Drugs, drank en sigaretten......
A
Hey! In de eerste klas ontmoette ik een aantal, vrienden die aan drugs, drank en sigaretten doen. Ik heb daar dus ook aan mee gedaan, heel dom natuurlijk maar ja. Nu is het probleem, ik ben er nog steeds verslaafd aan. Ik ben inmiddels door die drank, drugs en sigaretten, een niveau omlaag gegaan op school. Namelijk: van Havo/Vwo naar TL (ik zit in de tweede). Ik heb het tegen niemand gezegd, dat ik verslaafd ben behalve tegen mijn beste vrienden. Kan iemand mij tips of advies geven, hoe ik van die drugs, drank en sigaretten kan afkomen? Thnx alvast xxx-Me.
A
Wooow heftig, dus je zit er nu al een jaar mee? Ik ben niet zelf nog nooit in aanraking mee geweest, maar misschien is het verstandig om het tegen de mentor te zegen. Zelf is het namelijk heel moeilijk om er alleen vanaf te komen. Dus misschien is dat het beste, ik neem aan dat je het niet aan je ouders wil zegen.
Liefs
mij
Liefs
mij
A
@MVDE Thnx voor het reageren en het advies! Ik wil het wel vertellen tegen mijn mentor, maar ik ben bang dat mijn mentor het tegen mijn ouders zegt. X
A
Een mentor heeft als plicht niks te mogen zagen tegen je ouders, dit weer ik omdat mijn vriendin ook met problemen naar e mentor is gegaan terwijl ze bang was dat ze het ging zegen tegen haar ouders. Maar je mentor mag niks zegen als je dat tegen hun hebt gezegd, uiteindelijk zal hij/zij u het best kunnen
Liefs
Liefs
A
@MVDE Oh oké. Dan ga ik proberen om, het te vertellen tegen mijn mentor. Ik heb hier zelf ook al over nagedacht maar ik vond, het een beetje akward om het te vertellen. En ik was bang dat mijn mentor, het tegen mijn ouders verteld. Nu ben ik daar dus, niet meer bang voor. Nogmaals dankjewel voor je advies! X
A
geen probleem
laat je weten hoe et is gegaan?;D
liefs
mij
laat je weten hoe et is gegaan?;D
liefs
mij
A
Mooi zo! En is goed X
A
Heb je nog contact met die vrienden uit de eerste? Als dat wel zo is dan is het misschien beter om niet meer met ze om te gaan, omdat je hen anders constant ziet drinken enzo en dat kan het moeilijker maken om ermee te stoppen.
Hoe kom je aan de drank, drugs en sigaretten? Als je het van bepaalde personen krijgt, is het misschien slim om niet meer met die personen om te gaan.
Verder is het inderdaad goed om met iemand erover te praten zoals je mentor. Hebben jouw ouders geen vermoeden dat je aan de drugs bent? Het is misschien wel beter als je ouders het weten, want dan kunnen ze je helpen.
Hoe kom je aan de drank, drugs en sigaretten? Als je het van bepaalde personen krijgt, is het misschien slim om niet meer met die personen om te gaan.
Verder is het inderdaad goed om met iemand erover te praten zoals je mentor. Hebben jouw ouders geen vermoeden dat je aan de drugs bent? Het is misschien wel beter als je ouders het weten, want dan kunnen ze je helpen.
A
@EL1NE Dankjewel voor het reageren, en het advies. Ik heb nog steeds wel een beetje contact met ze, maar niet meer zoals vroeger natuurlijk. Ik kom eraan door, oudere vrienden maar daar ga ik nu niet meer mee om. En ik zal vandaag naar, mijn mentor gaan. X
A
@EL1NE heeft gelijk, je moet het contact tussen jou en je oude vrienden zeker verbreken. het stoppen zal dan makelijker zijn
waarnhaa je het geld vandaan voor de drugs enzo? van ja ouders? of moet je er zlef voor werken? want als je ouders steeds het geld ervoor missen zullen ze misschien al iets vermoeden maar wachten tot jij erover begint.
liefs
mij
waarnhaa je het geld vandaan voor de drugs enzo? van ja ouders? of moet je er zlef voor werken? want als je ouders steeds het geld ervoor missen zullen ze misschien al iets vermoeden maar wachten tot jij erover begint.
liefs
mij
A
@MVDE Ik pas op op een kind en daar verdien, ik ongeveer 70 euro mee per oppasbeurt. En in geld geven zijn, mijn ouders best vrijgevig. Dat ik oppas is dan ook puur, en alleen omdat ik kinderen leuk vind. En ik denk dat ze juist helemaal geen, vermoeden hebben want ze werken veel etc. Ik heb het vandaag trouwens, ook verteld aan mijn mentor! Hij vond het niet zo heel heftig en hij, gaat inderdaad niet mijn ouders inlichten. Maar als mijn mentor merkt: dat ik er niet mee probeer te stoppen, en slechter presteer dan gaat hij maatregelen nemen zoals naar mijn ouders gaan. X
A
Hoioi,
Het is erg belangeijk om er met een volwassen iemamd over te praten, als je het niet tegen je ouders durft te zeggen, is er vast wel een contactpersoon op je school! Als dat niet zo is, ga dan toch naar je ouders. Je kan het beter zelf zeggen dan dat ze er zelf achter komen. Als je dat niet durft (wat ik volledig begrijp) kan je ook naar je mentor of een docent die je vertrouwd gaan.
Succes en wel stoppen he!
Het is erg belangeijk om er met een volwassen iemamd over te praten, als je het niet tegen je ouders durft te zeggen, is er vast wel een contactpersoon op je school! Als dat niet zo is, ga dan toch naar je ouders. Je kan het beter zelf zeggen dan dat ze er zelf achter komen. Als je dat niet durft (wat ik volledig begrijp) kan je ook naar je mentor of een docent die je vertrouwd gaan.
Succes en wel stoppen he!
A
Hi @FOOD4LIFE
je zei dat je vandaag naar de mentor was gegaan, goed zo!
maar dat de mentor het niet zo heftig vind en/of er niks aan gaat doen vind ik wel erg slecht van je mentor. als jij met een 'probleem' zit zou je mentor je juist moeten helpen. heb je iemand anders waar je het tegen durft te zegen?
want het is zeker weten belangrijk om hulp te krijgen van een volwassene.
hoelang heb je nu niks op? (aan alcohol enzo)
liefs
x mij
je zei dat je vandaag naar de mentor was gegaan, goed zo!
maar dat de mentor het niet zo heftig vind en/of er niks aan gaat doen vind ik wel erg slecht van je mentor. als jij met een 'probleem' zit zou je mentor je juist moeten helpen. heb je iemand anders waar je het tegen durft te zegen?
want het is zeker weten belangrijk om hulp te krijgen van een volwassene.
hoelang heb je nu niks op? (aan alcohol enzo)
liefs
x mij
A
Hoi!
Dat is vervelend. Jammer ook dat je er een niveau door gezakt bent, want op zich kan je het wel. Je beseft nu ook dat het niet gezond was, en wilt ervan af komen. Goed dat je dat inziet, nu kun je eraan werken.
Ik denk dat je best de leerlingenbegeleiding stapt. De school heeft vaak een anti-drugsbeleid en hebben de juiste contacten die jou kunnen helpen met afkicken.
Zelf heb ik geen ervaring met drugs, maar ik ben ervan overtuigd dat je school je de juiste hulp kan bieden. Heb je nog contact met de vrienden die je aan de drugs en alcohol hebben gekregen? Zij kunnen ook best hulp gebruiken, maar beseffen dat misschien nog niet goed.
Succes met afkicken! Je maakt de juiste beslissing, afkicken is het beste dat je kunt doen. Je ziet nu al het resultaat van die drugs en alcohol, namelijk dat je een niveau lager zit, en als je school dat weet, kunnen ze er rekening mee houden.
Groetjes
x
Dat is vervelend. Jammer ook dat je er een niveau door gezakt bent, want op zich kan je het wel. Je beseft nu ook dat het niet gezond was, en wilt ervan af komen. Goed dat je dat inziet, nu kun je eraan werken.
Ik denk dat je best de leerlingenbegeleiding stapt. De school heeft vaak een anti-drugsbeleid en hebben de juiste contacten die jou kunnen helpen met afkicken.
Zelf heb ik geen ervaring met drugs, maar ik ben ervan overtuigd dat je school je de juiste hulp kan bieden. Heb je nog contact met de vrienden die je aan de drugs en alcohol hebben gekregen? Zij kunnen ook best hulp gebruiken, maar beseffen dat misschien nog niet goed.
Succes met afkicken! Je maakt de juiste beslissing, afkicken is het beste dat je kunt doen. Je ziet nu al het resultaat van die drugs en alcohol, namelijk dat je een niveau lager zit, en als je school dat weet, kunnen ze er rekening mee houden.
Groetjes
x
A
@HMMMMM Bedankt voor het, reageren en het advies! Ja klopt Ik heb het al tegen, mijn mentor gezegd maar hij deed vrij weinig. Ik hoop dat ik iemand anders, kan vinden die ouder is en mij kan helpen. Ik durf het persoonlijk niet, tegen mijn ouders te zeggen......
@MVDE Nogmaals bedankt voor, het reageren en het advies! Ik heb niemand anders behalve dan mijn, beste vrienden waar ik het tegen durf/kan vertellen. En ik vind het inderdaad ook best raar, en niet leuk dat mijn mentor niet zoveel deed. Ik heb het nu al, een week volgehouden. Ik deed het eerst gewoon om ''stoer'' te doen, maar nu doe ik het meer voor stress. Soms voor plezier met mijn vrienden, maar dat doe ik niet zo vaak meer.
@100DIVERGENT11 Bedankt voor, het reageren en het advies! Ik zal kijken of we dat, op school hebben. Met mijn vrienden heb ik nog wel, contact maar niet zoveel meer natuurlijk. Ik weet niet of hun nou juist willen stoppen..... Omdat vooral sommige van hun, veel problemen thuis hebben etc.
@MVDE Nogmaals bedankt voor, het reageren en het advies! Ik heb niemand anders behalve dan mijn, beste vrienden waar ik het tegen durf/kan vertellen. En ik vind het inderdaad ook best raar, en niet leuk dat mijn mentor niet zoveel deed. Ik heb het nu al, een week volgehouden. Ik deed het eerst gewoon om ''stoer'' te doen, maar nu doe ik het meer voor stress. Soms voor plezier met mijn vrienden, maar dat doe ik niet zo vaak meer.
@100DIVERGENT11 Bedankt voor, het reageren en het advies! Ik zal kijken of we dat, op school hebben. Met mijn vrienden heb ik nog wel, contact maar niet zoveel meer natuurlijk. Ik weet niet of hun nou juist willen stoppen..... Omdat vooral sommige van hun, veel problemen thuis hebben etc.
A
De drugs en alcohol lossen die problemen niet op. Denk je dat je ze zou kunnen overtuigen die problemen thuis met hun mentor te delen?
A
@100DIVERGENT11 Ik zal het proberen! Maar de kans is klein dat, ze het daadwerkelijk ook gaan doen.....
A
Die drugs en alcohol is ook heel slecht voor hen, dus probeer hen eens te overtuigen. Ze zetten hun toekomst ook op het spel.
A
Net je post gezien , als je echt aan die drié dingen verslaafd bent zou ik beginnen met het belangrijkste (volgens mij toch) de drugs ! Drinken kan je mischien langzaam afbouwen en van sigaretten ga ik zwijgen want ik rook zelf ook,haha ! Maar zoals velen hierboven al zeggen,ik zou géén contact meer zoeken met je "vrienden" (om niet weer in de verleiding te komen)
A
@100DIVERGENT11 Klopt inderdaad! Maar ja ze willen, niet echt bepaald luisteren helaas.
@PALMBOOM Dankjewel voor het, reageren en het advies! Ik probeer nu ook, te stoppen met die drugs. Drinken lukt ook al een beetje. En klopt ik heb ook al nieuwe vrienden, waar ik nu mee omga van mijn nieuwe klas. X
@PALMBOOM Dankjewel voor het, reageren en het advies! Ik probeer nu ook, te stoppen met die drugs. Drinken lukt ook al een beetje. En klopt ik heb ook al nieuwe vrienden, waar ik nu mee omga van mijn nieuwe klas. X
A
Jammer dat ze niet willen luisteren. Het gaat om hun gezondheid. Als je ziet dat het echt de verkeerde kant uitgaat, kun je hun mentor inlichten, die dan stappen kan ondernemen, want die vrienden lijken niet te beseffen dat drugs e.d. gevaarlijk zijn, wat jij wel doet.
Trouwens, ik vind jouw quote "Me weird? Bitch please I'm limited edition!" echt geweldig 😃
Trouwens, ik vind jouw quote "Me weird? Bitch please I'm limited edition!" echt geweldig 😃
A
@100DIVERGENT11 Ja inderdaad! Ik zal kijken wat, ik zal doen voor ze. En dankjewel ik vind jouw, quote ook heel erg leuk! X
A
Dankjewel 🙂 Denk er maar even over na. Misschien de persoon inrichten waar jij je verhaal bij gaat doen?
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.