Vraag

Eerste keer wiet roken

  • 18 August 2018
  • 13 reacties
  • 4819 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb afgesproken met een vriendin van mij om samen wiet te gaan roken, maar ik heb nog nooit gerookt ben ben niet gewend aan drugs enz.
Ik heb gehoord dat je enorme last van je keel er van gaat krijgen en dat er kans is dat je gaat kotsen.
Mijn maag kan al bijna nergens tegen maar ik wil het wel graag proberen. En mijn ouders mogen dan nergens van af weten, want mijn ouders zijn nogal streng.
Hoe kan ik dan uiteindelijk de geur laten verdwijnen?
En als ik keelpijn of misselijkheid krijg wat kan ik daar dan tegen doen?
Ik hou ervan om goed voorbereid te zijn als ik zoiets ga doen.

13 reacties

"Hoe kan ik dan uiteindelijk de geur laten verdwijnen?"
Nouja, ik heb geen idee hoe erg die is, maar als je alle sporen wilt verwijderen:
-Douchen
-Ander set kleding aan
-Tanden poetsen of iets dergelijks...

Geen idee of die geur overal in trekt, maarja...

"En als ik keelpijn of misselijkheid krijg wat kan ik daar dan tegen doen?"
Niet roken, I guess...
Volgens mij kun jij daar lastig iets aan doen.
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Iedereen reageert er natuurlijk anders op, maar de situatie die je schetst is wel erg extreem. Het zou in principe kunnen dat je misselijk word en daarvan moet overgeven, maar verder heb je er zeer waarschijnlijk geen last van. Indien je moet braken stop je er gewoon mee en verder heb je er dan geen last van. De geur van de tabak die ook in een joint zit kan in je kleding trekken, maar de wiet zelf zul je naderhand amper kunnen opmerken.

Ik raad je wel af voorgedraaide joints te halen. Het is niet alleen goedkoper om ze zelf te rollen, maar je kunt zelf ook precies bepalen hoe je ze draait. Ratio tabak & wiet, welke tip etc. Je weet bovendien nooit wat er mee gebeurd is als je ze voorgedraaid koopt. Er wordt nog weleens haarlak of iets dergelijks gebruikt om hem een beetje op te pompen (al is dit niet direct een ramp). Helaas zal je gezien je leeftijd en ervaring (nog) geen joints kunnen draaien en je kunt ook moeilijk aan een grammetje komen. Er zit dus nu waarschijnlijk niets anders op dan een voorgedraaide ergens bij een dealer te halen. Of misschien ken je iemand die wel kan draaien en de benodigdheden in huis heeft, maar deze kans acht ik klein.
Oke je eerste x ik was echt super bang dat iemand erachter ging komen maar het is allemaal goed gekomen de eerste x is altijd raar maar je moet het gewoon proberen zo heftig is het niet en er gebeurd ook echt niks ergs zelf spuit ik altijd heel veel deo op en probeer ik te douchen als het kan of een ander jasje aan te trekken fzo ik kan ook voor je regelen als je wil!!
Ik heb zelf heel vaak wiet gebruikt ik kan mijn eerste keer niet eens meer herineren maar ik kan vast wel paar tips geven probeer het vooral in een omgeving te doen waar je je chill en relaxed voelt gewoon op je gemak met mensen die je vertrouwd verder zal er niet veel kunnen gebeuren ik kan je ook al zeggen dat het gebruik van wiet nooit dodelijk kan zijn een overdossis kan je ook nooit oplopen bij wiet je kan wel bad gaan is mij wel is overkomen maar gebeurt nouwlijks als je zorgt dat je goed gevulde maag hebt
Ff dat je het wet als je noch geen 18 bent is roken enzeker wiet heel slecht voor je je hetsencellen sterven daar soms van af en je lingen gaan kapot daar kun je dan je hele leven past van hebben ook als je er mer bent gestopt en zws is roken slecht voor je dis ik gou biet doen
Heyy,
Ik zou het zelf niet doen je bent nog geen 18.
Zoals @heeel anoniem al zegt het is slecht voor je hersensellen en je moet nog nzar school etc. dus dan is het niet heel slim om wiet te rokken. Want als je het nu lekker vind of het helpt je om even negens meer aan te denken ofzo. dan ga je het vaker nemen en voor je het weet ben je verslaaft en stop je niet meer. Dus ik zal als ik jou was het sowiso niet doen.
Bedank voor alle tips, maar ik heb besloten om het niet te gaan doen.
Ik ben niet helemaal mentaal stabiel en ik ben nog maar 14 (bijna 15)
Reputatie 3
Badge +8
Je verstand is in ieder geval nog helemaal stabiel.
Kijk ik ben zelf verslaafd aan blowen, de eerste keer dat ik het deed voelde ik me eigenlijk zo goed en alles ging snel je ogen gaan naar beneden staan en je mond wordt droog.. maar dta is wat ik altijd heb heh.. je kan ook krijgen dat je je heel zwaar voelt en gewoon heel de tijd alleen maar kan blijven liggen enz.. maar dat je gaat kotsen is pas als je super veel gerookt heb en als jullie een sterke joint hebben..
een tip voor je is niet te grote haaltjes nemen en niet teveel druk over maken.. leef in het moment want dan voel je je het beste..
de geur kijk je ruikt het wel maar ook weer niet dat je zegt er hangt een wolkje vol geur om me heen. Gewoon deo opspuiten en kouwgom inemen.
En hou altijd drinken en beetje eten bij de hand voor t geval je een eetkick krijgt of een droge mond🙈 veel succes
@Dm03 Het is 4 maanden geleden dat je dit topic heb geplaatst ik vraag me het volgende af; Heb je ondanks dat je hebt gezegd niet te doen al is geblowt? Zo Ja hoe ging het.

Uit ervaring heb ik er bijna geen problemen mee. Kotsen doe je alleen als je te bang er voor bent en wanneer je stoned bent ineens veel stress krijgt.
Zelf vind ik mensen die kotsen door wiet pussies aangezien het gewoon aanstellen is.

Wiet is niet zo'n groot probleem alleen het tabak waarmee je het vermengt. (Je kan trouwens ook een soort thee gebruiken ipv tabak of een pure joint roken. Ook kan je de wiet in een pijpje roken etc.)
Badge +5
@Egobooster ze schreef 4 maanden geleden al dat ze het niet ging doen....
@Spr1ng lees beter mijn reactie voordat je commentaar hebt

Reageer