Zelfmoord poging mislukt

  • 6 June 2021
  • 6 reacties
  • 311 Bekeken

Badge

Hii,

Ik heb gisteren een zelfmoord poging gedaan maar het is mislukt want mn vader kwam binnen maar het boeide hem niks en hij begon me te slaan.

Dat wou ik even zeggen


6 reacties

Heyy

 

Wat verschrikkelijk dat je je zo voelt. En wat verschrikkelijk dat je een poging hebt gedaan.. Zelfmoord lijkt een oplossing, maar dat is het echt niet!

 

Als je denkt jezelf nog een keer wat aan te doen kan je altijd even contact opnemen met 113. Daar kan je naar bellen / chatten en ik denk dat ze je daar een goede hulp kunnen bieden

Telefoonnummer 113: 0800-0113

 

Je zou ook altijd met de kindertelefoon kunnen chatten / bellen als je dat prettig vind. Dit kan iedere dag, anoniem tussen 11:00 en 21:00.

Telefoonnummer kindertelefoon: 0800-0432

 

Je kan altijd met mensen praten als je dat prettig vind.. Het is een grote stap om te gaan praten, maar het lucht echt op! Er zijn namelijk echt mensen die om jou geven en die jou willen helpen en steunen. Je kan bijvoorbeeld met je mentor praten, of je huisarts, een docent, goede vriend/vriendin. Je kan natuurlijk ook altijd met je ouders praten, al heb ik de indruk dat je ouders (af en toe) niet aardig tegen je doen. Als je ouders je echt regelmatig slaan zou je ook contact op kunnen nemen met veiligthuis.

 

Je zou ook een brief kunnen schrijven aan een van de personen die ik heb genoemd. Misschien is dat wat makkelijker voor je. Je kan op die brief alles schrijven wat je denkt en voelt en die aan iemand geven die jij vertrouwd..

 

Verder kan je proberen om toch kleine, positieve dingetje te blijven doen. Je kan af en toe een stukje wandelen en je hoofd even legen, een muziekje luisteren of een boek lezen. Dingen die jij leuk vind om te doen! Dat zorgt voor een beetje afleiding waardoor je je misschien (tijdelijk) iets beter gaat voelen.

 

Wat mij wel wilt helpen is als mijn hoofd te vol raakt is mijn gedachtes opschrijven in een schriftje. Ik schrijf dan als het ware mijn gedachtes uit mijn hoofd op het papier zodat alle gedachtes uit mijn hoofd zijn verdwenen waardoor ik me eventjes wat prettiger voel. Misschien helpt dit jou ook.

 

Ik geloof in jou! Jij doet er echt toe❤️
Groetjes van mij!

Hey!

Ik sluit me compleet aan bij wat hierboven is gezegd.. Jij doet er toe! Jij bent belangrijk voor sommige mensen ookal lijkt dat van niet. 

En ik wil @NaamNietBekend echt heel er bedanken voor het bericht. Goed dat je er je tijd voor maakt en neemt! Meer van dit soort mensen nodig!

 

En, hou je sterk! En praat er met mensen over.

Groetjes van mij! ❤️

Reputatie 3
Badge +2

Ik vind het heel erg voor je dat je hebt geprobeerd zelfmoord te plegen en ik hoop heel erg dat je het niet nog eens de behoefte hoeft te voelen om het nog eens te probeerd. Ik weet niet wat de reden is dat je het probeerde, maar als het probleem is dat je vader je slaat is dat iets wat je  kunt aangeven bij jeugdzorg of als je hun niet kunt/durft/wil vertellen wat er gebeurd kun je ook een van je docenten op school vertellen wat er is.

Veel sterkte

Hoii Laura,

Wat verschrikkelijk dat je vader je begon te slaan. Zelfmoord is niet de oplossing!!!! Ben jij Lauray06?? zij verteld precies hetzelfde verhaal. 

Groetjes Noortje12345

Het spijt me enorm dat hij dit heeft gedaan. Wat ik je kan aanraden is bellen naar de zelfmoordlijn, awel, kindertelefoon , kinderbescherming… Vertel dit aan iemand ( een volwassene) die je vertrouwt.  Die kan helpen om je uit je thuissituatie weg te krijgen. Omdat hij je sloeg kan je waarschijnlijk bewijs tonen als je naar de politie gaat of kinderbescherming belt natuurlijk zouden ze het sowieso serieus moeten nemen maar met bewijs is de kans nog veel groter. Heb je misschien een camera in je kamer? Dan kan je de beelden daarvan ook gebruiken. Het is echt erg wat je vader deed maar weet dat het heel veel mensen wel iets kan schelen!! Vergeet dat niet! Hou vol

Reputatie 6
Badge +3

Hey Laura,

Wat erg dat je je zo voelt en dat je vader je ook nog eens begon te slaan!

Pleeg alsjeblieft geen zelfmoord! Ook al lijkt het de oplossing, die is het echt niet.

Waarom wil je zelfmoord plegen? Is het vanwege je vader of voel je je niet fijn? Als je dat weet kan je daar ook bij geholpen worden.

Wat heel erg kan helpen is als je het vertelt aan iemand die je vertrouwd zoals je mentor of vertrouwenspersoon of een vriend(in). Zij kunnen je vast wel helpen en steunen. Jij staat er niet alleen voor!

Als je denkt dat je zelfmoord gaat plegen kan je altijd met 113 bellen of chatten. Je kan natuurlijk ook altijd met 113 of de kindertelefoon bellen of chatten als je over je gevoelens wil praten.

Groetjes iemand.

Reageer