zusje steelt spullen

  • 5 July 2018
  • 2 reacties
  • 318 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey allemaal,

Zoals je al in de titel kan zien steelt mijn zusje mijn spullen.
Aan het begin was het niet zo grootst, een armbandje ofzo.
Het wordt alleen steeds erger..
In de kerstvakantie had ze ook al een make-uptasje uit mijn koffer gestolen, en dat heb ik toen tijdens de vakantie wel tegen mijn ouders gezegd..
Ze had mij en mijn ouders toen beloofd dat ze dat nooit meer zou doen, maar dat geloofde ik natuurlijk niet.
Ik was laatst 2 bh's kwijt, voor een langere tijd (1 maand), dus ging opzoek in dr kamer en vond ze daar!
Zo gaat het maar door, en het is super vervelend omdat ik mijn spullen (geld, ondergoed, make-up etc.) gewoon niet meer normaal in mijn kamer kan laten liggen want dan weet ik zeker dat ik het kwijt ben..
(we schelen 2 jaar)

Wat kan ik hieraan doen?

groetjes

2 reacties

Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Aangezien je ‘al’ twee dagen geen reactie hebt ontvangen ben ik hier. Het is inderdaad heel erg vervelend dat je zusje dit blijft doen. Ik denk dat je het beste dit met je ouders kan bespreken. Zij doet dit omdat er geen gevolgen aan zitten. Ze kan pakken wat ze wilt, want niemand houdt haar tegen. Vertel je ouders dat je er al heel lang en vaak last van hebt. Vervolgens kunnen zij met haar in gesprek gaan, of met jou erbij. Elke keer als het daarna weer gebeurd ‘moet’ je haar er gelijk weer erop aanspreken. Anders blijft ze maar haar gang gaan. Dit betekent dat je steeds moet opletten wat je hebt en waar, maar hopelijk stopt je zusje er gewoon mee.
Hoi,

De vorige keer heb je het ook tegen je ouders verteld, ik zou dat nu ook doen.

Zij moeten je zusje laten zien dat stelen niet kan en dat daar consequenties aan vast zitten.

Het is natuurlijk goed om zelf ook je zusje er op aan te spreken, maar jij bent natuurlijk niet haar moeder, dus je moet wel oppassen dat je niet zo overkomt. Al sta je natuurlijk wel volledig in je recht om boos te worden en haar er op aan te spreken.

Misschien kun je als het de volgende keer gebeurt het laten liggen, zodat je 'bewijs' hebt? Maar ik hoop dat je het niet nodig hebt en dat je ouders het gewoon geloven.

Succes,
Gr. Pin

Reageer