Word ik mishandeld door mijn moeder?

  • 1 December 2017
  • 20 reacties
  • 1275 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Is het mishandeling als ik wel eens voor straf aan de schoenen van mijn moeder of broertje moet likken? Dit gebeurd niet heel erg vaak meestal 3-5 keer per week. Nu ben ik het wel al jaren gewend maar ik wil het gewoon echt niet. De schoenen van mijn moeder vallen nog mee maar die van m’n broertje zijn altijd heel erg super vies want hij speelt ook elke dag buiten.

20 reacties

Ik denk niet dat dit normaal is. Misschien moet je er eens met je moeder over praten

Succes
Hoi, ik denk dat je even met je moeder of iemand anders hier over zou moeten praten want het is niet normaal dat je moeder je dit laat doen. Mishandeling is denk ik toch wat anders op een erger gebied. Maar ik snap dat je wilt dat dit stopt.
Veel succes.
Nee, dit is geen mishandeling maar dit is niet bepaald normaal!
Ik zou er met iemand van school over praten die je misschien kan helpen ofzo, want wat voor straf jij krijgt is niet echt normaal!
hoi,
vraagje hoe oud ben je??
dit is geen mishandeling.
maar vernedering.
aard
@aard ik ben 12 mijn moeder is 30 en mijn broertje is 7
Dit is abnormaal!
Meteen tegen jouw vrienden vertellen of iemand anders die jij vertrouws.
Wat moet je eigenlijk likken dan van de schoen?
Schoenen bedoel ik
Meestal is het gewoon de neus de zeikanten de onderkant (de zool dus) die ik moet schoonlikken maar als ik wat ergs heb gedaan is het meestal ook dat ik de binnenkant moet schoonlikken
Hallo Yusuf, als dit een serieus geval is, is dit best wel heftig ja, normaal zou ik dit niet noemen, vroeger werd ik altijd op de trap gezet als ik stout was... Maar het likken van schoenen is wel heel bizar, ik zou hiermee over praten met je mentor/docent want hierdoor kun je heel veel bacterieën binnen krijgen en dus kun je heel ziek worden.
- Itjuhh
Hoi!

Dit is niet normaal. Wat je ook gedaan hebt, het likken aan schoenen is geen goede straf. Je leert er niets mee, en het is, zoals @Itjuhh zegt, heel erg onhygiënisch.

Dit gebeurt 3 tot 5 keer per week. Dat vind ik wel erg veel! Deze straf lijkt erop gericht te zijn je iets te laten doen wat je helemaal niet fijn vindt, zodat je hetgeen waardoor je de straf kreeg, niet meer gaat herhalen. Het is ook vernederend om aan schoenen te moeten likken. Dit soort straffen kunnen niet, en dat moet je moeder inzien.

Dit met je mentor bespreken lijkt me een goed idee. Hij/zij kan je moeder uitleggen dat haar gedrag onaanvaardbaar is.

Groetjes
x
Reputatie 2
Badge +9
This geen mishandeling? Sorry hoor maar je moet als straf likken Aan een schoen. Dit zie ik wel degelijk als mishandeling.

Het is vies en vaag. En ik denk dat er een steekje los zit bij je ma. Dit moet ze zelf toch ook snappen dat je iemand dit niet aan doet? Laat ze zelf is gaan likken aan schoenen, kan ze meteen kijken hoe vreselijk dit is!

Praten is wel het beste inderdaad. Je kan aan je moeder vragen waarom dit volgens haar de oplossing is? Maar daarnaast begrijp ik ook dat je liever niet met je moeder praat over haar straf. Dus misschien kan je het erover hebben op school. Neem je broertje mee, of een vriend en vertel het gewoon is. Want dit is niet OK!

Gr:Mr. S
@100divergent11,

Hoewel ik het met je eens ben dat dit niet kan, vind ik dat je waarschijnlijk beter niet naar je mentor kan gaan.

Misschien beter om het tegen je vader te vertellen etc
Anders is het ook een idee om het te vertellen aan je moeder en dat je dit niet fijn vind.
soms kan het helpen om dingen te veranderen als je open over je gevoelens bent etc
Daarbij nog super goed dat je dit hier hebt verteld!
Im proud.

Xx Maii
@Maii mn vader is helaas overleden en ik schaam me ook best diep voor dit dus ik durf het niet echt tegen mn leraar te vertellen want ik schaamde me al omdat ik het hier vertelde maar ik ben blij dat ik serieus genomen word maar ik weet nog niet hoe ik dit kan voorkomen
Wat @Maii zegt klopt. Met praten kun je veel oplossen. Als je moeder in een goede bui is, kun je er met haar over praten. Zij moet toch ook wel inzien dat dit niet kan.

Naar je mentor zou handig zijn als je moeder niet naar je wilt luisteren. Misschien maakt je mentor indruk door uit te leggen dat dit echt niet kan, en snapt je moeder het dan.

Ik begrijp dat je je hiervoor schaamt, maar dat hoeft niet. Op dit forum al zeker niet. Hier kan je vertellen waar je mee zit, hoe eerlijker hoe beter. Je mentor heeft in zijn/haar opleiding geleerd hoe om te gaan met een leerling die vertelt over mishandeling.
@100divergent11 dankjewel ik ga proberen 🙂
@100divergent11 Het is helaas niet gelukt 😞
@100divergent11 Het is helaas niet gelukt :(

Hoe dan? Je mentor kan dit niet goed hebben gevonden!?!
Het is niet gelukt. Ik weet niet of je daarmee het praten met je moeder of mentor bedoelt. Als je het geprobeerd hebt, was dat heel dapper van jou. Jammer dat het niet het gewenste resultaat had. Zou je wat meer kunnen vertellen over hoe de situatie nu zit? Zo kunnen we nog eens nadenken over een eventuele volgende stap.

Reageer