Weg van huis

  • 20 February 2018
  • 3 reacties
  • 103 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo allemaal,
Ik heb advies en hulp nodig. Bij mij gaat het al jaren slecht thuis, zolang ik me al kan herinneren is er ruzie, schreeuwen, deuren slaan en vroeger ook echt slaan. Tegenwoordig wordt er alleen verbaal geruzied maar door de jaren heen ben ik bang geworden voor m'n ouders. Ze kennen mij niet, vertrouwen me niet, schelden me uit en beschuldigen mij van al het slechte in hun leven. Ik ben al meerdere keren weggelopen en in contact geweest met instanties die met de thuis situatie zouden moeten helpen. Maar niemand doet iets, niks helpt. Ik ben nu net 15 en volgende januari wordt ik 16. Als je 16 wordt kan je als je wegloopt niet geforceerd worden om weer naar huis te gaan. Ik ben van plan bij mijn vriend in te trekken. Hij is 21 (dan 22) hij werkt fulltime. Er is niks illegaals aan onze relatie want we hebben geen seks, hij is gelovig en celibetant dus seks voordat hij ooit gaat trouwen is uitgesloten. Als ik bij hem ben heb ik minder tot geen last van m'n anxiety en angsten. Ik ben niet bang of gestrest. Door hem heb ik meer zelfvertrouwen en voel ik me eindelijk alsof ik geen waste of space ben. Maar ik weet niet of dat misschien problemen kan veroorzaken omdat we en in een relatie zijn en dan samen zouden wonen. Hebben jullie misschien advies of weten jullie hier meer over?
liefs n meisje in nood

3 reacties

Hey,
Je zou het komende jaar bij familie kunnen gaan wonen. Dat lijkt me beter dan nog een jaar thuis wonen.
Volgend jaar zou je idd bij je vriend kunnen gaan wonen. Het zou kunnen dat jullie relatie anders wordt als je bij elkaar woont. Hoelang heb je al met hem? Als je hem al lang kent, is de kans dat het dan fout gaat minder groot. Misschien zou je het komende jaar af en toe een weekje bij hem gaan wonen zodat je een beetje merkt hoe dat is.
Jonah
onnodige quote verwijderd



Mn familie heeft me gedisowned. Dus dat is geen optie. Ik ken mn vriend nu al 5 maanden, maar we hebben pas kort. We waren eerst gewoon vrienden.
een jaar is niet super super lang. mischien als je t thuis en bij je familie niet fijn is, kan je kijken of je naar een soort huis kan gaan waar meerdere kinderen zitten. begeleidzelfstandig wonen bvb.
en ja in het begin kan het denk ik best moeilijk zijn, maar je gaat er heel veel leren! wat je goed kan gebruiken voor je toekomst.
denk er maar eens over na.

xxx Donut

Reageer