13 jaar & drugs

  • 18 January 2014
  • 20 reacties
  • 2768 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben 13 jaar en zit in de tweede. vanaf de eerste ben ik begonnen met roken. ik rook nu wanneer ik kan roken,
en ik blow ook heel vaak. Ik ben de laatste week elke dag stoned geweest, en ook drink ik, zonder mate.
Nu heb ik een paar vragen. Hoe zit het met jou leven? Vind je dit normaal of vind je dit waanzin? Wat zou jij doen
als je mij was?  (mijn ouders weten het niet, alles doe ik stiekem)

20 reacties

ook heel veel van mijn vrienden doen het, maar ik zelf niet. zij vinden het echt niet gek en vinden het eigenlijk juist heel knap. ik heb er zelfs een paar helpen te stoppen met roken en blowen. en als je vrienden het wel gek gaan vinden, zijn het wel je echte vrienden dan? lijkt mij van niet..
Begon ook met blowen op mn 13e. Nu snuif ik speed en oxycodon dagelijks.
Be warned.
Ik vind het echter geen probleem, zolang je het maar bij wiet houdt, wat dus niet het geval was bij mij 😂
Tekst is zelf aangepast i.v.m ouderdom van het topic. Tekst was niet meer relevant.-
De tekst is verwijderd, is in strijd met de forumregels - ik rook ook btw
Ik vind persoonlijk dat op je 13e al beginnen met roken heel jong is. Ook moeten zoals eerder gezegd je hersencellen nog voort groeien en dat zullen ze niet doen als je ze kapot rookt,drinkt en smoort. Vooral niet wanneer ze nog aan het groeien zijn. Ik vind dat als je wat ouder bent (16jaar) dat je dan al wel wat kan beginnen exprerimenteren maar ook met mate. Dit kan miss zijn omdat de grens in België lager ligt dan in Nederland maar oké. Hoe later je begint hoe beter en nog beter is als je helemaal niet zou begonnen zijn.
( REPOST VAN :CRYSTALCASTLES IK REPOST HET OMDAT IK er de nadruk op wil leggen en het mooi geschreven en uitgelegd vind! Als het niet van je mag zeg het dan oké? )

Ik snap dat je mee gaat in de peerpressure en zo bent gaan roken en blowen, maar 13 jaar is nog heel erg jong. Dat is niet het moment om te gaan experimenteren; je moet nog puberen, je hersenen zijn nog volop in de ontwikkeling en je bent dus simpelweg nog niet volwassen (hoe graag je dat ook zou willen). Hoe jonger mensen beginnen met drugs (of dat nou tabak, wiet, drank of wat dan ook is) hoe groter de kans dat ze in hun latere leven verslaafd zijn. Zoek maar op op internet, dat is een vrij hoog percentage. Als al je vrienden dit ook doen vraag ik me af of dat je vrienden wel moeten zijn, voor je het weet zit je aan sterkere dingen en kom je er helemaal niet meer van af.

Wat ik je adviseer: praat er met mensen over, met vrienden, op school met een vertrouwenspersoon oid, de huisarts, en als het je lukt vooral ook je ouders. Ik noemde de huisarts omdat hij/zij je waarschijnlijk ook beter uit kan leggen waarom gebruiken op zo'n jonge leeftijd niet oke is.
Roken, drank en drugs.
Jij bent echt goed bezig zeg, je lichaam beschadigen word zo wel heel leuk...

Stop er mee.
Het is heel slecht voor je.
En het kost heel veel geld.
En het is niet "stoer".

En op wat voor school zit je dat dit normaal is?¿?¿?
je moet stoppen JE BENT PAS 13!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
dat doet niemand op zun 13de.


sorry maar dit vind ik een beetje onrespect loos want 1. t klopt niet
2. laat het
Doe jij het omdat iedereen het doet?
Of doet iedereen het omdat jij het doet?

Het is nu nog spannend, maar over een tijdje raak je zo afhankelijk en verslaafd ervan dat het echt niet leuk meer is. Je krijgt echt spijt. Je zal zo blij zijn met jezelf omdat je nu gestopt bent. Wat je nu gaat doen.

Ik heb een idee. Steeds als je drugs of sigaretten of wat dan ook koopt, doe je het gelf dat het zou kosten in een spaarpot, zonder dat je het koopt. Over een tijdje kijk je of je ervan op vakantie kunt.
Succes.
hallo, ik weet dat ik erg laat ben met reageren... maar ik heb een jongen op onze school ( zelfde leeftijd enzo ) hij doet precies hetzelfde als jij nu. Hij gaat er kapot aan hij komt soms niet meer op school voor 2 weken en zijn tanden zien er vreselijk slecht uit. Ook zijn ouders weten dit niet, hij doet het om stoer te doen ik zal je zeggen het helpt niet. Iedereen vind hem dom dat hij zo doet hij maakt zichzelf stuk hij heeft nu een vriendin ( die hij waarschijnlijk verkracht heeft ) en ze zegt dat hij moet stoppen. En nu doet hij t niet en ook zij is bij hem weg, die zielige jongen heeft nu niets ( waarschijnlijk ook geen brein meer aangezien hij elke week 6 keer ofzo stoned is en dronken ) hij zou bijna geschorst worden maar ze hebben hem een tweede kans gegeven. Hij is afgekickt en een aardige gozer geworden, zn vriendin is weer terug bij hem en hij gaat over, wat ik wil zeggen is denk alsjeblieft aan de consequenties als je dit doet, het kan vreselijk gevaarlijk zijn en dom. Het is totaal niet stoer en je kan je toekomst verkloten. Stop voordat je er spijt van krijgt!!!!!!!
@MilanB,

Volgens mij krijg je niet al te snel kanker in je lever van drinken.
Het tast inderdaad je lever aan wat al niet prettig is en waardoor je ook kunt overlijden. Eens in de zoveel tijd een beetje alcohol is niet slecht.
Zoals met alles geldt : met mate.
Je moet trouwens niet drinken of roken of drugs gebruiken. Zeker niet onder de 18 aangezien je hersenen dan nog in ontwikkeling zijn.
(Met elk pilsje sterven er een paar duizend hersencellen. Denk daar maar overna voordat je ze stuk drinkt)
Het gezegde is: Zolang je jezelf blijft word je vanzelf uniek... Drugs, alchol en al die troep is niet gezond laat dat duidelijk zijn. En je bent ook nog niet eens stoer maar overduidelijk niet slim bezig! Dit gaat je problemen opleveren. Bespreek het met je ouders/vertrouwenspersoon. En die "vrienden" zijn koekoek uit mijn ogen gezien.
Ik zou zeker stoppen van alchol krijg je het aan je lever heel veel kanker kun je er van krijgen wel 7 soorten roken longkanker en dat kan vroeger dan je denkt dat kan op iedere leeftijd dus zul je eerder aan dood gaan ik ken een jongen van 15 die rookte en blowde ook en heeft daardoor kanker gekregen en is doodgegaan dus ik zou stoppen
@donm alcohol is eigenlijk ook een harddrug....

Ik snap dat je mee gaat in de peerpressure en zo bent gaan roken en blowen, maar 13 jaar is nog heel erg jong. Dat is niet het moment om te gaan experimenteren; je moet nog puberen, je hersenen zijn nog volop in de ontwikkeling en je bent dus simpelweg nog niet volwassen (hoe graag je dat ook zou willen). Hoe jonger mensen beginnen met drugs (of dat nou tabak, wiet, drank of wat dan ook is) hoe groter de kans dat ze in hun latere leven verslaafd zijn. Zoek maar op op internet, dat is een vrij hoog percentage. Als al je vrienden dit ook doen vraag ik me af of dat je vrienden wel moeten zijn, voor je het weet zit je aan sterkere dingen en kom je er helemaal niet meer van af.

Wat ik je adviseer: praat er met mensen over, met vrienden, op school met een vertrouwenspersoon oid, de huisarts, en als het je lukt vooral ook je ouders. Ik noemde de huisarts omdat hij/zij je waarschijnlijk ook beter uit kan leggen waarom gebruiken op zo'n jonge leeftijd niet oke is.
Het is niet goed voor je, maar je moet toch echt je eigen leven leven. als Drugs Alcohol en Tabak erbij horen so wat. mijn mening is wel om het allemaal met mate tedoen als je nog lang vvan je leven wilt genieten. Ik heb zelf redelijk een drank probleem vanwege mijn eigen situatie maar ik zou nooit roken of drugs gebruiken.
~Donn
Haai,

ik Raad je aan om te stoppen! je hoort het natuurlijk overal, dat het niet goed voor je is.. maar het is echt zo. je bent pas 13, je lichaam en hersenen functioneren nog goed.. Later wanneer je het nodig hebt.. dan is het al afgezaagd. daarnaast, een jointje roken, maakt je echt Verrot.
dat is niet erg hoor, ik begon ook op mn 13e met alles uitproberen, ik dronk elk weekend wel. maar het is natuurlijk niet goed voor je gezondheid, en je kan het toch ook gezellig hebben zonder drugs of drank?
Ja kan wel ik ben pas 14 30dagen en jad toen ik 13 was Hash en Wiet gerookt door m vrienden
Maar echt AL mijn vrienden doen het.. Ook veel mensen van andere scholen doen het. 
je moet stoppen JE BENT PAS 13!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
dat doet niemand op zun 13de.

Reageer