Blowen, doen of niet?

  • 27 November 2016
  • 32 reacties
  • 3020 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi allemaal,

Ik zit in een best wel moeilijke situatie. Sinds een maand praat ik met een jongen en hij is best leuk, maar hij is best wel een junkie. hij blowt elke dag. Hij heeft mij ook gevraagd om te blowen en ik wil het best doen. Maar, ook weer niet. Elke keer als ik denk aan het feit dat ik drugs ga gebruiken krijg ik een heel raar gevoel in mijn buik. Maar, ik wil het gewoon een keer proberen weetje. Maar, met mijn ouders gaat het best moeilijk. S'avonds mag ik niet alleen weg, dus ik zeg die jongen elke keer af. En als ik wel een keer weg mag, dan kom ik sowieso thuis met rode ogen. Wat vinden jullie dat ik moet doen? Ik weet het namelijk echt niet. Ik ben 15 jaar en heb nog noooooit gerookt of iets met drugs gedaan, ik heb eigenlijk ook nooit alcohol gedronken..

32 reacties

Ik zou het niet doen.
De meeste drugs zijn illegaal verklaard met een reden.
Wiet zover ik weet niet ,maar dat betekent niet dat je het moet gaan gebruiken.
Niet doen het is bijna net zo erg als roken het is eigenlijk langzaam zelfmoord plegen (vind ik) Dus NIET doen voor je eigen longen en gezondheid

- aangepast door de Kindertelefoon, onnodige quote verwijderd.-
Niet doen
Zeker niet doen! Na keertje wil j het misschien nog een keer en nog een keer en raak je langzaam VERSLAAFD!
Bij mij in de klas zitten er veel die roken en Blowen....ik vind het best erg...in de 2e klas...

gr M3
Als je het WILT proberen maar het nog niet het goede moment vind, moet je je zeker niet laten pushen. Probeer het als het jou uitkomt. 1 keer proberen kan geen kwaad toch? Ik ga je niet aansporen het te doen, want het is tenslotte illegaal maar als je het zelf wilt, moet je het doen (denk er nog eens goed overna). Dan ben je zelf ook weer een ervaring rijker.
ik blow zelf ook stiekem, en me ouders komen er nooit achter.
maar als je het toch eng vind en buikpijn van krijgt zal ik het niet doen!
laat je ook niet onderdruk zetten, hoe moeilijk het is.
Ik zou het zeker weten niet doen. Zeg de jongen duidelijk dat je het niet wilt, en ook geen behoefte aan hebt.

Ik zal je uitleggen waarom ik er zo over denk. Ik vind dat je het leven moet leren leven zonder dit soort "hulpmiddelen" zie het leven als een soort uitdaging.

Ik hoop echt dat je het niet doet
Kijk weetje als je het zelf echt voor de 100% wilt dan ja moet je t zelf weten maar ik zeg altijd: bij twijfel niet doen!!
ik heb het ook geprobeerd omdat mijn vriend namelijk ook blowd enzo, en ik ben dr eigenlijk een beetje verslaafd aan geraakt.. dus k hoop dat je t niet doet maar de keuze ligt altijd bij jou, succes!
~xx TheWhiteMoonn
420 blaze it!
Je zegt al zelf sinds dat je die jongen kent je wilt proberen te blowen. Laat je niet meeslepen door dingen die hij normaal (dagelijks of wat dan ook) doet. Dadelijk denkt hij dat jij toch doet wat hij ook doet en gaat hij een stapje verder overigens ik zeg niet dat hij dat doet maar het kan gebeuren. Luister naar jezelf, wees jezelf en probeer je niet te laten meeslepen door iets of iemand. Succes!
Wss zijn de onderbuikgevoelens zenuwen heb ik ook gehad maar moet er wel bij vertellen dat ik om de zelfde reden ben begonnen als jou en ik nu eigenlijk verslaafd ben want na een keer denk je oohw dat ging best goed dus kan nog wel en keer enzovoort en zo raak je verslaafd... als je t persé wilt gebruiken doe t dan met mensen die je echt vertrouwd en als je bang bent dat je ouders erachter komen blow dab smiddags rond n uur of 1 dan is het met etenstijd uitgewerkt
Wiet roken is niet slecht? Op jongere leeftijd wel, maar deste ouder deste beter word t
Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon

Van je geboorte tot je dood (en als je aam drugs doet, drinkt etc. Zal je dood eerder zijn dan bij anderen) is wiet roken in dit geval dan slecht voor je gezondheid
gewoon doen genieten van het leven kan geen kwaat, zelf doe ik het regelmatig en het is super chil.
Als het verkeerd voelt niet doen maar let op ik heb afgelopen zaterdag vor het eerst geblowt er zat 0.4 gram in toen voelde ik beetje en toen kwam hij aan met halve joint vol toen had ik ook bijgenomen omdat ik beetje high was toen had ik daar 5 echte trekjes van genomen dus zwaar inhaleren en door neus uit wss kan je dit niet omdat je niet gerookt hebt en ik wel dus je zal gaan hoesten als je wilt maar toen was i kzo stoned en gingen we weer naar feest dat ik shot whiskey bijnam zorg dat er geen drank of andere dingen aanwezig zijn want je hebt schijt wat oo kwel leuk is hoor maar ikwas aangeschoten en stoned af tegelijk geweldig gevoel natuurlijk maarja als je depresief bent op dat moment if gestrest maak ne het erger maar als je relaxed bent en ook om te proberen kan je het heus wel een keer doen ( hou het daarbij! ) zelfde met roken andere dingen nooit proberen ik hoop dat jij of anderen hier wat aan hebben
ZIP
Het zal altijd jouw eigen keuze moeten zijn.
Het is natuurlijk niet aan te raden maar ik vind dat proberen moet kunnen.
Je kan ook na denken van wat heeft het voor toegevoegde waarde als ik ga blowen? ( ik moet niet veel zeggen maar als je het nog nooit gedaan hebt kan je nog te redden zijn haha )

Meeste mensen praten over de gevolgen zoals longkanker etc. ik niet, maar er zitten inderdaad wel gevolgen aan. hoe je het ook wend of keert.
Praat een keer met je ouders over blowen, wat hun ervaringen zijn, wat hun ervan vinden. Het kan heel moeilijk zijn maar eerlijkheid en praten werkt echt 10000x keer beter. De situatie thuis is bij mij sterk verbeterd sinds ik altijd alles vertel en vraag.

Ohjah, besluit je toch een keer te gaan blowen?
Zorg dat je weet wat je een beetje kan verwachten, zorg dat je eten en drinken hebt en ook van te voren iets hebt gegeten en gedronken, doe het vooral niet te gehaast,zorg dat er iemand bij is dat verstand heeft en weet wat hij/zij moet doen wanneer het niet goed gaat,
Je bent wijs genoeg om te voelen wat je lichaam zegt dus altijd zelf beslissen en niet doen om er bij te horen 😉
Niet foen
beetje late reactie* gwn experimenteren gwn zelf je grenzen bepalen
heey. ik snap je heel goed! heb ook duizenden vrienden die roken/blowen (drugs gebruiken en drinken), ik weet ook niet of het eig wil of niet! maar ik vind t lastig om nee te zeggen, en heb t toch al paar keer gedaan. nu vind ik het nog lastiger om nee te zeggen, omdat ik het toch al paar keer heb gedaan! terwijl ik het eig niet wil, want het mag niet van me ouders en de volwassen om me heen.

maar als je maar blijft denken dat je het een keer wil proberen is ook niet goed.

tis je eigen keuze wat je doet.
als je niet iemand bent die dingen als je het 1x hebt gedaan, nog een keer wil doen. zou ik het doen, want 1x is niet goed! maar dan weetje hoe het is.
of je doet het niet! en heb de gedachten dat je dit doet voor je ouders, en dat je ouders blij zullen zijn dat je het niet gedaan hebt.

de keuze is aan jou! en dus niet je ouders of je vriend of iemand anders
Niet doen.
Reputatie 2
Badge +17
Een politiek correct antwoord zou zijn 'doe het niet'. Je hebt het blowen niet nodig, waarom zou je het dan doen? Vooral de eerste keer zal je niet goed stoned worden of iets dergelijks. Het is slecht voor je, kan verslavend werken en nogmaals; je hebt het niet nodig, waarom zou je het dan doen?
Ik zou het niet doen sowieso als je aleen bent met die jonge voordat hij je een drankje geeft met drugs en dan poef ben je weg (Ik wil je niet bang maken maar mijn mama maakt me bang met dit en en als hij echt van je houdt dan snapt hij wel dat je het niet wilt of klaar voor bent
Blowen is leuk en je bent jong dus waarom niet denk ik dan
Ik doe het ook. Ben een jaar ouder dan jij bent. Ik ben er niet verslaafd aan geworden maar ik geef je de tip om het NIET te doen.
Heyy, ik ben 14 en ik rook echt al heel lang ik zit aan alcohol en ik blow en ik snuif. En met mij is er nog steeds niks aan de hand. Maar ik doe het al best lang dus ja. Je moet zelf weten wat je doet tog? Ze kunnen je niks verplichten.!!!

Reageer