Vraag

broertje is game verslaafd

  • 3 May 2022
  • 6 reacties
  • 227 Bekeken

Badge

Hey , mijn broertje (10) zit op vrije dagen van 9:30 s ochtends tot een uur of 22:30 op zijn PlayStation . Eten word gebracht en hij neemt geen pauzes. Ik kan niet leren door het achterlijke geschreeuw van hem. Hoe spreek ik mijn ouders hier op aan ? En hoe zorg ik dat dit niet meer gebeurt ? Mijn broertje loopt achter met dingen die een 10 jarig iemand moet kunnen. Hij kan geen veters strikken , kan niet z’n eigen brood smeren of snijden , hij kan geen pakketje aan nemen bij de deur , hij kan niet alleen douchen (mijn moeder moet hem nog steeds helpen. ) en hij drinkt alleen ranja of monster energy , hij eet altijd broodjes met pasta . Nooit gezonde dingen.  is dit normaal ? En wat moet ik hier tegen doen want dit is niet goed voor hem en de rest van t gezin aangezien hij iedereen stoort 


6 reacties

Vervelend zeg! Ik zal proberen eerst met je broertje zelf er over te praten, en als dat niet werkt naar je ouders. Misschien helpt het om gewoon af en toe tegen hem te zeggen van: zullen we even naar buiten ofzo zodat hij er achter vandaan komt.

Reputatie 6
Badge +5

Hoi! Wat @Ikke13 al zegt, je kan idd eerst met je broertje gaan praten, maar uit je verhaal maak ik ook een beetje op dat dat niet zo makkelijk is (ik kan me vergissen). Je zou dus ook eerst naar je ouders kunnen gaan, want je broer is natuurlijk hun verantwoordelijkheid, het is hun kind tenslotte. Je zou als eerste gewoon tegen hen kunnen zeggen dat je je niet kan concentreren door het geschreeuw van je broertje, want volgens mij is dat waar je het meeste last van hebt. Als je ouders naar jouw klacht luisteren, zullen ze van zelf ook gaan zien dat het niet goed gaat met hem (en met zijn eetgewoonten enzo). Je zou ook je zorgen over je broertje kunnen delen met je ouders, het kan zo niet langer. 

Heel veel succes! xxx

Reputatie 5
Badge +4

Jeetje ik hou dat niet vol zolang achter de PlayStation ik kan tot ongeveer anderhalf uur en daarna ben ik er klaar mee. Maar wat iedereen zegt hierboven datum je doen.

En misschien kun je vragen van wil je een bordspel doen? Zodat hij wel een spel.doet maar dan niet achter zijn PlayStation

Groetjes!!!

Reputatie 4
Badge +3

Heyy,

mijn broertje is ook game verslaaft als t aan hem ligt zit hij er ook de hele dag achter. Mn ouders geven hem scherm tijd maar vaak houd hij zich daar ook niet aan. Dan krijgt hij gwn straf. 
 

misschien als je met je ouders erover gaat praten dat ze dan ook er iets aan gaan doen.

 

succes!!! <3

Reputatie 7
Badge +9

Je moet echt moet je ouders gaan praten hier over  en met je broertje 

Reputatie 5
Badge +4

Dit probleem komt voor een groot gedeelte door je ouders. 

Eten word gebracht. Als ze nou eerst daar mee gaan stoppen, dan word het contact met de familie al groter. Wat dus ook weer lijd tot een betere relatie tussen je ouders en je broertje

Misschien kunnen je ouders ook wat meer uitjes gaan verzinnen. En dat hoeft helemaal niet zo speciaal te zijn hoor. Een strand wandeling is al een goed voorbeeld. 

 

Ik heb ook bijna een verslaving op gelopen. Maar toen ik een keertje niet mee wilde naar een dierentuin ofzo, gooide m'n vader gewoon de computer uit het raam. Nou toen had ik mijn lesje wel geleerd hoor. 

Reageer