eetverslaving te erg..

• 23 May 2015
  • 8 reacties
  • 404 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb een hele erge eetverslaving denk ik..
Ik ben 16 jaar en heb een baan bij de Mc donalds, maar al mijn geld wat ik krijg van mijn ouders of wat ik verdien gaat op aan eten.
Ik moet altijd eten kopen en het lukt me ook echt niet als ik in de stad loop met mijn pinpas in mijn stad niks te kopen.
En dan is vooral mc donalds mijn favoriet.
Ik wil als ik 18 ben heel graag op mezelf wonen en daarvoor heb ik ook een spaarrekening, Maar elke keer als ik mijn salaris binnen krijg geef ik het dus bijna allemaal uit aan de mc donalds, smullers, Turkse pizza's, jumbo etc. En kan ik dus niet geld opzij zetten voor mijn spaarrekening,
Ik wil dit echt zo niet meer want al mijn geld gaat op.
Ik ben zelf niet dik, ben gewoon normaal en heb geen vetrollen ofiets, maar toch..
Heb ik een ziekte of verslaving of kan ik mezelf leren beheersen?..

Help me aub, ik weet t niet meerr...

8 reacties

Weet je zeker dat je echt normaal bent? Hoe oud ben je en hoeveel weeg je?
Ik denk dat je jezelf best kan leren beheersen hoor, let niet op die gozers die het maar veel te leuk vinden om anderen te kleineren.. 
jaah, wil je wel hea. Heel jammer voor je gozer 
Hoi,

Ik denk ook dat je je kunt leren beheersen. Je zou kunnen beginnen met het thuis laten van je geld, neem dan wel voldoende eten/drinken mee van thuis zodat je geen honger/dorst krijgt. Geld dat je niet meeneemt, kan je ook niet uitgeven. Maar misschien is dat helemaal niet nodig en gaat het je lukken puur door te denken aan wat je zo graag wilt: op je 18e op jezelf wonen. Je zou een moodboard kunnen maken als motivatie.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Liefs!
probeer je pinpas thuis te laten en neem gewoon contact geld mee dus klein bedrag 20 euro ofzo voor 2 weken te doen en niet meer met de pinpas betalen, pas eten als je door je benen gaat 😉 tussendoortje kan wel maar zorg ervoor dat het niet te duur is en of goed nadenken voor dat je iets koopt :)

ik denk niet dat je een eetstoornis hebt maar moeite hebt met je geld om te gaan zoals dit bekend is bij de meeste jongeren 😉
Reputatie 1
Badge +17
Ik denk dat het een kwestie van leren is. Steeds een stapje verder gaan. Beginnen met minder eten/geld uitgeven en als laatste stap helemaal geen geld meer verspillen aan eten. Misschien is het slim om, in plaats van je pinpas, een keer contant geld mee te nemen. Neem niet veel mee, maar gewoon een klein bedrag. Als je niks meeneemt, kan je makkelijk geld lenen. Als je weinig geld meeneemt, kan je minder uitgeven en zal je minder eten (ook al is eten niet jouw probleem). Hou dit een week of 2 vol en dan doe je dit met gemak.

Volgende stap is om bijvoorbeeld 1 x in de week geld mee te nemen, zodat je niet elke dag geld uitgeeft maar heel af en toe. Doe ook dit 2 weken en dan gaat ook dit met gemak.

Hierna kan je proberen om helemaal geen geld meer uit te geven. Je neemt natuurlijk wel geld mee, voor als je iets anders echt móét kopen, maar dan is het goed. Probeer dan gewoon om geen geld meer te verspillen. Het gaat dan, bij veel mensen met gemak. 

Ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar bij veel mensen werkt het gewoon.
Bron? Internet ^^
Je moet jezelf afleren.
is mij ook gelukt nu eet ik niks (on)gezonds meer ...
Oke ik snap dat dat niet makkelijk is maar t gaat je lukken
Xx
Heyhey,

Af en toe wat ongezonde moet kunnen, maar het moet geen eetverslaving worden.
Laat je geld thuis (en leer jezelf af geld te lenen!) en neem gezond eten mee. Als je wel geld mee moet (bv om kleren te kopen) doe dan thuis bv al een kauwgumpje in je mond , dan kom je minder snel in de verleiding eten te kopen.

Schrijf je doel op, want als je het neit opschrijft heb je geen doel, maar een wens.
Hoeveel moet je per maand sparen? Schrijf dat ook op. Maar een plan, niet alleen in je hoofd maar op papier. 
Als jij je doel wil berijken, moet je ervoor vechten. Wil je het echt? Dan is t t vechten waard.

Als je denkt 'ik wil nu echt eten kopen' probeer het dan uit te stellen. Bijvoorbeeld 'ik mag eten kopen: over een uur koop ik een hamburger voor mezelf'. En na een uur mag je t kopen, als je t dan nogsteeds echt wil.

Je moet niet minder eten, je moet gezonder eten.

Liefs,

Reageer