Drugs, uitproberen?

• 12 February 2015
  • 38 reacties
  • 2345 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hallo allemaal,
ik heb een hele rare vraag. Ik vraag me al heel lang of hoe het is om drugs te nemen. Stiekem zou ik het wel een keer willen proberen, maar gewoon om te weten hoe het is. Nu vraag ik me af of het gevaarlijk kan zijn en of je na 1x al verslaafd kan raken want dat wil ik absoluut niet. Ik wil het met een vriendin gewoon een keer uitproberen, maar eerst wil ik jullie vragen of iemand hier ervaring mee heeft en of het gevaarlijk is want als dat zo is ga ik het natuurlijk niet doen. Wat kun je dan ook het beste gebruiken vroeg ik mij ook af.
Volgensmij kennen sommige van jullie wel, gewoon nieuwsgierigheid. Ik ben op zo'n leeftijd dat je toch wel een beetje wilt uitproberen hoe sommige dingen zijn en wat het nou precies doet met je.
even voor de duidelijkheid, ik ben niet van plan om aan de drugs te gaan! Gewoon een xtje uitproberen met een vriend.

X AB

38 reacties

hey hey!

Het is geen rare vraag hoor :P
Ik heb vorig jaar December voor het eerst XTC gehad, door de ruimte enzo waar ik me op dat moment bevond (slaapkamer) werd ik ipv heel feestig, juist heel erg rustig en zweverig. Ik vond het echt een super fijn gevoel. Ik had nog nooit iets qua drugs gebruikt, dus vond het zelf best spannend. Maar 1 nadeel aan XTC.. Hieraan word je wel super snel verslaafd.. Ik wou de dag erop weer, en week later weer en weer.. Ik heb het 30 december weer gedaan.. en vraag nu elke week weer of ik t weer mag. Maar ik word gelukkig tegengehouden door mn vriend. Ik mag het pas weer een keer als ik stop met erom zeuren en ik me normaal gedraag xD 

Mijn tip;
- GEEN XTC PROBEREN! kans op verslaving is erg groot!

Wat je misschien wel een keer kan proberen is Softdrug WIET. Heel veel mensen die ik ken gebruiken het en je word er alleen wat rustiger van.

Trouwens van Speed krijg je dag erop een hele nare bijwerking waarop je liever wenst dat je er niet meer bent dan dat je nog langer zo door moet gaan, dus dat raad ik je zeker af!

Hoop dat je hier wat aan hebt! 

xx
Dankjewel voor je reactie en de tips! Ik denk dat als ik het ook echt ga doen dat ik dan idd wiet proberen zal.
Iemand die ik ken had xtc eerst aangeraden, gezegd dat dat je een heerlijk gevoel gaf maar als k jou zo hoor zal k dat toch maar niet doen 😉 bedankt!

X AB
hey, 
als ik jou was zou ik het eigenljik niet proberen, ik heb geen idee hoe oud je bent maar drugs is echt echt niet goed voor je ookal is het 1x. roken een keer proberen of alcohol ok. maar drugs is toch iets anders en toch wel wat heftiger. en ookal heb je in je hoofd vast staan dat je het maar 1x gaat doen om te proberen je weet maar nooit. misschien vind je het helemaal geweldig en wil je het blijven doen. ik bedoel je zult echt niet de enige zijn die het wilde "proberen" maar toch verslaafd raakt. maar als je het toch zou doen zou ik idd wiet proberen wat in dit geval dan nog niet zo veel gevaren met zich mee brengt 
Hey,

Ik ben 15 en zou t ook wel willen, gewoon even van deze shit en alles af en alles even 'anders'zien.
T is, denk ik, vrij normaal dat je dat in je pubertijd wil.

Maar ik kan t je niet aanraden.
Je blijft er te makkelijk in hangen.
Geregeld liggen kinderen uit m'n klas thuis door verkeerde drugs (op t gymnasium....)

Veel kinderen in m'n klas gebruiken wiet, en zover ik weet is dat best okey
ik kan t je neit aanraden, maar als je dan toch iets probeerd is dat save
Ik weet wat de gevaren zijn, heb er zelf ooit iemand aan verloren. Dat maakt ook dat ik alleen maar beter uit kijk, dus geen zorgen 😉 Ik denk niet dat ik er aan verslaafd raak. Gewoon een keertje uit proberen, ik ben er nieuwsgierig naar hoe het is en het lijkt me fijn om een keertje gewoon zonder stress te zitren

X AB
Wat je zei, dat 'even alles anders zien' is dus precies wat ik bedoel waarom ik het wil en natuurlijk ook gwn uit nieuwsgiergheid 🙂
Het klinkt leuk, maar echt, dat is t neit.
Je kan er alleen maar spijt van krijgen

denk ik
well, I will see how it is
ik wil het graag eens proberen en denk dat 1xtje geen kwaad kan
Doe wat je wilt ik zou het niet doen, je kan er in de problemen mee raken en je krijgt foute vrienden ermee ._.
NIET aan BEGINNEN! Voor je het weet is het TE LAAT! Ik ken er zoveel die er verslaafd aan zijn en mijn leven hebben verpest door allerlei verslavingen! 

Gr. meisje17
Ik vind dat experimenteren geen kwaad kan. Als je weet wat de gevaren zijn. En als je weet welke drugs je wil proberen, dan moet het voor 1 meer kunnen. Ik zou bijvoorbeeld nooit LSD willen proberen, omdat dat je negatieve gevoel kan versterken. Of omdat je dan gevoelens en gedachtes ervaart waar je je normaal niet van bewust bent.
Kortom je moet wel weten welke drugs welke effecten hebben. Ik zou het ook niet proberen als je het doet om even geen stress te ervaren, dan is de verslavingskans groot.
Wat is XTC?
Het is wel lekker om te doen en het voelt echt goed! Ik zou het aanraden als je plezier wil hebben.
Tuurlijk moet je het niet a te vaak doen maar een paar keer per dag kan geen kwaad.
Volgens mij is dat ten minste normaal. Mijn hele familie doet dat.
Ik ben nergens anders aan gewend en ik kan niet zonder drugs.
Mensen zeggen dat ik hulp nodig heb want ik ben maar 15. Alleen ik durf er niet zonder te leven.
Het is wel chill!
DeDewiDoerak,
XTC is een soort drugs, meestal pillen

En de rest, bedankt voor de reacties, ik heb nu wel genoeg informatie denk ik

HariboLover, wat gebruik je dan?
Reputatie 6
Badge +6
Hallo allemaal,

fijn dat jullie mee praten.
Ik wil wel even iets rechtzetten: HariboLover zegt dat een paar keer per dag drugs gebruiken geen kwaad kan, maar dat klopt niet.
Een paar keer per dag kan zeker wel kwaad!

Kijk bijvoorbeeld eens op http://drugskompas.nl/ of op http://www.drankendrugs.nl/, hier vinden jullie uitleg over de verschillende soorten drugs: Hoe het voelt, en wat de gevaren ervan zijn.
Groetjes van Marieke / De Kindertelefoon
Ik vind persoonlijk dat je het best een keertje kan uitproberen. Wiet bijvoorbeeld is echt niet heel spannend ofzo  maar wel zeker leuk. Wat betreft andere drugs zou ik dit niet aanraden. Ik heb zelf ervaring met meerde drugs(o.a. xtc, speed, lsd) maar dit zou ik (misschien) voor later bewaren. Wat ik wel moet zeggen is dat je een wonderbaarlijke wereld binnen stapt waar van (als je het goed gebruikt) nog heel veel kan leren en heel veel plezier kan hebben.
Veel plezier;)
Thanks lilet
Je hebt zo ontzettend veel soorten drugs, keuze zat.

Psychedelica zoals truffels, lsa en salvia (legaal) en bv LSD (illegaal, niet zonder ervaring nemen) zijn niet verslavend, zijn niet schadelijk voor je. Het enige wat kan gebeuren is dat je een bad trip krijgt. Maar dit krijg je alleen maar door:
- een slechte omgeving
- geen goed gezelschap
- niet weten wat de effecten zijn
- je niet goed en niet blij gellukig voelt
als dat allemaal klopt is een kans op een bad trip heel erg klein (ervaring)

Wiet kun je ook eens proberen, geld eig hetzelfde voor als hierboven alleen joints zijn slecht voor je longen en het kan verslavend zijn. Bij 1x houden is echter nog wel tamelijk onschuldig, alcohol en tabak maakt meer kapot.

En de harddrugs tja nog nooit gedaan maar ook voor xtc 2-cb ketamine (ketamine goed afwegen anders kom je in een k-hole) gelden de regels hierboven. Coke kun je ook nog proberen, raak je wel redelijk snel verslaafd aan maar blijkt ook nice te zijn. Speed is echt heel verslavend en heel schadelijk, net zoals crack crysthal meth etc. afblijven daarvan. Enja wens je veel succes/plezier verder.

Oja, en alles wat je uit de smartshop haalt is niet verslavend nog schadelijk (uitzondering van kratom, kan bij veel gebruik verslavend zijn en je blaas aantasten)
thanks, ik heb eigenlijk al wel genoeg informatie 😉
als je drugs probeert zou ik je aanraden om wiet te nemen. liefst wel via een joint, omdat je de werking dan redelijk snel merkt. wanneer je spacecake gaat eten merk je de werking pas veel later en heb je een grotere kans dat je teveel neemt. wanneer je gaat blowen is het wel aan te raden volledig ontspannen te zijn. want het blowen kan gevoelens versterken. mijn eerste keren blowen was ik erg gespannen en daardoor heb ik een badtrip gehad. dit is geen aanrader;)
Ik ken mensen die blowen, ze hebben me het al een keer aangeboden maar toen wees ik het af
na al dit gelezen te hebben denk ik ook maar dat het wiet word voor de 1e keer, tijd om ze even een bezoekje te brengen :3
Gewoon niet aan die troep beginnen, domste wat je in je leven kan doen.
Drugs maakt alles kapot dat je lief is, en het doet de mensen veel pijn en verdriet!
Wou dat ik er 7 jaar geleden zelf niet aan begonnen was, dat zou een hoop ellende bespaard hebben.

Hoop dat je, je niet gaat verdiepen in die drugs rommel zou zonde zijn van alles.
Om heel eerlijk te zijn is het al te laat
Hi..
Weetje iedere verslaving begint bij n 1e keer onschuldig het te proberen.
De kans is groot dat je het vaker zult gaan proberen wnr je met matties bent of in een slechte bui...... dus ja doe maar niet. Het is niet goed....
Succes
Hi..
Weetje iedere verslaving begint bij n 1e keer onschuldig het te proberen.
De kans is groot dat je het vaker zult gaan proberen wnr je met matties bent of in een slechte bui...... dus ja doe maar niet. Het is niet goed....
Succes

Ik ben niet gauw verslaafd aan dingen, heb al vaker dingen gedaan waarbij mensen zeiden dat ik verslaafd zou raken maar is nog nooit gebeurd :3

Reageer