Alcohol drinken of niet?

  • 27 February 2018
  • 5 reacties
  • 455 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Al mijn vriendinnen drinken al alcohol en ik lieg tegen ze dat ik ook drink omdat ik erbij wil horen.(ik heb 1x een glaasje champagne gehad met oud en nieuw) een van mijn vriendinnen heeft binnenkort een feestje en er komt alcohol, wat moet ik doen? Moet ik gaan drinken om er niet buiten te vallen of zeggen dat ik die avond niet drink. Wat zouden ze dan van mij denken ? ik ben trouwens 14 jaar en ben de oudste van mijn vriendenkring.

5 reacties

Hey,
Ik snap dat de verleiding en vooral de groepsdruk groot is. Ik zou het, hoe moeilijk ook, echt niet doen. Ik ben 16 en heb nog nooit gedronken omdat ik het niet wil en het mij eigenlijk niet boeit wat andere mensen er van vinden. probeer je niks aan te trekken van de mening van andere mensen. Je bent juist sterk als je doet wat je zelf wilt en je niet laat leiden door groepsdruk.
Jonah
Hoi,

In bijna elke vriendengroep is er groepsdruk, maar wat wel belangrijk is, is dat je ondanks de groepsdruk, nog het gevoel hebt dat je jezelf kunt zijn en dat je vrienden dit accepteren.

Ik vind het sowieso al best raar dat je vrienden die jonger dan 14 zijn al alcohol drinken. Alcohol is gewoon echt slecht voor je. Dat weet jij ook. Je wilt ook eigenlijk geen alcohol drinken.

Als je nu begint met alcohol drinken en het loopt uit de hand, kun je rekenen op hersenschade en andere schade in je lichaam door de alcohol. Je kunt ook eerlijk zijn tegen je vrienden en geen alcohol drinken. Misschien willen ze dan niet meer met je omgaan, maar dat is dan hun verlies. Als ze dat doen zie je ook maar weer dat het eigenlijk geen echte vrienden zijn.

Je kunt altijd weer nieuwe vrienden vinden, maar je hebt maar 1 kans met je hersenen.

Gr. Pin
Alcohol is erg goed voor je......




..... als ontsmettingsmiddel , verder niet.

Neem ondanks de groepsdruk je eigen beslissingen.
Alcohol is namelijk niet zo goed voor je lichaam, zeker niet als kind.
Hoe komen ze überhaupt aan drank en waarom denken ze dat het leuk is?!
Ze zijn sub 14!
Je hoeft niet persee te drinken om er bij te horen je kan ook redbull drinken dat lijkt dan op bier als jr het in een glaasje invult
Bedankt voor de tips. Ik heb uiteindelijk gezegd tegen mijn vriendengroep dat ik die avond niet zou drinken omdat anders mijn ouders erachter komen. Maar ik heb die avond heel veel energie gehad en nu ben ik daar verslaafd aan ?

Reageer