Weglopen voor een dag

  • 11 February 2022
  • 18 reacties
  • 373 Bekeken

Reputatie 6
Badge +5
  • Vaak actief
  • 297 reacties

Hoi allemaal!

Ik wil graag een keer voor een dag weglopen. Niet omdat mijn thuissituatie slecht is of omdat ik ruzie heb met mijn ouders, maar gewoon voor de spanning. Het lijkt me gewoon zo vet om een dag random de trein te pakken naar Amsterdam in mijn eentje. Hebben jullie ook wel eens dit idee gehad? Zo ja, hebben jullie het ook echt gedaan? 

Ik hoor graag van jullie! xxx


18 reacties

Reputatie 3
Badge

Hoi, het lijkt me handig om, als je dit gaat doen sws 1 iemand in te lichten van waar je heengaat en waar je bent. Zet ook voor diegene je locatie aan mocht er iets gebeuren. Als je dit echt gaat doen bereid je dan goed voor; pak bv. eten en drinken mee, of neem geld mee om iets te halen. Zorg goed voor jezelf maar kijk wel goed uit met wat je doet. Je ouders kunnen de politie erbij halen omdat je dan “vermist” bent. Dus als je alleen met de trein wilt gaan, vertel het ze dan.

 

  • gr me
Reputatie 3
Badge +1

hii

het lijkt mij echt zoo erg vet om dit ook een keer te doen ik heb het wel eens gedaan maar toen bleef ik wel gwn in mn eigen stad dus dat was niet zo erg spannend. naar Amsterdam in mn eentje staat ook op mijn buckedlist :)

Reputatie 3
Badge +1

zou je het niet willen doen samen met iemand dan?

Reputatie 6
Badge +5

Hoii,

sorry voor de late reactie btw 🙂.

 

Ja, het lijkt me leuk om het samen met iemand te doen, zoals een vriendin van mijn sportclub, zij wil ook een keer weglopen. Maar alleen zijn lijkt me ook juist een vibe. Het gevoel van excitement is gewoon lastig te omschrijven.

Reputatie 7
Badge +17

Hoi ik heb zoiets gedaan maar dan “legaal “zeg maar via scouting , een Hunt :) dat gevoel was al zoo vet :D dat je gezocht word en er op je word gejaagd enzo. En uiteindelijk kwam ik wel in de boeien terecht maar het was zo vet om te doen haha . Maarja dat is niet wat jij helemaal bedoelt denk ik :blush:  want dit was een spel.

Grtz liefs Julian X

Reputatie 7
Badge +7

Ik zou het graag met @Julian12 @wilhelmavemela @Ellen @Eenmeisje004 @Zelle en @TheMightySlayer doen

Reputatie 7
Badge +4

Vaak zat gedaan, maar je schiet er niks mee op. Vaak ging ik dan in de buurt schommelen of een rondje fietsen en als ik niet meer boos was dan ging ik weer naar huis.
Nu blijf ik thuis en duik ik in mezelf, maar echt weglopen is het  zonder plan vertrekken en verdwijnen als een duikboot.

Reputatie 7
Badge +9

Als het doordeweeks ga naar gewoon naar school want jou ouders verwachten misschien niet dat je naar school gaat en zorg dat je moet nablijven en als het in je weekend is ga naar een vriend of een vriendin waarvan je ouders zijn ouders niet kennen dan kunnen sowieso niet Bellen naar zijn of haar ouders 

Reputatie 7
Badge +19

Ik zou het graag met @Julian12 @wilhelmavemela @Ellen @Eenmeisje004 @Zelle en @TheMightySlayer doen

Me to en nog een paar andere mensen

Reputatie 3
Badge +1

heey @Cody  heb je al een keer weggelopen?

was even benieuwt...

Badge

heyyy,

ik ben ooit eens van huis weggelopen, maar mijn ouders zijn er echt heel kut door geworden, ze letten nu de hele tijd op mij, het voelt of zie iedere stap van mij in de gaten houden. dus weet wel wat je doet, want het weglopen geeft een kick, het geeft aandacht, en het voelt vrij, maar daarna had ik het gevoel dat niemand mij meer vertrouwde...

Reputatie 6
Badge +5

heey @Cody  heb je al een keer weggelopen?

was even benieuwt...

Haha sorry dat ik pas na 10 dagen antwoord. Nee ik ben nog niet weggelopen, maar zou het deze zomer wel een keertje willen haha

Heyy! Ik heb dit idee ook wel eens gehad. Net zoals jou reden eigenlijk!! Ik heb het toen niet gedaan. Heb jij het gedaan?
groetjes,

JooJooo

Reputatie 6
Badge +5

Heyy! Ik heb dit idee ook wel eens gehad. Net zoals jou reden eigenlijk!! Ik heb het toen niet gedaan. Heb jij het gedaan?
groetjes,

JooJooo

Hoii, heb t nog niet gedaan, misschien deze zomer? Het is gewoon lastig en best eng met een introverte aard. Misschien dat k het ooit nog doe :))

Badge

Hi,

Als iemand die zelf is weggelopen raad ik je het niet aan. Als je zou aangeven dat je een dagje wegging zou ik het nog doen maar onder de nom van weglopen niet. 

Zoals andere al hebben gezegdt ouder kunnen de politie bellen etc.. Bij mij heeft het voor een aangestaste band tussen mijn moeder en ik gezorgd omdat ik haar vertrouwen had geschaad.. Dat je een dagje weg wil alleen door het land is begrijpelijk maar het weglopen is niet allees het weglopen het heeft veel haken en ogen.

En als je er toch voor kiest om het te doen plan het goed zorg voor:

Dat iemand weet waar je bent

Dat je genoeg geld hebt eten etc

Je niet EN IK BEDOEL OOK ECHT NIET zomaar dingen van andere aanneemt etc

Neem genoeg mobiele toestelen mee zodat je altijd iemand kan bereiken 

Een stekker en powerbank

En doe goeie fijne kleding aan die niet te bloot zijn (ik weet niet of je bent geboren als meisje) 

Ga niet naar te rustige plekken en plan waar je heen gaat..

 

Dit zijn echt de dingen die je wilt doen voor je eigen veiligheid... Ik zou het gewoon niet doen maar als je doet doe het dan alsjeblieft veilig.

Groetjes ik :)

Reputatie 6
Badge +5

@Z_she4a01 Thanks voor de tips! Ik had zelf ook al nagedacht over veiligheidsmaatregelen, dus maak je geen zorgen! Ik was sws van plan om het één van mijn zusjes te vertellen. Ineens verdwijnen is idd ook zo creepy. Ik weet voor nu nog niet zeker of ik het echt ga doen, ik denk er nog over na. 

 

-onnodige quote verwijderd, kindertelefoon-

Reputatie 5
Badge +3

ja kan het wel doen maar licht dan iemand in (je opa, oma, tante, buurvrouw etc.) zodat er tenminste iemand weet waar jij bent! 

groetjes Kaasjegirl

Reputatie 1
Badge

Hoiiii,

 

Ik zou dit echt niet doen als ik jou was!

En zeker niet als "weglopen", want de politie heeft wel wat beters te doen dan jou komen zoeken, terwijl het een soort van "grap" is.

Groetjessss

Xxxx

Reageer