Vraag

Dubio Vape

  • 11 May 2021
  • 4 reacties
  • 300 Bekeken

Badge

Hallo, ik ben een jongen van 14 die een vaoe heeft sinds een paar maanden geleden.

Door de corona situatie ervaar ik heel veel stress en gebruik ik een vape (e-sigaret). Ik wordt hier wat rustiger van en ik kan beter nadenken. Daarnaast moet ik eerlijk toegeven dat ik me er wat stoerder door voel.

Uiteraard mag dit niet van mijn ouders maar het geheim houden en stiekem doen ligt me niet helemaal lekker. Ik wil het ze vertellen. Mijn ouders zijn gescheiden en dat wordt dus lastiger omdat ze beide andere regels hebben.

Nu zit ik met 3 vragen:

1. Zal ik het me ouders vertellen? Zoja, op welke manier dar ze het minst boos worden?

2. Zal ik de vape weggooien en het achter me laten?

3. Hebben jullie ook zo'n situatie meegemaakt? Zoja, hoe ben je er mee omgegaan?

Alvast bedankt voor het reageren.

 

De groeten!


4 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Hoi J1NX, 

 

Als ik jou was zou ik dat ding weg gooien, als je beter wilt nadenken zijn daar genoeg andere manieren voor! Het is alleen maar slecht voor je, en op deze leeftijd mag je toch nog helemaal niet roken?! Ik ken wel mensen in mijn omgeving die roken, daardoor vinden zij zichzelf erg ‘stoer’ net zoals jij nu, persoonlijk vind ik dit heel slecht en daarom adviseer ik iedereen die dit doet er mee op te houden. Maar als je het echt wil doen, zou ik het wel aan jouw ouders vertellen (als ze er goed mee om kunnen gaan), want het is beter dat ze hiervan op de hoogte zijn. Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

 

Groetjes,

Anoniempje2222

Hi, ik snap dat het stoer is maar over drie jaar is dat juist niet meer zo. Ik ken veel mensen die aan drugs begonnen ook rond 14/13 en de meeste daarvan zijn nog steeds veeslaafd. Zij begonnen met iets kleins maar werden daar toch erg verslaafd aan. Ze zijn in afkickklinieken geweest, hebben psychoses ervaart en natuurlijk is dat niet bij iedereen zo maar bij een groot deel wel. Nu pas snap ik echt wat ze bedoelen met don t do drugs kids. Het heeft hun leven echt in de war gebracht. Als ik jou was zou ik ermee stoppen, het is uiteindelijk echt niet zo stoer ook maar in mijn leeftijdscategorie (17) wordt er juist op neergekeken. Een verslaving helpt nooit. Echt nooit. Zoek een ander copingsmechanism. Je kan wss nuet meteen stoppen dus vervang het door iets anders zoals: idk therapie, sporten (voetbal of calisthenics ofz) of het opschrijven. Anyways praat sws met je ouders over hoe je je voelt. En oprecht stop er mee als tip van een ouder iemand

Hoi J1NX.

 

Ik snap dat je een vape gebruikt om rustiger en relaxed te worden, maar echt goed is het niet voor je. Ik zou een gesprek met je ouders aan gaan en gewoon eerlijk tegen ze zijn. Als je verteld hoe je je voelt en dat je zoveel stress ervaart denk ik dat je ouders wel goed zullen reageren en je gaan helpen met de situatie. Ik zal dus ook de vape weggooien en ermee stoppen. 
 

Groetjes van mij!

Reputatie 1
Badge +1

Als ik in deze situatie zou zitten zou ik dat ding verkopen of weggooien en een andere oplossing zoeken. Je kan tegen je ouders zeggen dat je pillen of iets wil dat je minder stress ervaart. Geen idee of jij dit wilt natuurlijk. Maar lijkt me een oplossing. M’n moeder doet ook e-sigaret en die vind het geen roken maar goed jij bent 14 dus zou kunnen begrijpen dat je ouders dat niet leuk vinden. Tenzij je verslaafd bent natuurlijk ja dan ligt t wat moeilijker..

Reageer