Vraag

zusje

  • 26 November 2019
  • 3 reacties
  • 201 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hoi ik heb een zusje die is soms best aardig maar kan ook heel erg boos ineens worden. zij heeft asma en ooit had ze zo een erge aanval dat ik 15 min achterelkaar heb moeten rennen om haar leven te redden. en het was berg op. en achteraf heeft ze me de hele nacht als bedankje lopen uitschelden dat ze haar gewoon dood had moeten laten gaan. ze heeft ervoor (3 jaar ofzo) al 3 pogingen gedaan maar ze zijn allemaal mislukt.

ik kan dat niet echt verweken zouden jullie misschien weten wat ik kan doen?

ze heeft soms ook woeste uitbarstingen als iets anders gaat dan verwacht. dus met haar er over praten is ook niet echt een oplossing. 


3 reacties

Hoii,

waarschijnlijk heeft je zusje last van haar gevoelens. Natuurlijk is dat niet leuk voor jou dat ze zo doet. Maar je moet haar ook leren begrijpen en vragen of ze erover wil praten. Je kan ook vragen aan je ouders of ze met haar willen praten. Als ze niet met iemand wilt praten die ze kent, kan je met je ouders overleggen om misschien met haar naar een psycholoog of een ander persoon die haar kan helpen te gaan. 
Ik hoop dat ik jou en je zusje hiermee help❤️
Liefs, anoniem

Ik ben van mening dat ze dan niet echt dood wiltwilt, maar last heeft van haar gevoelens en dus aandacht nodig heeft. Ik noem die zelfmoordpogingen dan ook een schreeuw om aandacht, want als je echt dood wilt. Mislukt dat geen 3 keer. Dus neem zeker het advies van Anoniem.1234567890 aan.

Hallo jadepaart :)

Wat vervelend dat je zusje zelfmoord wil plegen en daarom ook soms boos tegen jou doet. Ik zou haar als ik jou was verwijzen naar deze website om te chatten/bellen zodat zij een oplossing kunnen zoeken daarvoor, ze kan ook online therapie daar volgen voor haar zelfmoordgedachtes: https://www.113.nl/

-Dr8gon99

Reageer