Drugsverslaving

  • 3 July 2022
  • 9 reacties
  • 540 Bekeken

Badge

Beste lezer,

Mijn naam is John ik zou graag mijn verhaal kwijt willen aan jullie allen en hopen dat jullie er wat mee kunnen, 

ik ben begonnen 4 jaar terug met het roken van een jointje hier en daar af en toe, door problemen aan mijn hoofd naar elke dag 3 jaar lang verslaafd geweest aan wiet elke dag smoken niet naar school gaan gelukkig vmbo wel gehaald, in corona tijd ging ik me vervelen veel gamen, en veel andere troep proberen cocaine 3mmc 4mmc speed xtc, het was geweldig dat gevoel het geluk dat je er uit haalde fantastisch op dat moment! 

en ben sinds 1 jaar gestopt met wiet, maar voor wat? Voor 3mmc 2 maand lang af en toe gebruikt tot ik meer nodig was, 8 maand lang elke dag gebruikt 15/20 gram perweek, 2 dagen slaap per week paar uurtjes en elke dag werken 6 dagen in de week 10 uur per dag als kok, en in de snackbar elke dag aan de drugs altijd strakstaan, dat was ook mn naam op alles "strakstaan” ik dacht in mijn hoofd dit is mijn leven hier blijf ik altijd aan dit is “leuk” tot op het moment dat ik pijn kreeg aan mijn linker kant van mijn hele lichaam gezicht tot benen en een meisje mij zag op werk en ze zei “je zit aan de drugs of niet” ik schaamde me kapot, en dacht toen bij mij zelf inderdaad wat the fuck doe ik mezelf aan, en ben gaan minderen, maar ik bleef gebruiken tot op de dag dat mijn moeder in de ochtend "vrijdag” boven kwam en zei “je telefoon” dus die gaf ik zonder enige weet van iets en die ochtend heeft mijn vader men pc door gekeken en op discord van alles gezien fotos, filmpjes en gesprekken en hebben de dokter gebeld en ben dat weekend van huis weg gegaan en die maandag zal ik naar de dokter gaan voor mijn drugs probleem want door die meid zag ik het in dat het niet meer kon dat ik er aan kapot ga ik was harstikke bleek en alles, maar goed ik heb vanaf die dag ook niks meer gebruikt ben naar vriend gegaan en vrijdag tot zondag geslapen daar en nog gewerkt zonder drugs.

 

die maandag bij de dokter heel gesprek gehad en ik voelde me nog niet heel slecht ik was blij ik kreeg hulp ik kwam op een wachtrij bij Verslavingszorg van een half jaar en ik loog veel heel veel liegen hele dagen door en dat was een probleem ik kon slecht praten met mensen en met mijn ouders dus daarvoor kon ik ook daar terecht, maar met dat meisje kon ik mij voor het eerst kwetsbaar opstellen, dat deed me al heel veel goed maar ik kreeg pas 1 week erna afkick verschijnselen en ik zit daar nu nog in zoveel last hoofdpijn maagklachten niet slapen en heb de dokter gebeld met de klachten en heb nu diazepam gekregen en ben van de wachtrij afgehaald 15 juli kan ik terecht al bij de verslavingszorg en is alles versneld met het meisje, ze is nu mijn vriendin en ze trekt me er door heen als een paard.

 

maar voor iedereen die verslaafd is of denkt dat drugs leuk en lachen is alsjeblieft pas hier mee op,

zoek iemand waar je steun aan hebt die je er door heen trekt, en praat met je ouders of verzorgers of vrienden, maar voor mij heeft dit meisje een turn in mijn leven gemaakt en ik werk nu zo hard mijn oude ik op te pakken, en de zoon terug te zijn die mijn vader heeft verloren dat lieve leuke altijd blije jochie. 

 

vragen of iets stuur me een bericht of reageer hier op.

Het beste aan jullie allen!


9 reacties

Badge

Ik kamp een beetje met hetzelfde probleem… het is voor mij na het uitgaan tegenwoordig normaal om lijnen coke/miauw te gebruiken, puur om wat emotie te voelen. Hierdoor kan ik namelijk makkelijker huilen om erge dingen die in mn leven zijn gebeurd. Eerst vond ik het oprecht wel handig en fijn dat dit zo werkte, maar nu merk ik dat ik vaker die “diepgang” zoek, omdat je daardoor tot best goeie inzichten komt. Zo heb ik door drugs te gebruiken mijn band met mijn vader enorm verbeterd, aangezien ik opeens zei dat ik van hem hou. 
Het nadeel is dan dus alleen dat daar drugs voor nodig is. 

 

hoe zou ik die diepgang nog wel kunnen krijgen zonder drugsgebruik denken jullie?

 

Groetjes,

deze gast

Reputatie 7
Badge +15

Jee, kanp ! 
#respect, 

vaak heb je alleen maar een zetje nodig voor een grote. Stap, dat heb jij/ heeft hou verhaal wil laten zien, 

 

ook dat iedereen zonaar se mist in kan gaan, 1 keer wat wiet, en je zit er al aan vast ! 
 

ik bewonder jou! 
 

greetzzz

 Mij_Niet_Gezien 

Badge

Hee ik hoop dat het nu goed met je gaat, als je echt graag wilt stoppen zou ik contact op nemen met verslavingszorg dit betekend niet per direct dat je in een kliniek komt, is wel een mogelijkheid maar je zult eerst gesprekken hebben wat het best bij je past praat groepen zijn ook van toepassing is voor ieder wel iets. Je kunt beter vroeg erbij zijn dan laat

je kunt het ! 

Badge

Ik zeg je heel eerlijk het laatste stukje pakte me.

”maar voor mij heeft dit meisje een turn in mijn leven gemaakt en ik werk nu zo hard mijn oude ik op te pakken, en de zoon terug te zijn die mijn vader heeft verloren dat lieve leuke altijd blije jochie”

toen ik dat las, ik kreeg tranen in me ogen. 
Ik probeer echt om te stoppen maar het raakte me gewoon vooral omdat me ma net moest huilen, en zij ik weet niet meer wat ik met je aan moet. Ik ben 15 ik rook en ik blow gelukkig niet aan andere dingen. Dat probeer ik van me af te houden. Ik probeer al een tijdje te stoppen met roken en blowen want het maakt me ouders kapot, ik ben meerdere dagen niet thuis gekomen en ben soms gewoon in een keer weg. Waardoor mijn pa en ma bellen en appen en als ik thuis kom barst me ma in tranen. Het maakt me kapot ik kan er niet meer tegen. Ik probeer te stopen maar het lukt niet.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Juan420 ,

 

fijn dat je een eerste stap hebt gezet om van de drugs af te komen.

In dit topic gaat het niet om een bepaalde hulpvraag , en het lijkt een beetje een blog te worden. Dat is tegen de forumregels, zie regel 8:

8. Chatten en bloggen is niet toegestaan.

We staan niet toe dat je topics opent of reacties plaatst om te chatten met andere gebruikers of een blog bij te houden. Onder chatten verstaan we topics of reacties om elkaar beter te leren kennen en/of een gezellig gesprek met elkaar te voeren.

Een blog is een update die dagelijks of wekelijks wordt geplaatst zonder concrete vraag. 

Wanneer reacties gaan over het oorspronkelijke topic en je andere gebruikers wil informeren, adviseren of ondersteunen met een inhoudelijke reactie, dan kun je die reactie natuurlijk gewoon plaatsen

 

Hou je daar rekening mee?

 

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Badge

Ik haat haar echt niet laatste wat ik tegen der zei, bedankt dat je me van de zooi af hebt gehaald wat er ook gebeurd ik hoop dat je ons nog wilt 

Reputatie 4
Badge +4

Heyy,

 

waarschijnlijk heeft ze het er ook moeilijk gehad door wat er met jou is gebeurt.  Mensen komen en gaan dat is ook zo bij mij topics. Zelf heb ik er veel last van. Praat met je familie vrienden en vertrouwings personen. 
 

vertel je vriendin hoe belangrijk ze voor je is en bedank haar voor alles!! Ook al haat je haar miss nu heel erg!! 
 

je kan het echt wel!!! 
 

de mensheid is een roedel dier wij kunnen niet zonder andere mensen of dieren…

 

liefs

Badge

die meid, heeft me nu al laten zitten maar heb er energie uit kunnen halen voor mezelf, op dit moment zak ik wel in ik weet niet wat ze heeft maar opeens is er iets gebeurd op werk waarschijnlijk en laat ze me vallen nu, maar nu ben ik bang voor terug val ik heb nu niemand, steun is zo belangerijk maakt niet uit waarmee maar ik ben het kwijt en zit nu thuis, werk heb ik afgezegd tot 15 juli dan kan ik naar de verslavingszorg praten met iemand met een psychiater en hopelijk heb ik daar wel een goeie band mee.

Reputatie 4
Badge +4

hey
Het eerste wat ik denk is WOW!

je hebt echt heel veel geluk met je vriendin! En knap dat je nu weer op eigen voeten staat!! Echt super knap!! Dit bewondert mij echt!

 

je hebt mij vandaag een echt les geleerd!

het maakt niet uit waar je vandaan en wat je hebt mee gemaakt iedereen kan veranderen!!

 

bedankt voor deze boodschap!

liefs,

Reageer