen en als nog leuk.

Reputatie 3
Badge +1

Hai! Je kan het beste regels met jezelf houden zoals: ik mag voor het eten een half uurtje gamen maar als je op tijd het af hebt kan je nog wat langer maar als het daardoor afraffelt gaan er 5 minuten van je half uurtje af.  Misschien kun je ook wat afspraken met je ouders maken dat ze een wekker zetten ofz

-Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon-

Dat is het probleem @essieexoo, dat kan ik dus niet. Als ik het wil zeggen dan kan ik het niet ofz en afspraken houd ik me er dan niet aan..

Hallo Anoniem083 :)

In dat geval kun je overwegen om je console of iets anders zoals je toetsenbord en muis aan je ouders geven zodat je niet kan gamen en dan als je klaar bent met het huiswerk (zonder de kantjes ervan af te lopen en random te gokken) kun je lekker gamen. Dan is dat probleem ook opgelost wat je zegt over dat je dan toch gaat gamen want dat kan je dan niet.

-TheMightySlayer <3

-Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon-

@TheMightySlayer tegenwoordig heb je wel je computer nodig voor school en huiswerk, dus dat gaat lastig worden. Daarom vind ik dit een lastige situatie..

Hai Anoniem083,

Wat een vervelende situation!

Op je computer er een mogelijkheid om je meldingen uit te zetten, dit heet "do not disturb".

Ten tweede kun je ook tijdrestricties zetten op het spelen van games. Je kunt dan bepaalde websites/applicaties/games tijdelijk niet openen.

Voor PC en laptop applicaties en games heb je iets genaamd "Game Boss", die tijdelijk de toegang to de game uitzet.

Als je op een web browser speelt, kun je een extensie zoals "StayFocused" voor Chrome of "LeechBlock" voor Firefox proberen. 

Voor games op je mobiel heb je apps zoals "OffTime" of "BreakFree" om speellimieten in te stellen, je speeltijd bij te houden en toegang tot games te blokkeren. 

Je stelt bij deze apps bijvoorbeeld in dat je van 9:00 tot 17:00 die games niet kunt gebruiken. Buiten die tijden om kan het wel. 

Als je heel veel aan games denkt, zou je ook naar andere hobby's op zoek kunnen gaan, zoals lezen, tekenen, maar buiten gaan, etc.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Doe m weg, zal moeilijk voor je zijn maar het beste boor je uiteindelijk, ik ben er ook geweest.

Reageer