Vraag

Drugswereldje

• Anonymous
  • 0 reacties
(Kon geen passende titel vinden)
Hoi,
Ik wil jullie mening graag horen over: 14 jaar en (hard) drugsgebruik / (hard) drugs dealen.

11 reacties

Dag leven.
Hard drugsgebruik is sowieso erg slecht voor je.
Drugsdealen is hartstikke strafbaar, sowieso word je een keer gepakt.
Sowieso is drugsbezit/gebruik strafbaar
Oké, een stuk van m'n reactie wordt er niet op gezet.... vreemd.
Ik wou nog vragen of dit over jou gaat.
Gr. Pin
Hoi,

Eens met @pin on this one,

Het is niet echt een slimme beslissing want drugs dealen kan je in grote problemen brengen en je toekomst verknallen..
ook lijkt het mij eng om te weten dat ik elk moment gepakt zou kunnen worden...

En HardCore Drugs lijkt me ook niet verstandig want daar van kan je volgens mij niet goed nadenken, en het is hartstikke verslavend dag geld! En als je geld op is en je bent al in die verslaving ga je dingen doen die je niet zou willen en moeten doen om aan geld te komen ( de meeste ) want ja je bent verslaafd.... Waardoor je weer in de problemen kan komen..

Ik zou het enorm afraden, niet aan beginnen.

-- Als andere mensen dit doen zou k het niet doen om erbij te horen, (dat heet volgens mij groepsdruk) je hoeft nooit iets te doen als je er niet fijn bij voelt, geef je grens aan!!

Xx Maii
Naar mijn mening moet je allen drugs gebruiken voor medische redenen, dus raad ik het ook af om het überhaupt te gebruiken.
hey, ik ben het redelijk met PIN eens, sorry i guess
hard drugs is not good at all.
drugs verkopen maak je echt fucking veel geld mee. ( kan wel 9000 met 2 pillen verkopen )
soft drugs is wel chill sometimes. ( daarbij heb ik het over weed. want weed is niet illegaal in nederland. )
Ik zou het allemaal afraden.
Behalve voor medische doel einden dan
en onthoud als jij het niet wilt doen hoeft het niet voel je niet gedwongen ( door dat bijv je vrienden het doen )
Hoi!

Ik ga heel zeurend en cliché overkomen, maar drugs verpesten je leven.

Je hersenen zijn volop in ontwikkeling en dit betekent dat ze sneller aangetast worden door de drugs. je gaat minder goed leren, gedraagt je minder gezellig, wat je sociale leven niet bevordert en bovendien kosten die drugs behoorlijk veel geld, geld dat je beter in andere dingen kan steken, sportschoenen bijvoorbeeld. Bij sporten komt er een stofje vrij in je hersenen dat ervoor zorgt dat je je superfijn gaat voelen, met als gevolg dat je je goed voelt én dat je gezondheid erop vooruit is gegaan. Het kost nog eens minder ook.
Ik weet wel dat met sporten je nooit datzelfde "high"gevoel krijgt, maar wil jij later met half afgestorven hersenen (misschien overdrijf ik een beetje) rondlopen? Wil jij in de winter rondzwerven omdat je niet hebt kunnen studeren door die drugs? In die situatie heb je waarschijnlijk geen geld meer voor drugs en eindig je in het ziekenhuis met een alcoholvergiftiging.

Ik ga er geen doekjes om wikkelen, afkicken van drugs is zeer moeilijk. Vele ex-verslaafden hervallen, dus laat je zeker niet ontmoedigen als het van de eerste keer niet lukt.
Je kunt contact opnemen met een organisatie die mensen met een drugsverslaving helpt. Die mensen zijn er niet zomaar, ze kunnen voor jou de beste manier vinden om af te kicken.

Ik ben bijna klaar met zeuren 😉 , maar nog even over dat dealen. Niet doen. Je zet anderen aan tot het nemen van drugs, dus die hun toekomst is het ook al afgebold. Ik weet dat het geld aantrekkelijk is, maar wil jij gepakt worden door de politie en in zo'n vieze, saaie cel zitten? Zonder drugs? Met afkickverschijnselen?

Je bent nog jong. Neem een nieuwe start, het best met professionele hulp, en misschien zie ik je later wel als succesvol weet-ik-veel-wat 😉

Groetjes
x
Helemaal eens met 100divergent11 !
Je kan bepaalde storenissen oplopen als je drugs gebruikt! Ik wens je heel veel succes want ik in het drugswereldje komen is makkelijk maat eruit gaan is heeeel moeilijk.

Reageer