drugsgebruik


Reputatie 2
Badge

hey, ik weet dat dit allemaal niet goed/normaal is maar oke, ik ben 4 dagen geleden 14 geworden en ik rook wiet sinds mijn 13e (nu iets meer als een half jaar bijna iedere dag) en ik heb in december voor de 1e keer Mdma uitgeprobeerd . Ik was er gewoon benieuwd na en zou het daarna niet meer doen tot mijn 16e/17e ofzo . Nou is dat toch mis gegaan want ik heb het namelijk vorige week maandag en dinsdag xtc gebruikt op school, dinsdag xtc en 3mmc en de rest van de dagen thuis in mijn bed ook xtc gebruikt toen mijn ouders sliepen. Zaterdag was de laatste dag, toen was mijn feestje. En ik wilde dus ook nu even een tijdje stoppen en het daarna minder doen (omdat ik weet dat ik toch niet helemaal kan stoppen ) maar ik ben dus niet verslaafd ofzo maar ik vind het wel leuk en wil het steeds opnieuw doen. Ik weet dat het slecht voor me is enzo en dat ik moet stoppen . Maar dus vandaag is de school erachter gekomen want iemand had dat gezegd tegen de school blijkbaar , en hebben hun dus meteen mijn ouders gebeld . Mijn moeder vond ook een half uurtje later een leeg zakje pillen in mijn tas maar die waren niet van mij en dat heb ik ook gezegd . Morgenochtend gaat mijn moeder bellen voor een drugstest te laten doen bij de huisarts omdat hun mij niet geloven . Ik ben nu superveel water aant drinken en heel veel naar de wc aant gaan maar helpt dit wel? Of heeft iemand andere manieren om dit allemaal uit mijn lichaam te krijgen ? Want ik heb al best veel problemen enzo vanuit thuis en andere instanties dus wil niet dat ik uit huis moet ofzo omdat ik op zo’n jonge leeftijd al deze dingen doe, kan dit ? Mijn ouders zeggen dus dat dit kan en dat ze dat gaan regelen enzo . Maar dat zeggen ze vaker als we ruzie hebben dus ik weet niet of ik het moet geloven maar alsnog ben ik bang voor de gevolgen vanuit school en of hun het ergens doorgeven ofzo? Zijn er nog meer van jullie die ongeveer dezelfde leeftijd hebben als mij en ook dit ongeveer hebben meegemaakt ? Zo ja , zou je me dan misschien even willen laten weten hoe het bij jullie is afgelopen want ik ben dus echt super nerveus , .
kusjes van mij xx 


15 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey!

Ik weet hier niet veel over, maar volgens dit https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/hoe-lang-zijn-alcohol-en-drugs-aantoonbaar/  , is xtc 1-3 dagen zichtbaar in urine. Dus als je geluk hebt, is het morgen weg. 

Het is niet verstandig om zoveel water te drinken, want het helpt volgens die site NIET.

Als je test morgen positief is, denk ik toch echt dat je de eventuele consequenties zal moeten accepteren. Meestal gebeurt er niks erg. In Nederland is drugsgebruik NIET strafbaar, maar bezit ervan wel. Dus het enige waar jij je zorgen over hoeft te maken is dat lege zakje pilletjes.

Ik hoop dat dit je een klein beetje helpt!

Voor andere mensen: help dit persoon aub! 

Groetjes, Sano07

Reputatie 7
Badge +17

Hoi ik zou vooral zeggen probeer er mee te stoppen en laat je helpen om er mee  te kappen nu het nog kan. Er gaan zoveel mensen stuk aan dat spul, dat hoef je jezelf niet aan te doen !

Groetjes Julian X

Reputatie 7
Badge +14

Heyy @d anoniemxoxo

Hoe lang na het gebruik kun je drugs terugvinden in urine?

Hoe lang een middel nog terug te vinden is in de urine verschilt per middel en per persoon, maar in het algemeen geldt het volgende:

  • Cannabis: bij licht gebruik meestal binnen 2 weken niet meer terug te vinden in de urine. Als er vaak en veel wordt gebruikt kan het wel 6 weken aantoonbaar zijn. Maar bij de meeste mensen is het binnen 4 weken uit de urine verdwenen.
  • XTC: tot maximaal 4 dagen na gebruik. 
  • Cocaïne: tot maximaal 3 dagen na gebruik. Bij extreem gebruik tot maximaal 8 dagen. 
  • Speed: tot maximaal 4 dagen na gebruik.
  • Heroïne: tot maximaal 5 dagen na gebruik. 

Heb je vragen over drugs en de aantoonbaarheid in urine? Stel je vragen aan de Drugs Infolijn.

 

bron: https://www.drugsinfo.nl/drugs/hoe-lang-gebruik-drugs-terugvinden-in-urine

 

En zoals Julian al zegt: ik zou heel snel stoppen met het gebruik van drugs want het maakt je kapot.

Misschien zijn er nog forumgenoten die ook een verslaving hebben gehad en ongeveer hetzelfde mee hebben gemaakt? Zij kunnen je denk ik het beste helpen. :)

 xx Eenmeisje004 

Reputatie 7
Badge +14

Ook https://nl.wikihow.com/Drugs-uit-je-systeem-krijgen kan je misschien helpen?

xx Eenmeisje004 

Reputatie 2
Badge

dankjewel allemaal voor jullie reacties <3

ik moet morgenvroeg bij de huisarts een drugstest doen , dus ben benieuwd naar de uitslag want ik las inderdaad dat het maximaal 3/4 dagen aantoonbaar is . Dus denk dat het wel goed komtt 

Reputatie 4
Badge +1

Heyhey! Ik ben zelf geen heftige drugsgebruiker, dus ik kan er niet heel veel over zeggen. Alleen dingen die je waarschijnlijk wel vaker heb gehoord. Ik ben vanaf mijn 12e een emotionele drinker. Ik weet dat als je je niet goed voelt, je snel iets wilt hebben wat je kan verdoven. (zoals alcohol en xtc en wiet dus) Alleen ik zou er zo snel mogelijk mee stoppen wanneer het kan. Het is niet makkelijk, maar het gaat je lukken! Ook al is het maar in kleine stapjes, elke stap telt! Ik heb vaak mezelf verdooft als je je niet goed voelt, maar uiteindelijk maakt het je niet beter. Ik heb ook een relatie gehad met een heftige drugsgebruiker op een jonge leeftijd. Het maakte hem (en mij) kapot. Hij is drie keer in het ziekenhuis beland. Ik zou uitkijken met drugs want het doet veel meer schade aan dan je denkt. Ik hoop dat je je oke voelt, en dat alles goed komt. Ik ben er voor je. Xoxo c0cootje

Reputatie 2
Badge

hey, had deze lieve reacties niet verwacht dankjewel 💕 ja mijn school weet het dus zoals ik al zei en hebben dus ook camerabeelden waar je me door school ziet lopen en je ziet duidelijk dat ik dus iets op heb. Morgenvroeg om 11 uur heb ik de drugstest bij de huisarts en in de middag heb ik op school een gesprek. Mijn mentor belde toestraks mijn moeder en zei dat de school politie en jeugdzorg enzo heeft ingeschakeld , en door veel andere dingen die er het afgelopen jaar gebeurt zijn willen hun dus allemaal zoals ik al zei gaan kijken of ik uit huis kan worden geplaatst . morgen komt ook de schoolagent naar school denk dat ik daar ook mee moet praten ofzo omdat ik dat zakje bij me had , ik weet totaal niet wat ik er allemaal van kan verwachten maar ik hou jullie op de hoogte ! en nogmaals dankjewel allemaal voor jullie lieve reacties en hulp ❤️ En trouwens , ik heb dus sinds zaterdag helemaal niks meer gebruikt , ik mis het wel maar ik blijf er van af(alleen wiet gerookt maandag maar dat vind ik zelf veel minder erg) en ik blijf me best doen om het niet meer te doen en ik weet eigenlijk wel  bijna zeker dat dat gaat lukken. 

-kusjes xoxoxo

ik hou jullie op de hoogte x

Reputatie 4
Badge +1

hey, had deze lieve reacties niet verwacht dankjewel 💕 ja mijn school weet het dus zoals ik al zei en hebben dus ook camerabeelden waar je me door school ziet lopen en je ziet duidelijk dat ik dus iets op heb. Morgenvroeg om 11 uur heb ik de drugstest bij de huisarts en in de middag heb ik op school een gesprek. Mijn mentor belde toestraks mijn moeder en zei dat de school politie en jeugdzorg enzo heeft ingeschakeld , en door veel andere dingen die er het afgelopen jaar gebeurt zijn willen hun dus allemaal zoals ik al zei gaan kijken of ik uit huis kan worden geplaatst . morgen komt ook de schoolagent naar school denk dat ik daar ook mee moet praten ofzo omdat ik dat zakje bij me had , ik weet totaal niet wat ik er allemaal van kan verwachten maar ik hou jullie op de hoogte ! en nogmaals dankjewel allemaal voor jullie lieve reacties en hulp ❤️ En trouwens , ik heb dus sinds zaterdag helemaal niks meer gebruikt , ik mis het wel maar ik blijf er van af(alleen wiet gerookt maandag maar dat vind ik zelf veel minder erg) en ik blijf me best doen om het niet meer te doen en ik weet eigenlijk wel  bijna zeker dat dat gaat lukken. 

-kusjes xoxoxo

ik hou jullie op de hoogte 

 

Goedzo! ik ben trots op je! Ik hoop dat het goed komt. Veel succes ❤️

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Top ! Echt goed ik hoop echt dat het je helpt je wilt het dus je kunt het :)  iemand zei hier altijd " wees sterk wees lief "  haha dus dat kun je !

Groetjes Julian X

Badge

Ik gebruik nu een paar maanden drugs ik ben begonnen met wiet gewoon een keer om te proberen met vrienden maar toen kwamen m'n problemen opzetten en nu gebruik ik 3cmc lsd 2cb wiet xtc ik wil er mee stoppen want ik ga echt hard achteruit maar als ik het niet gebruik gaat het ook niet goed 

Reputatie 7
Badge +14

Heyy @d anoniemxoxo

Hoe is het gegaan? :) 

xx Eenmeisje004 

Reputatie 2
Badge

Heyy @d anoniemxoxo

Hoe is het gegaan? :) 

xx Eenmeisje004 

heyy! drugstest was negatief gelukkig :) het was een beetje uitgelopen dus had 2 daagjes langer de tijd, ik heb verder ook niks meer gebruikt van pillen enzo, wel nog gewoon wiet gerookt maar daar wilde ook ook niet mee stoppen hahahaha

Reputatie 2
Badge

Ik gebruik nu een paar maanden drugs ik ben begonnen met wiet gewoon een keer om te proberen met vrienden maar toen kwamen m'n problemen opzetten en nu gebruik ik 3cmc lsd 2cb wiet xtc ik wil er mee stoppen want ik ga echt hard achteruit maar als ik het niet gebruik gaat het ook niet goed 

hoii ! als je echt wilt stoppen dan lukt je dat ook wel, maar stoppen in 1x is moeilijk! Ik weet niet hoe vaak je het nu doet ? maar begin eerst met minderen , en dan pas helemaal stoppen , dan is het een stuk makkelijker ! wat mij heeft geholpen is ik heb op YouTube zegmaar gekeken naar andere mensen die hetzelfde probleem hadden maar die echt verslaafd waren enzo. En toen ging ik gewoon nadenken over wat je er allemaal mee kan kwijt raken enzo, en je hebt er ook helemaal niks aan want hoe vaker je het doet hoe minder leuk het ook word . En ik heb ook tegen de mensen om me heen die drugs gebruiken gezegd dat ik wilde stoppen, zodat hun me niet meer vroegen om samen met hun pillen te doen enzo. En toen mensen het niet meer aan me vroegen dacht ik er vanzelf ook al een stuk minder aan, dus dat helpt ook echt ! 
ik hoop echt dat het je gaat lukken, doe echt je best ! ik weet dat t moeilijk is maar gewoon blijven proberen want dan lukt t je sws wel

Reputatie 7
Badge +19

Ik vind het heel dapper van je dat je er zo mee omgaat.

Wilhelmavemela.

Reputatie 7
Badge +17

Ik vind het heel dapper van je dat je er zo mee omgaat.

Wilhelmavemela.


Ik ook ! en ik hoop dat het je lukt en dat je het volhoudt !! 

Groetjes liefs Julian X

Reageer