Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Blowen VS alcohol. Wat is slechter?

• 15 augustus 2012
  • 5 reacties
  • 588 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Ik vind het raar dat mensen zeggen dat blowen super erg is en dat het illegaal moet worden. Want ik heb op het internet gelezen en mn familie bevestigt het zelfs dat een glas alcohol veel erger is dan een joint!

5 reacties

uhm. volgens mij is alcohol slechter op jongere leeftijd dan 16 maar blowen erger op 16+ (gelezen op zon site) maar ik zou bijde niet doen 😛 al mag af en toe een biertje wel (16+ ALLEEN als je jonger bent echt niet doen)
Laat ik het zo zeggen aan wiet/hasj kan je niet dood gaan alleen erg misselijk alcohol daar integen kan je wel van de kaart van gaan.
Joint is ook niet goed voor je want het tast je longen aan.
Badge +17
Van wiet enzo kun je zieker worden, niet dood maar zieker. Van alcohol kun je dood gaan (en een kater...). Ik weet het niet zeker maar volgens mij heb ik een keer ergens gelezen dat alcohol op jonge leeftijd slechter is dan een joint maar als je 16+ bent is een joint schadelijker voor je hersenen dan alcohol.
ligt er aan in welke mate je het gebruikt
af een toe een glaasje is niet zo erg toch?
daar in tegen vind ik persoonlijk blowen minder slecht want ik zie mense niet zo snel agressief worden en de weg kwijtraken 🙂
wiet dat tast je longen aan en je kunt er kanker van krijgen. volgensmij is een joint 3x zo kankerverwekkend dan een sigaret. als je op langer termijn wiet rookt kan dat ook je hersens aantasten. van wiet kun je wel fout gaan en dan moet je kotsen, maar als je goed gaat dan weet je nog wel wat je doet en is alles om je heel gewoon chill. drank daar in tegen tast je hersens sowieso aan en je weet vaak niet meer wat je doet en als je te veel neemt kun je in een erg geval in coma raken.
als ik eerlijk ben vind ik een joint minder erg/gevaarlijk dan drank

Reageer