Beantwoord

zus

  • 24 January 2019
  • 3 reacties
  • 1463 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hee, ik ben 14 jaar en mijn probleem is dat ik me gepest voel door mijn zus (17 jaar)
als mn moeder iets wilt gaan doen en ik ook mee ga zegt me zus altijd “pff moet zij ook mee” dan loopt ze naar boven scheld ze me uit als bijvoorbeeld “kkr hoer”, “vieze slet” en dan wil ik gewoon niet meer mee en dan zeg ik dat zegt me moeder “huh hoezo niet” en dan zeg ik wat mijn zus deed en dan gaat ze schijnheilig lopen doen en achter mijn moeders rug haar middelvinger opsteken naar
mij.

Als mijn ouders weg zijn gaat ze me ook slaan enzo en pakt ze me beet en knijpt ze me. Ze heeft me ook weleens achterna gezeten met messen.

ik voe me mishandeld door haar, op sommige momenten wil ik gewoon dood. het klinkt misshien wel heftig dat ik gelijk dood wil maarja ik zit gewoon niet lekker in me vel...


hebben jullie misschien tips hoe ik het vol kan houden thuis?

alsvast bedankt xxx
icon

Beste antwoord door Anonymous 24 January 2019, 15:50

Bekijk origineel

3 reacties

hoi,
natuurlijk is dit niet leuk.
heb jij al een keer aan je zus gevraagd waarom ze zo naar je doet?

kan je ook misschien een keer als je zus weg is even met je moeder praten wat je zus allemaal tegen je doet en dat jij je er echt mishandeld door voelt, misschien gaat je moeder dan meer opletten en/of vraagt ze alleen jou mee naar bepaalde dingen of alleen je zus zodat jullie even niet bij elkaar zijn
hebben jullie misschien tips hoe ik het vol kan houden thuis?

Ik heb niet echt tips... maar ik wouw ff zeggen dat ik begrijp hoe jij je voelt er over.

als mn moeder iets wilt gaan doen en ik ook mee ga zegt me zus altijd “pff moet zij ook mee” dan loopt ze naar boven scheld ze me uit als bijvoorbeeld “kkr hoer”, “vieze slet” en dan wil ik gewoon niet meer mee en dan zeg ik dat zegt me moeder “huh hoezo niet” en dan zeg ik wat mijn zus deed en dan gaat ze schijnheilig lopen doen

Je kan hier vrijweinig aan doen. Alleen aan je moeder vragen of je wat vaker dingen met zijn 2en kunnen doen, dus wat ronald zijn

en achter mijn moeders rug haar middelvinger opsteken naar mij.

Ik ken het... is super vervelend.
Als mijn ouders weg zijn gaat ze me ook slaan enzo en pakt ze me beet en knijpt ze me. Ze heeft me ook weleens achterna gezeten met messen.

Heb je het wel eens besproken/vertelt tegen je moeder?
Zo ja geloofd je moeder jou? Als dat niet zo is, manipuleerd jou zus je moeder... dat doet mijn broer bij mijn moeder ook.

ik voe me mishandeld door haar, op sommige momenten wil ik gewoon dood. het klinkt misshien wel heftig dat ik gelijk dood wil maarja

Ik snap het. Ik heb dat ook zo vaak gedacht. Misschien is het een idee om vaker aftespreken met vriendinnen.

ik zit gewoon niet lekker in me vel...

Het is verstandig om met een volwassenen te praten. Misschien een mentor of een vertrouwenspersoon of een familie lid. Zij kunnen je misschien helpen

hebben jullie misschien tips hoe ik het vol kan houden thuis?

Mijn broer die heeft me van af me 6de tot nu (nog steeds) bedrijgt met messen en andere gevaarijke voor werpen. En ik zit hier nog steeds en ik ben nu 17. Dus de enigste tip voor nu. Zoek iemand om mee te praten en ga op een gegeven moment al zoeken hoe, waar en wanneer je uit huis kan gaan.

Ik hoop dat je hier iets aan had.

Groetjes
Bella
Badge
Je zus klinkt als een jaloerse meid die heel graag je moeder voor zichzelf wil.
Zodra ze je uitscheld moet jij haar uitlachen en zeggen van “ben je bang dat mamma meer van mij houd” ??
en als ze begint te huilen dan weet je genoeg

Reageer