Vraag

wat zijn opties om uit huis te gaan

  • 9 November 2022
  • 9 reacties
  • 108 Bekeken

Badge

wat zijn de opties om uithuis te gaan, zonder naar familie tegaan of begeleid wonen


9 reacties

Badge

ligt er aan hoe oud je ben om zelfstandig te gaan wonen hoe oud ben je

Reputatie 2
Badge +1

Een huis huren zou een optie kunnen zijn als je 16 of ouder bent. Maar als je dit niet met je ouders wil overleggen, en geen geld van hen wil ontvangen, moet je wel flink wat spaargeld hebben + een baantje (waarmee je in elk geval je huur verdient, eigenlijk nog meer) en zelfs dan zal jij niet de eerste keuze van de verhuurder zijn, omdat je minderjarig bent (dat neem ik aan omdat je op dit forum post)

Is dat niet het geval, wat vrij waarschijnlijk is, dan zou ik toch eens bij vrienden, kennissen en familie informeren of het een optie zou zijn dat je bij hen intrekt. Misschien dat je daar ook wel iets aan kost en inwoning moet betalen, maar echt niet zoveel als dat er op funda gevraagd wordt.

Als je (nog) op school zit, zou ik het er eens met een vertrouwenspersoon op school over hebben, of misschien met iemand anders (18+) die je vertrouwt.

Veel succes!

Reputatie 4
Badge +3

Ik weet niet hoe oud je bent maar misschien even overleggen thuis

Reputatie 4
Badge +3

Onder de 16 is dat namelijk volgens mij niet mogeljjk

Reputatie 7
Badge +17

Tja, als je geen vaste baan hebt kun je een huis huren wel vergeten. Je hebt naast huur natuurlijk ook nog vaste lasten zoals gas+licht, verzekeringen, evt. telefoon+internet. Zoek iig hulp als je je thuis niet veilig voelt.

Reputatie 2
Badge +1

Je kunt trouwens ook een pand kraken, of aansluiten bij een kraakpand dat al gekraakt is. Dit zal vrijwel gratis zijn, maar je moet wel goed om kunnen gaan met de andere mensen en het is onzeker, omdat de gemeente je er zo uit kan zetten. Op internet vind je wel een aantal kraakpanden in je stad.

Reputatie 4
Badge +3

@Tal dat is echt geen slim idee. Ik ken mensen die dat hebben gedaan en die zitten voor de rest van hun leven met begleiding 

Reputatie 7
Badge +17

Kraken is in Nederland ook verboden. Niet echt slim idd. Anti-kraak kan wel maar daar moet je wel minimaal 18 voor zijn.

Reputatie 2
Badge +1

@Tal dat is echt geen slim idee. Ik ken mensen die dat hebben gedaan en die zitten voor de rest van hun leven met begleiding 

Kraken is in Nederland ook verboden. Niet echt slim idd. Anti-kraak kan wel maar daar moet je wel minimaal 18 voor zijn.

Sorry, ik heb een ander beeld bij kraken, omdat ik een plek ken waar de boel gekraakt is, maar ik realiseer me wel dat het verboden is. Ik weet niet hoe de situatie van xor-gate is, daarom weet ik niet hoe ver ze zou gaan om uit huis te gaan nu. Ik zou inderdaad eerder de eerdergenoemde opties aanraden, en dit alleen als allerlaatste uitweg zien.

Reageer