Vraag

WhatsApp lezen

  • 19 November 2019
  • 11 reacties
  • 322 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Mogen mijn ouders mijn apjes lezen zoniet wat kan ik er aan doen? 

Mijn vader bekijkt elke keer als hij mijn telefoon te pakken krijgt mijn appjes en ik will dat niet ik app met mensen en hun vertellen mij vertrouwelijke info en ik hun

 

Wat kan ik hier aan doen en hebben jullie dit zelf ook? 


11 reacties

Hiiii,

Misschien is t gwn beter met als je een persoonlijk gesprek over de app met iemand gevoerd heb het gwn te verwijderen. Dan kan je vader niet daarin kijken. Voor de rest kan je bijv. Een andere code voor je telefoon bedenken. Ook kan je de confrontatie aangaan met je vader. Ik vind dit persoonlijk privacy inbreuk. Dat mag je best eerlijk zeggen.

Hey,

dat is zeker kut 

ik weet niet wat voor telefoon je hebt maar als je Android hebt dan zit er als het goed is nu een vingerafdruk beveiliging op.

anders gewoon een andere code voor je telefoon of elke keer dat je appt gesprekken verwijderen 

xx

Reputatie 3
Badge +4

Gebruik snapchat, werkt fijn en je kan instellen dat na 24 uur het gesprek word verwijderd. 

Hallo Ano05 :)

Je kan je code van je telefoon veranderen, en je kan ook een app installeren zoals AppLock zodat hij niet je WhatsApp in kan zonder wachtwoord maar dan moet je dat natuurlijk niet vertellen aan je vader, je kan ook zeggen tegen hem dat je erg gesteld bent op je privacy aangezien sommige mensen vertrouwelijke info vertellen via WhatsApp en je hun privacy niet wil schaden doordat hij op je telefoon ernaar gaat kijken.

-Dr8gon99

Reputatie 1
Badge +1

Hey

ik zou aan je vader vragen waarom hij steeds naar je appjes kijkt en ik zou ook gelijk zeggen dat je het niet fijn vind. Misschien heeft hij er wel een goede reden voor!

groetjes van victoria

Badge +1

Mogen mijn ouders mijn apjes lezen zoniet wat kan ik er aan doen? 

Mijn vader bekijkt elke keer als hij mijn telefoon te pakken krijgt mijn appjes en ik will dat niet ik app met mensen en hun vertellen mij vertrouwelijke info en ik hun

 

Wat kan ik hier aan doen en hebben jullie dit zelf ook? 

Als ze een ouderlijk toezicht app hebben geïnstalleerd dan kan je dat er makkelijker dan je denkt afhalen anders zal ik gewoon een nieuwe code erop zetten en dan liegen over de code die je hebt als je ouders het vragen en hou je telefoon opgeborgen

Badge +1

En vraag natuurlijk waarom hij je telefoon gebruikt

 

Groetjes van sam

Reputatie 4
Badge +5

Zeg gewoon tegen je vader dat je wat privacy wil als je appt met iemand.

Of wat je ook kan doen is: Op WhatsApp kun je een code instellen voor al je chatgesprekken.

Dan kan je vader niet in je WhatsApp komen tenzij hij je code kraakt.

Een code invoeren is de veiligste manier om je privacy te waarborgen.

Want je hebt ten alle tijde recht op privacy, waar je ook bent met wie je ook bent.

Daar heb je gewoon recht op!

Ik hoop dat ik je hiermee voldoende heb geholpen en als je vragen hebt mag je gerust reageren!

Ik hoor wel van je of het is gelukt!

Liefs,

Daniël

Hallo,

Je ouder mogen niet meekijken met je WhatsApp of andere chat want kinderen moeten privacy hebben dat staat zelfs in een wet het mag alleen als het echt nodig is en als je ouders er toestemming voor hebben

Reputatie 2
Badge +1

Zoals @Evitje9 al zegt is mogen ze niet meekijken, ivm de privacywet. Ik zeg altijd ‘nee’, ze blijven vragen, maar ieder keer als ik mn code moet zeggen verander ik m iedere keer.

Je kan als je bij whatsapp naar instellingen gaat wijzigen dat je als je de app binnenkomst of Face ID kan doen of vingerafdruk of code misschien kan je dat eens proberen

 

Groetjes jelle

 

Reageer