Vraag

wat moet ik doen? help!

  • 19 January 2020
  • 22 reacties
  • 1061 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi, bedankt dat je dit leest. Ik moet het even kwijt, dus als het je niks boeit klik maar gewoon weg. Mijn thuissituatie is erg moeilijk en daardoor voel ik me gewoon kut. Mijn ouders zijn erg streng tegen mij en niet tegen mijn zusje. Ik kan niet eens meer tegen ze praten, zo bang ben ik voor ze. Mijn zusje (waar ik van mijn ouders niet mee mag praten) weet dit ook en maakt er op een vervelende manier gebruik van. Ze dreigt steeds te zeggen dat ik haar heb geslagen als ik bepaalde dingen niet doe. Ik moet al haar stomme klusjes doen, zoals haar huiswerk maken, haar kamer opruimen en bijvoorbeeld wat te drinken halen. Eerst was dit nog niet heel erg maar tegenwoordig overdrijft ze best wel erg vind ik. Ik moet namelijk een uniform aan en ik moet haar met u aanspreken. Ook geeft ze me soms (3x per week ongeveer) “straf” Als ik straf krijg van mijn zusje is dat best heftig, ik moet dan knielen tegen haar bed en iknworf met mijn handen vastgebonden en vervolgens wordt ik met een stok. Ook word ik altijd als ik haar huiswerk maak vastgebonden aan de stoel waarop ik zit, dit doet ze altijd erg strak waardoor het echt heel veel pijn doet. Er zijn nog veel meer dingen die ze doet, maar die zal ik jullie besparen. Wat kan ik doen om dit te stoppen? Mijn ouders zullen dit nooit geloven dus daarheen gaan heeft weinig zin. Ik ben trouwens 14 jaar en mijn zusje 11 jaar.


22 reacties

Hoe ziet je dag er dan eigenlijk uit?

@AvP 

mijn dag zit er ongeveer zo uit: 

ik krijg thuis les dus ‘s ochtends komt er ongeveer 2 uur iemand bij mij thuis. Daarna moet ik zelf nog werken aan school waar ik ongeveer 3 uur mee bezig ben. 3 uur komt mijn zusje thuis, ik moet dan altijd mijn uniform aanhebben (dat is trouwens een lichtbruine broek en een donkerblauw blouse, echt heel lelijk) de deur opendoen, haar fiets binnen zetten en haar tas opruimen. Daarna kom ik in haar kamer en moet ik gaan zitten aan haar bureau en word ik vastgebonden aan de stoel (omdat ik 1 keer weggelopen was doet ze dat nu. Dan moet ik dus al haar schoolwerk doen waar ik ongeveer 1 uur mee bezig ben. Mijn zusje kijkt altijd het huiswerk na en als ik iets fout heb of vergeten ben krijg ik “straf”. Er zijn echt heel veel verschillende dingen die ze dan doet maar die zal ik jullie besparen. Daarna moet ik nog wat dingen doen zoals haar kamer opruimen of haar bed opmaken. Rond 6 uur ga ik koken, mijn ouders denken altijd dat mijn zusje dit doet. En rond 7 uur komen mijn ouders meestal thuis. Ik vind wat mijn zusje doet erg vernederd en ik weet ook echt niet meer wat ik moet doen.

Hey, 

Wat een aparte en vervelende situatie! 

Ik kan vrij weinig dingen bedenken die je kan doen. Je zou naar de politie kunnen gaan, maar die hebben natuurlijk geen bewijs. Je kan ook niet naar je ouders omdat je geen 'bewijs' hebt. Eigenlijk kan je helemaal niks zolang je geen bewijs hebt.

Daarom moet je bewijs 'creëeren'. 

Misschien kan je dat doen door stiekem te filmen als ze je straft ofzo? En als je dan zegt dat zij moet koken, en zij zegt nee, dan staat het ook op film. Denk je dat dat zou werken? 

Laat nog van je horen! 

Xx

Hey, echt een heel vervelde situatie, wat Bloempie zegt klopt wel, je moet op zoek gaan naar bewijs en daarmee kun je bijvoorbeeld naar je ouders of de politie gaan. Ik hoop echt voor je dat het snel stopt want wat je zusje doet kan echt niet! Ik ben eigenlijk toch wel benieuwd naar wat ze nog meer doet, wil je dat vertellen of liever niet? Veel succes!💕

Heyo,

Dit is echt bizar! Dat je zusje denkt dat ze als een dictator alles maar voor elkaar kan krijgen. 

Ik dacht meteen hetzelfde als Bloempie. Zet je telefoon ergens tegen over het bureau waar je wordt vastgebonden, en film hoe je zusje je vastbindt. De video kan je dan laten zien aan je ouders, die kunnen het dan niet meer ontkennen dat dit normaal is. Maak wel een kopie van de video, als je ouders dan dwingen om het te verwijderen, heb je in ieder geval nog een kopie over. Is het dan niet opgelost, dan kan je het beste naar de politie stappen. 

Ik vroeg me ook af, kun je niet gewoon nee zeggen tegen haar. Mij betreft geef je haar een mep als ze je wat aan wilt doen. Dat kind kan wel denken dat ze voortaan alles maar voor elkaar kan krijgen, nou mooi niet. 

Dus kort gezegd wat je in mijn ogen kan doen:

  1. Zorg dat er bewijs is, dat je zusje je vastbindt, slaat of wat dan ook doet. Dit kan je doen door het te filmen, of door bijvoorbeeld je ouders of politie de blauwe plekken te laten zien, dat soort dingen werken ook wel.
  2. Verman je zelf en laat zien dat jij degene bent die de baas is in huis. Wilt ze je straffen, of dreigen, dan sta je dat niet toe. En mij betreft geef je haar maar is een flinke tik. Dat kind moet leren dat ze zelf dingen moet gaan doen, voor zichzelf moet zorgen, en vooral dat zij geen macht heeft over jou. 

Geef je gewoon niet toe aan haar. En als ze wilt dreigen om te zeggen dat je haar slaat tegen je ouders, dan doet ze dat toch? Je kan je ouders dan ook flink de waarheid te vertellen dat zij als een dictator jou als slaaf gebruikt. Maar je zusje is dan wel haar dreigement kwijt. Want zij ziet dan ook dat het jou geen ruk interesseert wat zij zegt. 

 

See Ya!

Spookyzx.

@Spookyzx 

heel erg bedankt voor je tips, het filmen ga ik zeker proberen, ik denk dat ik dat straks doe als ze weer thuis is. Nee zeggen tegen mijn zusje is eigenlijk echt heel lastig. Als ze echt tegen mijn ouders zegt dat ik haar geslagen heb word ik denk ik echt door ze uit huis gezet word. Ik zal vandaag ook wel proberen echt duidelijk nee te zeggen en haar gewoon heel hard te slaan. Ik laat jullie nog wel weten hoe het ging

Oke doe dat! Zorg ervoor dat de negatiefste kant van je zusje in beeld komt! (dat klinkt heel hard, sorry hehe) 

X

Nou, zo aardig vind ik haar ook niet hoor😂😂

Ik heb net geprobeerd om dit te doen bij mijn zusje, ik moest haar huiswerk maken en ik zei nee, toen zei ze iets van “ik zou het maar doen of er zwaait wat” (dat zegt ze echt heel vaak) toen sloeg ik haar in haar gezicht (helemaal niet hard, gewoon tegen haar wang aan) en ze werd echt heel boos, ze bond een touw om mijn nek heen en trok me mee naar haar bureau, ze bond me vast aan de stoel met mijn handen op mijn rug en ik moest haar huiswerk maken met een pen in mijn mond, dat ging wel een soort van, maar iedere keer als ik schreef deden de touwen overal echt enorm veel pijn. Omdat mijn zusje haar huiswerk niet leesbaar vond kreeg ik daarna ook nog straf en werd ik eerst geslagen en daarna 3 uur opgesloten in de la onderin haar bed (dat past echt net maar mijn neus en knieën raken dan al de bovenkant van die la. Toen ze me kwam “bevrijden” liep ik meteen haar kamer uit en ging ik dit schrijven. Het filmpje is wel gelukt, maar je ziet niet erg veel, omdat mijn telefoon in mijn borstzakje zat. Maar wat kan ik nu doen met dit filmpje? En als ze me morgen weer alles laat doen, moet ik dan weer laten merken dat zij niet de baas is, of nu gewoon doen wat ze zegt?

Hey

Wat heftig allemaal…

Echt een sterke meid dat je dit volhoud❤

 

Ik zou morgen gewoon nee zeggen en lekker in je kamer iets doen of buiten

 

Je zou met t filmpje naar de politie kunnen of als t echt te erg is dan delen via social media 

 

Hou vol! 

Delen via social media lijkt me niet zo slim, maar ik ga denk ik wel naar de politie, maar ik moet nog even kijken wanneer. Ik denk dat ik tot het allemaal gelukt is met de politie gewoon netjes doe wat ze zegt, want anders heb ik echt een probleem.

Hey,

Als eerst zou ik met je ouders praten over dit. Als ze je dan niet geloven, kan je ze deze video laten zien.

Als zij ook niet luisteren moet je naar de politie gaan en haar aangeven. 

Laat me weten hoe dit ging! 

Xxx

Ja dat is misschien wel een beter idee, want als ik nu naar de politie zou gaan dan heeft mijn zusje wel echt een probleem. Niet dat ik dat heel erg zou vinden. Ik weet ook echt niet meer waarom ze dit allemaal doet, ik heb haar nooit iets aangedaan voor zover ik weet. En iedere dag doet het me echt weer ontzettend veel pijn (ook fysiek) als ze me vastbind of opsluit, of als ze weer tegen me gaat schreeuwen en de stok pakt. En dan sta ik daar maar een beetje met mijn uniform aan en volledig vastgebonden, vroeger huilde ik altijd heel erg hard, maar ik denk dat mijn tranen echt op zijn en dat dit allemaal misschien ook wel gewoon mijn schuld is. 

Hey,

Het is  echt niet jouw schuld, jij kan er niks aan doen! 

 

Ga naar de politie of neem contact op met veiligthuis

Hallo Roosss208 :)

Gewoon naar de politie gaan, ze verdient dat probleem! Je kunt haar ook gewoon inderdaad een keiharde klap voor haar bek geven want zelfverdediging is toegestaan.

-Dr8gon99

Het gesprek met mijn ouders ging wel redelijk goed, ze gaan mijn zusje er op aanspreken en zeggen dat ze moet stoppen. Wel gaan mijn ouders volgende week op zakenreis en mijn zusje is de hele week vrij, dus ik hoop dat het goed komt, hebben jullie nog tops

Reputatie 1
Badge

roos haal de hele week alleen maar vriendinnenen in huis ne ga logeren heeft ze geen tijd om iets te doen

Badge

Het gesprek met mijn ouders ging wel redelijk goed, ze gaan mijn zusje er op aanspreken en zeggen dat ze moet stoppen. Wel gaan mijn ouders volgende week op zakenreis en mijn zusje is de hele week vrij, dus ik hoop dat het goed komt, hebben jullie nog tops

Luister niet naar wat ze vraagt! Als je steeds luistert gaat ze steeds doen en misschien wordt het in de toekomst nog veel heftiger dus doe niet wat ze vraagt. Draag een armbandje ofz en als ze iets vraagt kijk naar dat armbandje en zeg gwn nee. Ik denk dat je het beste ipv haar te ontwijken nee zegt

Badge

Hey,

best wel heftig dit. Heb je ook al bedacht waarom ze dit doet? Met die info kun je namelijk naar een vertrouwenspersoon gaan en dit verhaal vertellen. Met hem/haar kunnen jullie samen naar een oplossing kijken. Ik hoop dat ik je hiermee heb geholpen!

groetjes

Badge

Hey Roos,
 

Is het inmiddels al afgelopen? Ik zie namelijk dat dit forum van een jaar geleden is. Of is je situatie het zelfde gebleven of nog verergerd? En ben je nog naar de politie geweest?

 

 

hey, hoe gaat het nu met jou en met de situatie? Ik hoop dat het afgelopen is!✨

Hey. Dit is den zeer heftig verhaal. Zijn je ouders nog steeds zo streng?

Reageer