zelfmoord

  • 5 September 2021
  • 8 reacties
  • 213 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo 

Ik denk heel vaak aan zelfmoord. een stukje komt het ook door mijn verleden :’(

ik heb echt heel veel in mijn leven meegemaakt en Ik voel me heel verdrietig.  

Ik voel me depressief. Ik heb weinig zelfvertrouwen. 

 mijn ouders zijn gescheiden voor dat ik geboren was , ik mag mijn mama niet meer zien van de rechtbank sinds ik 2 ben dus het is ongeveer 15jaar dat ik haar niet heb gezien en mijn papa is in buitenland gaan wonen en momenteel woon ik bij mijn nicht omdat ik niemand meer heb 

ik probeer elke dag zm pogingen te doen :’( 

kan iemand me helpen aub !

Ik hoop dat iemand reageert. 


8 reacties

Heyy

 

Wat verschrikkelijk dat je je zo voelt!

 

Zelfmoord lijkt misschien een oplossing, maar die is het echt niet! Als je denkt dat je jezelf wat aan wilt doen kan je altijd contact opnemen met 113 zelfmoordpreventie. 113 is 24/7 bereikbaar op het nummer 0800-0113 en ook de chat is 24/7 geopend. 

 

Je kan ook iedere dag tussen 11:00 en 21:00 bellen of chatten met de kindertelefoon. De kindertelefoon is bereikbaar op het nummer 0800-0432 en de mensen daar kunnen je denk ik ook goed verder helpen!

 

Durf je misschien met je iemand te praten over hoe je je voelt? Bijvoorbeeld met je nicht? Praten is misschien heel erg lastig, maar het is denk ik wel het best om hulp te zoeken. Ik denk ook echt dat je nicht er voor je is en die kan je vast en zeker verder helpen om je weer wat beter te voelen! Als je praten erg eng vindt zou je ook een brief of mail kunnen schrijven waarin je verteld hoe je je voelt. Dat gaat misschien wat makkelijker voor je.

 

Als je niet met je nicht durft te praten kan je ook altijd met iemand anders gaan praten zoals met je mentor, een andere docent, vertrouwenspersoon of de huisarts. Deze mensen zijn er ook echt voor je en kunnen jou echt helpen om er weer een beetje bovenop te komen!

 

Het komt echt weer goed! Ik geloof in je en jij kan dit:heart:

En als je meer kwijt wilt of meer vragen hebt ben je altijd welkom bij ons op het forum!

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Quote NaamNietBekend verwijderd onnodige quote Kindertelefoon

 

hallo , NaamNietBekend

danku voor al die dingens dat je zei dat ik kon doen maar heb dat geprobeerd maar lukt me niet en met mijn nicht heb ik geen goeie band dus met haar kan ik zeker niet praten 

weet je ik vertrouw niemand meer en waarom ik mijn mama niet mag zien van de rechtbank sinds mijn 2jaar is hierdoor :

ze heeft mijn bed weggegooid , ze heeft mijn kleren in de vuilnisbak gegooid , ze gaf me nooit eten of drinken en sloot me altijd op in een kamer , ze had mijn haren helemaal als een jongen gedaan ik durfde niet meer naar school te gaan , ik moest helemaal alleen naar de winkel gaan de ver was van onze huis en ik was nog maar 2 jaar dus was erg gevaarlijk ik word bijna overreden door een auto en dat maakte haar nooit uit als ik 40graden koorts had bracht ze me nooit naar de dokter

Reputatie 3
Badge +2

Hoi anoniemmeisje107643

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

Heel veel sterkte, 

Willemijn

Namens De Kindertelefoon

Hoi anoniemmeisje107643

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

Heel veel sterkte, 

Willemijn

Namens De Kindertelefoon

 

hey Willemijn v H 

dankjewel kan het proberen 

 

Reputatie 6
Badge +3

Hey anoniemmeisje107643,

Echt verschrikkelijk dat je dit allemaal hebt meegemaakt!

Zoals NaamNietBekend al zei kan het erg helpen om het met iemand te bespreken. Dat kan iemand zijn die je vertrouwd, zoals je mentor of vertrouwenspersoon of iemand anders. Het kan erg opluchten, en zij kunnen je dan ook weer helpen.

Je kan ook naar je huisarts gaan om het aan diegene te vertellen. Je huisarts kan je dan helpen en misschien ook doorverwijzen naar een psycholoog.

Het ook best zijn dat je een trauma hebt gekregen door alles wat je hebt meegemaakt. Dan kan een EMDR behandeling helpen. Dat helpt om een trauma te verwerken en om je beter te voelen.

Wat erg kan helpen is afleiding zoeken. Iets doen wat je leuk vindt of waar je rustig van wordt kan erg fijn zijn. Ook kan je als je heel erg niet fijn voelt gaan liggen en je handen op je buik leggen en dan op je ademhaling gaan letten.

Je gevoelens opschrijven in de vorm van een verhaal of een andere vorm kan ook helpen om je gevoelens te ordenen.

Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen. Ik geloof in je!

Groetjes iemand.

Badge

Hallo 

Ik denk heel vaak aan zelfmoord. een stukje komt het ook door mijn verleden :’(

ik heb echt heel veel in mijn leven meegemaakt en Ik voel me heel verdrietig.  

Ik voel me depressief. Ik heb weinig zelfvertrouwen. 

 mijn ouders zijn gescheiden voor dat ik geboren was , ik mag mijn mama niet meer zien van de rechtbank sinds ik 2 ben dus het is ongeveer 15jaar dat ik haar niet heb gezien en mijn papa is in buitenland gaan wonen en momenteel woon ik bij mijn nicht omdat ik niemand meer heb 

ik probeer elke dag zm pogingen te doen :’( 

kan iemand me helpen aub !

Ik hoop dat iemand reageert. 

Hey meid!

ik snap dat het verschrikkelijk is om geen van je ouders te zien en geen band met ze te hebben!

Mijn ouders zijn ook gescheiden  en heb geen contact met me vader. ik snap precies hoe het voelt je voelt je alleen en het geeft je het gevoel alsof je er alleen voor staat. In jou geval is het het best als je er met iemand over praat (iemand die je vertrouwt) zoals je nicht zij kan jou misschien verder helpen maar, weet dat zelfmoord nooit de oplossing is zo laat je mensen juist achter met verdriet en pijn ik weet precies hoe dat voelt!

// hopelijk helpt dit een beetje groetjes (tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm anonimiteit)

Ik stel voor om hulp te zoeken, zelfmoordpreventie ofzo. Vertel het ook aan je ouder(s)

Hy Xx_HentaiLover_xX 

wat je zegt ga ik zeker niet doen ik ga het niet tegen mijn ouders vertellen ik zei dat ik mijn ouders niet meer zie en jij zegt vertel het aan u ouders hoe ga da misschien 

Reageer