Vraag

Alcohol verslaving

  • 5 March 2020
  • 5 reacties
  • 232 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi,

 

Ik ben nu 16 jaar, en ik heb een probleem.

Namelijk dat mijn vader, op een normale dag, zo'n 16 á 18 biertjes naar binnen klokt.

Hij wordt nooit echt agressief,  maar (gelukkig) meer rustiger ervan. 

Maar mijn zussen en ik vinden het echt vervelend, en het gekke is dat hij af en toe toegeeft dat hij veel drinkt, maar hij wilt maar niet stoppen. 

Hij verdient veel en mijn moeder is overleden, ik denk dat dit de factoren zijn die eventueel kunnen meespelen. Wat moet ik doen? en is 16 á 18 bietjes per dag echt veel, of overdrijf ik?

mvg

 


5 reacties

Hallo Thijs2003 :)

16 a 18 biertjes per dag is veel! In vergelijking mijn vader (Die heeft ook een alcoholverslaving maar ik zie hem al bijna 4 jaar niet meer) dronk 12-15 biertjes per dag en werd daarvan in combinatie met zijn medicijnen kotsmisselijk. 

-Dr8gon99

Gegroet, je vader is in mijn ogen ernstig verslaafd. Denk maar aan de lange term en hoeveel schade er zou kunnen aangericht worden zowel  fysiek als mentaal.  

Probeer gewoon een keer met je vader een gesprek aan te gaan of met je zussen erbij en zeg dat jullie dit niet meer pikken.. 

als jullie dit niet doen dan maakt het niet uit maar kijk zeker naar de gevolgen van alcohol op lange en korte termijn.

 

Badge

Hoi mijn moeder is ook overleden maar daar gaat het niet om ik had als eerste met de politie er over gehad zoals je kan naar een politie kantoor gaan en het er over hebben met je vader wel met je zussen want als hij tot nu toe nog niet agressief was geworden kan dat nu wel dus met je zussen veel suc6 

Hey

heb het zelfde meegemaakt als jou en wat ik andere zeggen over schaden moet jij je niet te veel zorgen over maken. Heb je nog een opa en oma van je vaders kant of mensen waar hij om geeft? Je zou het met die mensen der over kunnen hebben. Dit is echt een kut situatie omdat je moeder er niet meer is. Als je vader zelf er niet mee stoppen word het wel een stuk lastiger. Zoals ik al eerder zij was mij vader het ook en hij werd er ook niet agressief van en heb hem al die tijd alles gedaan wat ik voor hem kon doen en hoop dat je het zelfde voor je vader zal doen. Ik denk niet dat hij zijn kinderen kwijt zou willen dus je kan proberen om een keer 1 op 1 met hem er serieus over te hebben maar wel op een hele relaxte toon en niet boos op hem worden. Hoop dat je hier wat aan hebt.

 

groetjes Sjaak afhaak

Reputatie 1
Badge

Dit is wel veel per dag. Het is wel fijn dat die niet agersief is. Maar het is voor je vader niet fijn maar het is ook niet fijn voor jullie wat ik natuurlijk snap. Het is niet jou verantvoordelijkeheid maar je kan je zelf en hem wel helpen door er over te praten met iemand die je vertrouwd. En er samen een oplossing voor vinden.

Reageer