DRUGS...

  • 18 January 2020
  • 8 reacties
  • 375 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hi, 

2a 3 jaar geleden mijn eerste topic geopend over drugs, toen was ik ongeveer 14 jaar oud.

In 3 jaar tijd heb ik paden bewandelt die een menig "normaal" mens minder snel zou bewandelen. Ik doel nu op mijn eerste topic  "Drugs wereldje" waarin ik "jullie" vroeg om jullie mening te geven over drugs gebruik en dealen op 14 jarige leeftijd.  Als eigenwijze tiener heb ik me natuurlijk niks aangetrokken van de meningen van anderen, anders zou ik nu niet de moeite nemen om dit allemaal te typen.  In dit topic wil ik graag mijn verhaal aan jullie kwijt en misschien dat ik iemand, ook al is het er maar 1 hier mee kan helpen. Ik was 14 jaar en had destijds een jeugdvriend waar ik eigenlijk mee was opgegroeid, hij was iets ouder en. blowde destijds alleen toen. Je kan het al raden, waar je mee om gaat word je mee besmet en dat is ook zo. Ik wou ook graag een jointje roken.. Zo gezegd zo gedaan.  En van het een kwam het ander. Begint met een jointje en eindigt met ellende.  In het begin denk je dat jij de baas bent over jouw leven en dat je het daarom wel een keer kan proberen denkend ik heb alles onder controle en verslaafd worden gebeurd mij toch niet.?  Daar ga je al de fout in. In 3 jaar tijd ben ik veel verloren en nog steeds wil ik eigenlijk de schuld niet leggen bij drugs.. Maar ik ben oud genoeg nu om het toe te geven.. Drugs heeft veel ellende in me leven veroorzaakt. Ik ben mede daardoor mijn woonplek kwijtgeraakt, "vrienden" leren kennen, school niet afgemaakt. Banden met naaste zijn beschadigt geraakt. En mezelf ben ik volledig kwijt geraakt.  En vraag me oprecht af of dat ooit nog goed zou komen.  

Vooral het laatste

Ik heb mensen dood/kapot zien gaan, criminaliteit van dichtbij meegemaakt. Gelukkig kan ik nu zeggen, dat ik inzie wat voor impact drugs op mijn leven heeft gehad. Iedereen die ooit een jointje heeft gerookt, heeft gezegd tegen zichzelf 1x en nooit weer. Ik haal je alvast uit je fantasie wereld: kerel je houd jezelf voor de gek! 

Het enige "goede" wat drugs met zich meegebracht heeft, is dat ik nu, al zeg ik het zelf een boel levenservaring heb opgedaan. 

Eigenlijk mag ik van "geluk" spreken dat ik behoorlijk veel geluk met alles heb gehad. Ik kan dit namelijk nu nog typen..  

Mog jij ooit het aanbod krijgen om een keer is te gaan blowen wijs het aanbod aub af, en verlaat "vrienden" die daarmee te maken hebben. Want het is namelijk niet leuk om in je eentje ten onder te gaan.. Ze zullen je mee de diepte in sleuren.  En vervolgens zul je alleen eruit moeten komen. Niemand is daar meer, als het te laat is. En je zult ook alleen tot dat inzicht komen wanneer het al te laat is.  Na 3 jaar tijd kan ik stellen dat drugs mij totaal niks goeds heeft gebracht, behalve de vaagste avonden, nachten, middagen, ochtenden,  en dat soms allemaal op 1 dag. Als je eenmaal het pad bewandelt is vaak  de enige optie nog om het pad uit te wandelen. Je bent gedisorienteerd. Om je heen zal het donker worden. Te donker om terug te gaan. Te naif zijn om toe te geven. Overal waar "licht" schijnt zal je naartoe willen gaan, alleen.. helaas, dit al is onderdeel van het pad wat je besloten hebt te bewandelen. Je zal onderweg steeds meer van jezelf vervreemdt worden. En je omgeving.  Geld speelt een belangrijke rol...  Waarom gaan werken..?  Ik ga toch niet voor een ..   per uur werken haha.  Duisternis trekt duisternis aan.  Sommige zullen achterblijven, en verdwalen. Sommige zullen het pad uitwandelen. Dit laaste  zal veel pogingen vereisen.  Ik heb mensen achter me gelaten wat ik achteraf  veel eerder had moeten doen, misschien had ik er dan geen 3 jaar over hoeven te doen. Mensen die ook met mij dit pad hebben bewandeld lopen ver achter me. Ik had graag gewild dat we hier met ze

alle uit waren gekomen maar helaas. Je zult het alleen moeten doen.  Mijn vertrouwen is nu beschadigt in iedereen, ik vertrouw me zelf geen eens meer.  Iedereen die met jou loopt tijdens deze tocht zul je hoogs waarschijnlijk kwijt raken ookal (wil)  je dat dan niet in zien. 

Ik ben bewust niet te specefiek op dit alles ingegaan. Ik heb mijn beeld hierover zo duidelijk mogelijk proberen te schetsen en hoop dat als iemand dit leest voor 2 gewaarschuwd is. 

Voor de duidelijkheid gaat het hier niet over alleen cannabis. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


8 reacties

Reputatie 3
Badge +1

-onnodige quote verwijderd-

 

ik hoop dat je sterk blijft, ik ben al erg trots op je omdat je dit hebt in gezien en dat je ook anderen er van probeert te weerhouden.

ik weet zeker dat je het kan volhouden en lukt dat niet kijk dan naar dit berichtje :kissing_heart: 

Reputatie 3
Badge +1

Geldt dit ook voor Happy Pills? Ik ben verslaafd.

Hey,

 

Knap van je dat je dit allemaal verteld en dat je eruit het wereldje bent gekomen,

 

Ik heb alleen een paar vraagjes,

Vind je dat mensen die drugs gebruiken mede verandwoordelijk zijn voor de criminaliteit erachter? Denk hierbij aan dumpingen en bijvoorbeeld een brandgevaarlijk lab in een woonwijk. 

 

Wat bedoel je met ‘’Mocht jij ooit het aanbod krijgen om een keer is te gaan blowen wijs het aanbod aub af, en verlaat "vrienden" die daarmee te maken hebben.’’? Ik krijg van m’n vrienden een jointje als we bij iemand thuis chillen. Niemand van ons allen zit in de criminaliteit en zou dat denk ik ook niet gaan. Ook ga ik welleens naar een festival waar ik dan een pilletje neem. Die koop ik ook gewoon van een bekende en laat het dan testen. Maar diegene zit ook niet in de criminaliteit. Ik denk namelijk dat de meeste drugsgebruikers nooit de criminaliteit in gaan. Ik denk dat soms een pilletje of een jointje helemaal geen kwaad kan zolang je het maar kan beheersen. Als je jezelf niet de baas bent moet je er niet aan beginnen. Ik zou er namelijk niet aan moeten denken mijn vrienden kwijt te raken. Ik ken ze namelijk al een heel tijdje en kan ze alles altijd vertellen. Is dit niet gewoon ontstaan doordat je veel haat hebt naar de mensen die je destijds dat wereldje hebben ingesleept? 

 

Nogmaals respect voor je verhaal, de vragen zijn alleen uit pure interesse.

 

Groetjes en sterkte,

 

Jack

Badge

Drugs gebruiken of dealen zijn twee totaal andere dingen

Badge

woahh dit verhaal inspireert mij echt om dan ook maar nooit drugs te doen, en de manier waarop jij dit hebt geschreven is zoo goed wtf 

im proud of you

Badge

Drugs gebruiken of dealen zijn twee totaal andere dingen


maar drugs doet en je verlaaft raakt dan wil je meer en dan raakt je geld op en dan wil je makkelijk veel geld verdienen en dan ga je maar dealen want dat verdient heel goed dus eigenlijk wel een beetje het zelfde

Hey, Ik heb een vraag? Mijn vriend ging dealen en heeft nu schulden.

Kan je mij misschien vert6ellen wat goed voor hem is om te doen want ik wil de politie inlichten.

Graag je antwoord.

 

 

 

 

Hee, ik ben ervoor je okal ken ik je niet weet dat ik er ben en je wilt helpen. :kissing_smiling_eyes:

 

Reageer